Hej alle sammen
Ja så kom min lille Louise til verden på fars dag, 5. juni kl 8. Veerne startede om lørdagen om morgen med lidt lændesmerter. Men da min termin først var den 14. så troede jeg egentlig ikke at nu var det nu. Smerterne tog til i løbet af dagen og jeg tænkte at jeg ville kontakte fødegangen for et tjek inden jeg gik i seng den dag. Kl 19 tog vi så på fødegangen og jeg blev undersøgt og jo jo jeg var 2 cm åben og derfor i aktiv fødsel. Nå da vores planer for den aften blev skrottet , vi tog hjem for lige at få noget at spise og vente at se hvad der skete. Omkring kl 22 var lændesmerterne ved at være heftige, så vi tog på fødegang igen. Og nu var jeg 5 cm åben og vi blev så på fødegangen hele natten. Jeg fik senerer lagt en epiduralbedøvelse, hvilken lettelse. Men den satte desværre fødsel lidt i stå og det trak ud. Men da presseveerne kom og epiduralen blev slukket kom der gang i det hele igen og på 20 minutter var hun ude og kom op på min mave.
Det var faktisk ikke så slem at føde som jeg havde forestillet mig, okay nu fik jeg også bedøvelse, men hvorfor skulle man ikke ta´ det, når nu risikoen for bivirkninger er så små.
Louise vejede 3330 gram og målte 50 cm, en dejlig størrelse.
Held og lykke til jer alle.