BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Positiv test, så er den der vist ;-)

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Positiv test, så er den der vist ;-)

Indlægaf Blomsterpigen » lør, 17. maj 2008 12:38

Ja så ser det ud til at jeg er blevet gravid. Det var kun anden måned vi prøvede, så det er gået stærk.
Jeg har nu en meget utydelig streg, men den er der. Og som I siger så er en streg en streg. :lol:
Jeg er kun højst 3 uger henne, men hvor tidligt skal man tage til læge og fortælle at man er gravid?
Jeg har det bedst med at vente til jeg i hvert fald har set en tydelig streg.

Fortæl fortæl... :alien:
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf jimmar » lør, 17. maj 2008 13:55

Hej Blomsterpigen

endnu engang tillykke med graviditeten. Kan ikke helt forstå du skriver du højst er 3 uger henne for har du ikke testdag/forventet mensdag imorgen? Så skulle du jo gerne være 3+6 idag og dermed 4 uger imorgen!

Da jeg så de to streger på testen bestilte jeg en tid ved min læge for at få det endeligt bekræftet med det samme, det er ikke alle læger der gør det da de bruger de samme teste som vi gør derhjemme og mener at så er det spild af deres tid. Du skal have skrevet vandrejournal omkring uge 8 hos din egen læge og så laver de en henvisning til nakkefoldsscanningen hvis man ønsker denne.

Held & lykke med graviditet, det bliver en spændende tid, min tid er snart overstået!
Termin d. 25/6-08 1. barn Nicolai kom til verden d. 2/7 kl. 13.12
jimmar

...

Indlægaf Blomsterpigen » søn, 18. maj 2008 09:55

Kom faktisk til at se i min kalender at min forventede mens dag var i fredags, så ja jeg er jo så 4+2?
Jeg har aldrig rigtig haft styr på min mens eller noget, så derfor kan jeg ikke sige en ca. dato før jeg engang ved præcis hvor langt jeg er henne :cry: Men pyt, det vigtigste er at der er gevinst :D
Idag har jeg godt nok nogle smerter i underlivet, det føles virkelig som om at mens er på vej, men sådan har I andre jo også beskrevet jeres start.

Det bliver spændende i næste måned når du har termin . Ved du hvad kønnet er? :lol:
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf jimmar » søn, 18. maj 2008 12:58

Uha det er så spændende alt det du skal til at opleve, kan selv huske den dag man stod med den positive test i hånden og ikke rigtig troede på det!

Ja så er du i uge 4+2 idag! Så vil du jo få en tidlig scanning og se den lille med hjertet der blinker før nakkefolden så de kan se hvor langt du skulle være henne, hvor spændende :D

Jeg havde ellers sagt at jeg ikke ville vide hvad køn vi skulle have men fordi vi får så mange ekstra scanninger var jordemoderen slet ikke i tvivl forrig gang og så var det ikke nemt at holde nysgerrigheden tilbage, så vi ved at vi venter en lille dreng og det har hun bekræftet to gange nu, så der bliver indkøbt blåt :lol:
Termin d. 25/6-08 1. barn Nicolai kom til verden d. 2/7 kl. 13.12
jimmar

Indlægaf Minialdo » ons, 21. maj 2008 19:50

Hej Blomsterpige

Kæmpe tillykke med den positive test. Jeg havde også mens lign smerter i starten og var oppustet. Troede at den var på vej, men det var den heldigvis ikke. Så de symptomer du beskriver er helt normale.
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf MK » tors, 22. maj 2008 12:52

Hejsa
Mange gange tillykke med det, det er fantastisk :lol: Det er helt skønt at være gravid, så der er virkelig noget at glæde sig til :D
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen med det samme. Det gjorde jeg, og fik tid en time efter. Her blev graviditeten bekræftet, og jeg fik aftalt nye tider til vandrejournal osv. Hvis lægen ikke vil se dig endnu, kan du bestille en tid til oprettelse af vandrejournal, så er det da på plads, og man føler man er et lille skridt på vejen.

Held og lykke med det og tillykke igen.
:wav:
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf magnus » søn, 20. juli 2008 09:00

TILLYKKE... du går en fantastisk tid i møde :)

Jeg tror jeg gik til lægen ca 14 dage efter forventet mens... gik super fint og idag har vi en lækker søn :)
magnus

Tilbage til Graviditet