BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så banker barslen pludselig på døren!

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Så banker barslen pludselig på døren!

Indlægaf Snorre » søn, 23. januar 2011 17:13

Hej tøser

Så er det altså lige om lidt....! :???:
Er i dag 35+0 og starter imorgen på den sidste arbejdsuge inden barsel. Det er godt nok en syret tanke! Så er jeg efter planen væk fra arbejdsmarkedet i 1 år... 1 år virker godt nok som lang tid lige nu. Nogen af jer andre der har prøvet det, har måske tænkt det samme? :-)

På den ene side glæder jeg mig meget til at kunne tage den lidt med ro i et stykke tid herhjemme (du bliver bare derinde lille trold!), på den anden side kommer jeg til at savne at skulle afsted hver dag og passe et job, jeg er rigtig glad for...samtidig med at jeg holder meget af mine kollegaer. Men efter sigende omstiller man sig hurtigt...
Men det har selvfølgelig også gjort det hele lettere, at jeg fysisk har haft det rigtig godt under stort set hele graviditeten, og ikke har skulle sygemeldes. Er dog ved at blive godt træt i ryggen efter 8 timer på en kontorstol, så det skal blive rart at kunne ligge lidt mere med benene oppe :-)

Det var bare lidt tanker fra en højgravids stol :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Så banker barslen pludselig på døren!

Indlægaf MÃ¥neMarie » ons, 26. januar 2011 21:42

Tænk at det er ved at være nu.. jeg husker det som i går at jeg læste med på din blastocyst-spændings-gyser og nu skaldu på barsel.. som tiden dog flyver :roll:
Men hvor er det dejligt at du har haft (og stadig har) det så godt, at du ikke har været underlagt sygemeldinger eller noget, men bare kan nyde din barsel og din helt tilladte tid til at tage lure, se dårligt tv og bare slappe af og hygge dig inden baby kommer.. jeg tænker det er en helt særlig tid, som jeg selv ser meget frem til.. ;-)
Tænk, nu er der ikke længe til at du skal se din lille guldklump... hvor bliver det spændende!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Katrine-mor » tors, 27. januar 2011 11:09

IH, så er det simpelthen din sidste arbejdsdag inden barsel I MORGEN!!!
Hvor er det bare vildt som tiden den flyver!
Jeg kan godt forstå at du glæder dig og ser frem mod den kommende tid med spænding. Det bliver også noget af en omvæltning... den dejligste af slagsen ;-) Men jeg kan godt følge dig i at det er underligt ikke skulle op og på arbejde de næste mange måneder.
Hvor er det også skønt at du ikke døjer med kæmpe graviditetsgener og deraf følgende sygemeldinger. Det er da rigtig dejligt for dig :D Men jeg kan godt forstå at du er træt i kroppen nu efter 8 timer på en kontorstol. Jeg kan allerede nu mærke at jeg skal huske at skifte stilling og komme op at gå lidt i løbet af dagen. Ellers bliver jeg øm i bækkenet (hvilket vist er meget normalt omkring uge 24).

Jeg håber du kommer med en update på din allerførste barselsuge i næste uge ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf magdalene » tors, 27. januar 2011 11:39

Jeg fatter simpelthen ikke hvor tiden er blevet af :-) Synes lige at du er blevet gravid :-)
Dejligt at kunne få lov til at slappe lidt af snart, nyd det :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf Blomsterpigen » tors, 27. januar 2011 16:05

Jeg synes godt nok også det er gået stærkt med dig. Vidste ikke at det var allerede :)
Dejligt at du nu kan gå på barsel uden at du har været sygemeldt eller noget som helst.
Nyd nu de sidste uger og få slappet godt af inden du bliver MOR :eek:
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Stinna30 » tors, 27. januar 2011 22:20

God sidste arbejdsdag :D og sørg nu for at få slappet af de sidste uger, for når bebs kommer, er det slut med søndage med film eller en god bog på sofaen ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf elefantus » tors, 27. januar 2011 22:58

God barsel .... ;-)

Ja sikke tiden flyver afsted .... min barsel startede i går :alien:
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Snorre » man, 31. januar 2011 14:56

Hej tøser

Tak for alle jeres søde hilsner. Ja, så er barslen en realitet. I dag er første dag i mit liv - kan man vel kalde det :-)
Går lidt rundt om mig selv i dag, og påbegynder en masse ting, som jeg ikke får afsluttet. Nok fordi det føles lidt mærkeligt pludselig ikke at skulle på arbejde, når nu alle de andre er det :-)
Men er ikke tvivl om, at jeg nok skal vænne mig til det!

Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at få slappet af. Men håber også at have overskud til at få ryddet op i en masse ting, så jeg får følelsen af at have udrettet lidt andet end bare ligget på sofaen :-)

MåneMarie>> har netop for nylig gen-læst min tråd fra i sommer om blastocyst dyrkningen - det er sgu syret at det allerede er så lang tid siden! :-) Inden du ser dig om, er det også din tur til at skulle på barsel ;-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snorre

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 18. februar 2011 00:17

Hi hi, ja det er da nogen gange sjovt at genlæse gamle gyser indlæg, der faldt så godt ud som dit..

Hygger du dig på barsel? Nu er der jo ikke længe til babys ankomst.. ihh hvor er det dog spændende! Jeg synes selv tiden går vildt stærkt.. jeg skal på barsel om to måneder..det er jo for vildt! Jeg har bare så meget jeg skal have nået inden, men er bare SÅ klar til at skulle på barsel..glæder mig virkelig meget!!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Snorre » fre, 18. februar 2011 11:28

MåneMarie@ Ja, hygger mig på barsel:-) Kan på nuværende tidspunkt slet ikke forstå, at jeg for blot nogle uger siden havde en 8 timers arbejdsdag, 5 dage om ugen. Men savner stadig at skulle på arbejde og hen til mine kollegaer og føle at jeg gør en forskel :-) Man er lidt udenfor verdenen herhjemme :-)

Du har 2 mdr tilbage - de kommer til at gå hurtigt! Inden du ser dig om, er det også din tur :-)

Jeg er gået meget ned i tempo! Og det er rigtig rart. At f.eks. kunne tage sig en lur midt på dagen, hvis man pludselig får lyst til det :-) Men kroppen er også blevet tungere og mere besværet, så begynder også at glæde mig til jeg får min krop tilbage igen. Det er jo nok en del af den mentale udvikling der sker, så man bliver klar til fødslen. Jeg frygter den stadig meget på et irrationelt plan, men skal jo nok komme igennem det :-) Jeg glæder mig meget til at se lillemanden, men har også svært ved at lave koblingen mellem maven og det barn, jeg kommer til at stå med om lidt ;-)
Billede
Snorre

Tilbage til Graviditet