BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

så fik jeg endelig svar på mine blodprøver

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

så fik jeg endelig svar på mine blodprøver

Indlægaf babyskruk » man, 14. november 2011 15:33

har gået i flere uger og været nervøs over om mit stofskifte var på vej til at gå i uorden igen. Og nu fik jeg endelig svaret plus svar på de andre blodprøver han tog til 1 graviditets undersøgelse. Mit stofskifte afviger en lille smule så skal holdes godt øje med, men det skulle jeg jo uanset hvad så intet nyt der. Skal have målt mit stofskifte hver 4 uge hos egen læge. Hvilket var som jeg håbede på jeg kunne få lov til. Bor knap 2 mins gang fra egen læge så det er jo dejligt nemt at komme derhen nu jeg skal komme så tit. Svaret får jeg over hans hjemmeside hvor man kan skrive/få beskeder fra lægen osv. så det skal jeg ikke ind for. Så det er super dejligt. Nu det skal tages så ofte :) Fik en tid med det samme om hvornår det skal tages igen :)

nå ja og så er min salt balance lidt for lav så skal have mere salt :) mit jernniveau lå fint men har også taget jern siden 9+0 så tror det er derfor det ligger fint da jeg tog tilskud da jeg fik det målt. Fik af vide igen af lægen at jeg godt kan regne med at skulle til ekstra undersøgelser under graviditeten og sandsynligvis også ekstra scanninger for der er risiko for at barnet ikke vokser som det skal (igen mit stofskiftesygdoms skyld). Har været nervøs med stofskiftet da det medfører øget risiko for abort hvis mit stofskifte i starten af graviditeten begynder af gå i uorden

Men hvor er jeg lettet nu over at der holdes grundigt øje med mit stofskifte og at det indtil videre ikke er nødvendigt at starte mig i medicinske behandling mod forhøjet stofskifte. Håber jeg slipper hele vejen igennem for vil helst ikke fylde mig med mere medicin end jeg gør (får medicin pga kroniske smerter). Men det ved lægerne jo godt da det står i mine papirer. Og Skejby og egen læge har sagt god for det :) Dejligt :)

så nu vil jeg nyde at maven vokser lige så stille :) har en fin bule og nyder at man kan se jeg er gravid (det er ret nemt at se pga mavens form og fordi jeg er tynd). Synes det hjælper til at forstå jeg er gravid fordi man kan se det :;) det gør det hele mere virkeligt :)

nyder også jeg nu er 11+0 og lige gået ind i 12 uge :)
Billede
babyskruk

Re: så fik jeg endelig svar på mine blodprøver

Indlægaf Snebold » man, 14. november 2011 19:01

Dejligt at stofskiftet ikke er gået amok, og de blodprøver klarer du jo nok. Det er da også fint at de vil holde lidt mere øje undervejs og ekstra scanninger er vel velkommen, det er jo altid dejligt at se den lille ;-)
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf babyskruk » man, 14. november 2011 20:41

ja det er dejligt det ikke er gået helt i koks men det tyder ikke godt at det er på vej til det. Det har ikke været afvigende de sidste snart 1,5 år så er lidt træt af at skulle bøvle med det igen. Medicinen (mod forhøjet stofskifte) er bare skidt at få som gravid og vil helst slippe for at fylde min stakkels krop og bebs med den medicin. Blodprøver hver 4 uge er helt fint med mig. Er bare glad for at jeg slipper for at spilde en masse tid med at køre frem og tilbage til sygehuset. Så det er super skønt min læge vil tage det istedet.

må indrømme jeg hellere ville undvære at se den lille flere gange end ved NF, MD og kønsscanning og 3D de sidste selvf selvbetalte. Ville hellere have en problemfri graviditet uden grund til bekymring. Bryder mig ikke om der er risiko for at bebsen ikke tager på som den skal og at der er øget sandsynlighed for at føde for tidligt og et for lille barn :(

Men ja hellere holdes godt øje med nu det ikke kan være anderledes men gud hvor ville jeg gerne være fri for det og have en helt almindelig graviditet uden ekstra kontroller o.l.

tak for dit svar Snebold :)
Billede
babyskruk

Indlægaf stinapigen79 » man, 14. november 2011 22:31

kan godt følge dig babyskruk, men nu rart de tager hånd i hanke med dig og den lille, så der ikke sker noget med jer :-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf babyskruk » man, 14. november 2011 22:50

stinapigen79 skrev:kan godt følge dig babyskruk, men nu rart de tager hånd i hanke med dig og den lille, så der ikke sker noget med jer :-)

ja det er dejligt der i det mindste holdes godt øje med mig og bebsen :) Så der i det mindste tages hånd om at bebsen har det så godt som muligt :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Stinna30 » tirs, 15. november 2011 23:03

Dejligt, at det (næsten) var i orden - du skal trods alt ikke tage medicin endnu :-) Nu kan du glæde dig til NF, det må jo være lige om lidt?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf zoo » ons, 16. november 2011 08:17

Det skal nok gå alt sammen, du blir jo passet godt på og tjekket godt :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf babyskruk » ons, 16. november 2011 14:03

tak for de søde beskeder :) Uh ja NF er snart :) tæller dage til vi skal ind og nu er der kun 8 dage tilbage :) dejligt :) glæder mig vildt meget til at se vores lækre baby på skærmen igen og få endnu et billede af vores ønskebarn :) Prøver at smide tankerne om stofskiftet væk til jeg skal til læge igen d 12 dec og have taget det igen.
Billede
babyskruk

Tilbage til Graviditet