BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Plukkeveer uge 21

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Plukkeveer uge 21

Indlægaf Lilien » søn, 16. januar 2011 22:31

Hej piger,
Så er det tid til, at jeg skal bruge jeres gode råd igen ;)

Jeg er jo gravid med tvillinger, og er i 21 uge. Har den sidste uge haft nogle mærkelige spændinger i maven, og i løbet af weekenden har det virkeligt taget til.
Har så idag fundet ud af, at det er plukkeveer! (Havde slet ikke tænkt de tanker, så kom lidt som en overraskelse). Det svinger meget, hvor ofte de kommer. Nogle gange er det 3-4 gange i timen og andre dage er det 5 gange på en hel dag. Det er ikke regelmæssigt, og de varer somregel 30-45 sek ad gangen.

Oven i, så skal det lige nævnes jeg er rimeligt plaget af bækkenløsning og ikke kan stå/gå/sidde mere end max 30 min af gangen før jeg har rigtig ondt.

Nu sidder jeg lidt og overvejer om jeg skal kontakte min jordemoder imorgen, og høre hvad hun siger til det hele. Har hørt noget om, at hvis man ikke passer på, så kan det betyde for tidlig fødsel mm. Passer det :?:

Jeg er ikke sygemeldt fra jobbet endnu, men manden er efterhånden så sur over jeg ikke er blevet det fordi han ikke mener jeg passer godt nok på pigerne, så havde tænkt mig at det er ved at være tid. Specielt fordi jeg nu roder med de plukkeveer som jeg ikke kender konsekvensen af...... :evil:

Er der nogle af jer der har erfaringer med dette?

På forhånd tak :-)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Plukkeveer uge 21

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 17. januar 2011 09:32

Åh nej da hvor væmmeligt.. Men jeg har læst i min graviditetsbog at alle har plukkeveer, om de kan mærke dem eller ej.. det er livmoderens måde at træne på til fødslen, så de er helt naturlige og ikke farlige.. MEN, man skal være opmærksom på dem hvis de bliver hyppige, gør ondt eller varer længe, da det netop kan føre til for tidlig fødsel.. men jeg synes da helt sikkert du skal tage kontakt til din jordmoder og bede om hendes mening.. hellere spørge engang for meget end engang for lidt.. :roll: Og mon ikke de også aftager lidt nu hvor du skal sygemeldes og kan ligge og slappe af det meste af dagen?
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf MAT » man, 17. januar 2011 15:27

Mine plukkeveer startede også deromkring (eller, det var der, jeg begyndte at bemærke dem). Hvis de ikke gør ondt, er det ikke farligt. Men tal da endelig med din jordemoder, hvis du er nervøs!

Forsinket TILLYKKE! med graviditeten :D Kærligst, MAT
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Stinna30 » man, 17. januar 2011 15:50

Ja, som de andres siger, så tal med din jordemoder, for jeg tænker, at du måske skal sygemeldes, når nu du har to bebser i maven, for de giver nok anledning til en del flere plukkeveer end ved kun et barn. Min svigerinde er lige blevet sygemeldt af sin læge i uge 26, fordi hun har så mange plukkeveer, at de gør ondt, og hun er kun gravid med en. Så kan kun give et godt råd: Slap så meget af som muligt og lad manden ordne det meste af det huslige.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Lilien » man, 17. januar 2011 16:25

Ringede til jordemoderen imorges, og fik en tid her til formiddag.
De fandt blod og hvide blodlegemer i min urin prøve, så de mener plukveerne kommer som følge af en blærebetændelse. Det havde jeg så ikk lige tænkt over :P Så nu har jeg fået en recept på nogle piller der skulle hjælpe. Derudover har de sygemeldt mig foreløbigt frem til 1/2, også går jeg fra "rigtigt" d. 25/2.
Glæder mig til 14 dage herhjemme, hvor jeg bare kan passe på mig selv :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Katrine-mor » man, 17. januar 2011 17:04

Jeg havde også en smule plukkeveer i uge 18 (eller var det 17) som følge af en blærebetændelse.
Nu her har jeg haft lidt i de sidste par dage. Tror det er pga. mine hosteanfald, at de kommer.

Godt at lægen fandt en årsag til at de var taget til. Tænker også at det må hjælpe endnu mere, nu hvor du bliver sygemeldt og får slappet af :-)
Og ja, pillerne virker hurtigt, så det er rigtig dejligt ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Graviditet