har gået i flere uger og været nervøs over om mit stofskifte var på vej til at gå i uorden igen. Og nu fik jeg endelig svaret plus svar på de andre blodprøver han tog til 1 graviditets undersøgelse. Mit stofskifte afviger en lille smule så skal holdes godt øje med, men det skulle jeg jo uanset hvad så intet nyt der. Skal have målt mit stofskifte hver 4 uge hos egen læge. Hvilket var som jeg håbede på jeg kunne få lov til. Bor knap 2 mins gang fra egen læge så det er jo dejligt nemt at komme derhen nu jeg skal komme så tit. Svaret får jeg over hans hjemmeside hvor man kan skrive/få beskeder fra lægen osv. så det skal jeg ikke ind for. Så det er super dejligt. Nu det skal tages så ofte :) Fik en tid med det samme om hvornår det skal tages igen :)
nå ja og så er min salt balance lidt for lav så skal have mere salt :) mit jernniveau lå fint men har også taget jern siden 9+0 så tror det er derfor det ligger fint da jeg tog tilskud da jeg fik det målt. Fik af vide igen af lægen at jeg godt kan regne med at skulle til ekstra undersøgelser under graviditeten og sandsynligvis også ekstra scanninger for der er risiko for at barnet ikke vokser som det skal (igen mit stofskiftesygdoms skyld). Har været nervøs med stofskiftet da det medfører øget risiko for abort hvis mit stofskifte i starten af graviditeten begynder af gå i uorden
Men hvor er jeg lettet nu over at der holdes grundigt øje med mit stofskifte og at det indtil videre ikke er nødvendigt at starte mig i medicinske behandling mod forhøjet stofskifte. Håber jeg slipper hele vejen igennem for vil helst ikke fylde mig med mere medicin end jeg gør (får medicin pga kroniske smerter). Men det ved lægerne jo godt da det står i mine papirer. Og Skejby og egen læge har sagt god for det :) Dejligt :)
så nu vil jeg nyde at maven vokser lige så stille :) har en fin bule og nyder at man kan se jeg er gravid (det er ret nemt at se pga mavens form og fordi jeg er tynd). Synes det hjælper til at forstå jeg er gravid fordi man kan se det :;) det gør det hele mere virkeligt :)
nyder også jeg nu er 11+0 og lige gået ind i 12 uge :)