BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Pseudo-tvillinger

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Pseudo-tvillinger

Indlægaf Annemor » tors, 28. april 2011 13:58

Hmm... er der nogle herinde, der har pseudo-tvillinger???

Jeg havde slet ikke tænkt så langt, at når jeg fik børnene så tæt, så blev de pseudo-tvillinger...
Hvad vil det mon betyde for dem?
Hvordan gør man med barnevogn/klapvogn?
Kan man få en tvillingemodel, der kan være begge dele? altså klapvogn i den ene side og barnevogn i den anden?
Mon jeg kan klare at være gravid, passe lille Phillip, starte arbejde, afslutte min uddannelse på samme tid?

Og hvad gør jeg nu? Jeg ville SÅ gerne tabe mig inden brylluppet -og jeg kan slet ikke spise ordentligt...
Har hele tiden lyst til alt det forbudte -og mit humør løber sin helt egen vej...
Og så er jeg SÅ træt, og lille dejlige Phillip kan ikke forstå, at han skal til at have mad i stedet for bryst...

Kan ikke lige overskue det hele i dag... :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :cool:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: Pseudo-tvillinger

Indlægaf Snebold » tors, 28. april 2011 17:44

Glem alle bekymringerne og glæd dig over du har et levende barn i dine arme og en lille spire i maven. Det skal nok gå det hele, og når du det ikke til de tidsfrister du har i dit hovede, så når du det nok lidt senere.
Nyd dit held.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf ønsker-familie » tors, 28. april 2011 19:57

Da jeg (som du ved) blev gravid 2 måneder efter fødslen af vores søn, undersøgte jeg alt det der med klapvogne og barnevogne. Og man kan få klapvogne, hvor børnene kan sidde ved siden af hinanden eller hvor den ene sidder foran og den anden bagved. Også selvom børnene ikke har HELT samme alder.
Hvad angår barnevogne, så blev manden og jeg enige om, at én barnevogn er nok. For når jeg skulle føde igen, så ville knægten alligevel skulle starte i dagpleje. Og der sover han jo til middag hos dagplejemoderen, og den lille nyfødte kunne så sove til middag i vores barnevogn herhjemme. I weekenderne kunne den store af børnene så sove til middag i hans seng.
Og hvad angår indkøb med barnevogn, så ville vi købe et søskende-sæde, som kan sættes på barnevognen, så den store sidder på søskende-sædet og den lille ligger i barnevognen :-)

Det var hvad vi aftalte - måske det er en idé? :-)

Kan godt forstå, du gerne vil tabe dig inden brylluppet, men du må jo ikke gå på slankekur nu ;-)
Hvornår skal I giftes?
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf Annemor » fre, 29. april 2011 14:16

Kære Snebold: Der må ingen tvivl være om at jeg er SÅ lykkelig for mit held og mine børn... Jeg elsker dem mere end noget andet og jeg elsker også allerede den nye lille spire i maven.
Jeg læsser lidt af herinde, når jeg synes tingene virker for voldsomme i mit hoved. Og jeg kan sagtens se, at mine småproblemer slet ikke kan stå mål med de ting du er oppe i mod. Jeg krydser mine fingre jævnligt for at jeg en dag skal se dig skrive et jublende indlæg om de fantastiske to streger... Jeg har mange gange set billederne af Linus og grædt over dine indlæg, fordi det er SÅ trist :cry: Håber snart heldet tilsmiler dig, så du kan gøre Linus til storebror.

Ønsker-familie: Ja det kunne være lidt sjovt, hvis vi kunne følges ad igen ;-) Det var et rigtig godt forslag, jeg tror dog jeg sætter den gamle barnevogn på loftet i stand, så begge unger kan komme ud at sove herhjemme... Jeg har jo masser af tid til det...
Og så tror jeg, jeg skal holde øje med tilbud på sådan en dobbelt klapvogn, hvor der kan stilles en lift i den ene side... og hvor begge sider uafhængigt af hinanden kan ligges ned.

Jeg går hos de danske vægtkonsulenter og har tabt knapt 10 kilo siden midten af januar (det kunne være gjort bedre, men...) og jeg kan blive fulgt lidt ekstra mht. kroppens fedtprocent, så jeg kan se fremgang, selvom vægten begynder at stige...DDV har speciel syet et program til gravide, så det lever op til sundhedsstyrelsen anbefalinger. Og hvis jeg taber mig bare ved at spise sundere, så er det okay at tabe sig iflg. min læge ;-) Så jeg kan håbe at der når at ryge et par kilo endnu inden brylluppet, jeg rammer en magisk grænse om 4 kilo... så kommer jeg under 100 kilo, og det vil jeg rigtig gerne nå...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Katrine-mor » fre, 29. april 2011 16:22

Min søster og jeg er næsten pseudo-tvillinger da der kun er 17 mdr. mellem os :-)
Jeg kan godt garantere dig for at det bliver lidt hårdt med to småbørn i den første tid, men til gengæld får du også to børn med et meget tæt forhold. Vi har hele barndommen været hinandens bedste legekammerater og har haft så meget glæde af hinandens selskab :D Her hvor vi er blevet voksne, har vi stadig et tæt forhold og nyder hinandens selskab :D

Så selvom det bliver hårdt og kræver lidt ekstra planlægning, så synes jeg du skal glæde dig super meget, hvilket jeg også kan se på dine indlæg, at du gør ;-)

Mht. din vægt, så er det jo svært at spise helt korrekt... Især i starten af graviditeten, hvor kvalmen også bestemmer lidt over hvad man har lyst til. Men bare det at du er opmærksom på din kost og har et mål om at spise sundere og opnå et vægttab gennem sund kost, synes jeg er rigtig flot :D Uanset hvad så skal det nok blive en dejlig bryllupsdag :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Annemor » man, 02. maj 2011 09:26

Katrine-mor - I er pseudotvillinger, det er man hvis der er 18 mdr. eller mindre imellem søskende.
Det er dejligt at høre en god historie om pseudotvillinger, for jeg googlede det lige, da jeg fandt ud af det, og der kom flere skrækhistorier end noget positivt - havde ellers ikke selv lige tænkt negativt om det, andet end jalousien kunne være større, da den "store" jo ikke helt forstår hvorfor han lige pludselig skal dele mor med et andet barn...

Jeg er begyndt at tænke lidt over om vi skal fortælle det lidt tidligere end sidst - Jeg synes allerede at jeg har svært ved at holde bukserne lukket om aftenen og mit humør er til tider helt urimeligt, og jeg lider mere af kvamle, men igen mest om aftenen... Jeg har også vildt meget lyst til at fortælle den store dreng at han skal være storebror igen -er lidt spændt på hvad han siger til det denne gang, nu har han jo fået den lillebror han gerne ville have...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Katrine-mor » man, 02. maj 2011 16:29

Okay, det vidste jeg ikke... troede grænsen var 15 mdr. ;-)
Lyder vildt at der er så mange skrækhistorier om det. Det kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Da min søster lige var blevet født, så havde jeg svært ved at hun skulle være på hospitalet sammen med min mor, og at jeg ikke måtte blive der. Ellers tror jeg ikke at der har været det store. Der har været de sædvanlige søskendeskænderier osv., men kan virkelig ikke mindes at der har været noget negativt, der kunne relatere sig direkte til at vi er pseudotvillinger.

Hvis du føler for at fortælle om din graviditet, så synes jeg da at du skal gøre det. Mon ikke din ældste søn vil synes at det er super fedt at skulle være storebror igen ;-)
Stakkels dig med kvalmen, men det tager man jo gerne med, når man bærer på et lille mirakel :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Graviditet