BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

sex efter fødslen.............

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

sex efter fødslen.............

Indlægaf mushu » tors, 31. januar 2008 21:11

jeg ved ikke om dette er det rigtige forum til dette spørgsmål, men jeg har brug for at høre om jeres erfaringer med sex efter fødslen. det er nu 18 dage siden jeg fødte og både min kæreste og jeg glæder os til vi kan komme igang med vores sexliv igen. hvor lang tid bør der gå inden man forsøger? jeg tænker på, at bækkenbunden vel skal være genoptrænet og eventuelle bristninger skal være helet. det skal lige siges, at min fødslen gik uden problemer og jeg fik kun 3 sting. jeg bløder stadig en lille bitte smule og er en smule øm (kan godt mærke at bækkenbunden ikke er hvad den har været ;-) )

mvh Camilla
mushu

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf MK » fre, 01. februar 2008 10:38

Det passer sikkert slet ikke, tror faktisk det er noget jeg har hørt i en tv-serie, så troværdigheden er ikke den største :shock: men der sagde lægen til det nybagte forældrepar, at der skulle gå 3 uger. Aner ikke om det passer det mindste.
Ellers tror du så ikke, at I skal prøve jer stille og roligt frem, når du føler, at din krop er helt klar igen. I kan jo stoppe igen, hvis det gør ondt.
Held og lykke med det :D
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf Naddi » fre, 01. februar 2008 11:06

Da jeg fødte sebastian for knap 6 år siden, fik jeg at vide at jeg skulle holde mig fra sex, svømmehaller, tamponer, osv i 6 uger efter fødslen.

Af hensyn til infektions fare. Men har du ikke fået nogle foldere om det mens du var gravid? :-)
Nadja - Mor til Sebastian fra juli 2002 og Englen Elias fra oktober 2007.
Naddi

Geografisk sted: Bønnerup Str. - V. Grenå

hej

Indlægaf Marianne L » man, 04. februar 2008 18:41

Nu er det fem uger siden jeg førte min skønne Alberte, og jeg blødte i 4½ uge.. Jeg havde det sådan at jeg i hvert fald ville vente til jeg var stoppet med at bløde, og så starte ligeså stille. Vi prøvede så lige så stille i weekenden, og for mig var det næsten som at være jomfru igen - men også kun næsten :lol:
Min kæreste sagde at det føltes ligesom han kunne huske, så det var jo fint... Men det skal så også siges at det kun var ved urinrøret jeg fik et enkelt sting, alt det "vigtige" ;-) var der ikke sket noget med..
Men det tager lige lidt tilvæning igen - men hvor er det dejligt at dele den intimitet igen.
Billede
Marianne L

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Drine » tirs, 05. februar 2008 05:34

Nu når vi er lidt inde på emnet :oops: har jeg noget som jeg går mig på :-(

Min dejlige mand, faren til mit barn, min eneste ene.. har bare ikke kunne have sex med mig under min graviditet :cry: han siger at han kan ikke tanken om at der ligger en lille bebs der inde, som er forståligt nok i virkeligheden, men jeg har også et behov for at være intim sammen med ham, jeg savner virkeli at føle mig begeret :roll: har snakket med ham om at vi kan være intime på andre måder hvis han ikke vil have samleje med mig, men den tanke er han vist heller ikke huk på :-( han har jo også behov, men det må jeg heller ikke hjælpe ham med :shock: hver eneste gang jeg prøver at nærme mig ham sexuelt skubber han mig væk... :cry: bliver faktisk rigtig ked af det..

Jeg håber virkelig at vi får et normalt sex-liv efter fødslen... men tanken skrammer mig, hvis det kommet til at forsætte sådan her..
Er det normalt at han har det sådan ?

Knus Sandra
32+0
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Juul79 » tirs, 05. februar 2008 13:43

Hejsa

Lige en kommentar ang sex efter fødslen. Jeg har ikke selv fået børn men har været sygeplejerske på en barselsgang i en del år efterhånden. Vi anbefaler at man må starte sexlivet igen når man har lyst. Men pga infektionsrisiko skal man bruge kondom indtil man har været til kontrol hos egen læge 8 uger efter fødslen. Så burde såret fra moderkagen i livmoderen være helet. Det samme gælder med svømmehal og badekar som andre har nævnt. Håber I kan bruge det til noget - og god fornøjelse med sexlivet.... :lol:
Efter 4 års forsøg. Endelig gravid ved IUI-d efter 5 ICSI forsøg.....!
Billede
Juul79

Indlægaf pivpiv » tirs, 05. februar 2008 14:55

[quote="Drine"]Nu når vi er lidt inde på emnet :oops: har jeg noget som jeg går mig på :-(

Min dejlige mand, faren til mit barn, min eneste ene.. har bare ikke kunne have sex med mig under min graviditet :cry: han siger at han kan ikke tanken om at der ligger en lille bebs der inde, som er forståligt nok i virkeligheden, men jeg har også et behov for at være intim sammen med ham, jeg savner virkeli at føle mig begeret :roll: har snakket med ham om at vi kan være intime på andre måder hvis han ikke vil have samleje med mig, men den tanke er han vist heller ikke huk på :-( han har jo også behov, men det må jeg heller ikke hjælpe ham med :shock: hver eneste gang jeg prøver at nærme mig ham sexuelt skubber han mig væk... :cry: bliver faktisk rigtig ked af det..

Jeg håber virkelig at vi får et normalt sex-liv efter fødslen... men tanken skrammer mig, hvis det kommet til at forsætte sådan her..
Er det normalt at han har det sådan ?

Knus Sandra
32+0[/quote]

Så vidt jeg har kunne læse mig til er det helt naturligt.
men hvor er det dog ærgeligt at han er så skræmt af det. Sæt dig ned og tal med ham og fortæl ham om dit behov og fortæl ham at måske er den stor men der er altså INGEN fare for at den når op til bebs ;)

Jeg håber det ændrer sig og at jeres sexliv snart blomstrer igen.

knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Tilbage til Graviditet