BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Og så kom kvalmen :(

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Og så kom kvalmen :(

Indlægaf babyskruk » man, 24. oktober 2011 18:21

puha nu tog kvalmen godt nok til må man sige. Øv. Synes det er svært at få nok at spise og drikke på en dag. Skal indtage mange kalorier da mit stofskifte ligger i den høje ende af normal området så med mindre jeg indtager 9000 Kj dagligt så ryger vægten ned af og ligger næsten på grænsen for hvad jeg minimum skal veje. Sådan noget tis. Tabte mig 4 kilo siden januar pga stress så det er noget møg hvis jeg taber mere. Er nede på 56 kg og må under ingen omstændigheder veje under 55 da det er usundt for mig at veje så lidt.

Er også blevet frygtelig nervøs over at stofskifteafdelingen sagde at de ville have mig ind med det samme når jeg blev gravid da mit stofskifte (selv om jeg har været medicinfri i 1 år og et par måneder) kan fucke helt op af at blive gravid og nu er jeg 8 uger henne og har stadig ikkefået min læge til at henvise mig dertil og kan ikke få ham til det før jeg skal til 1 graviditetsundersøgelse d 31 oktober. Fik det heldigvis checket for 8 uger siden. Men det gør mig nervøs om stofskiftet fucker op igen og om det går ud over bebsen. Lige så ubekymret jeg var de første par uger lige så bekymret er jeg nu. Det stresser mig at jeg ikke kan få det pokkers stofskifte undersøgt. Det burde undersøges helst hver 4 uge.

Elsker at være gravid påtrods af bekymringer, gener m.m. og elsker at vi skal have bebs til juni :)
Billede
babyskruk

Re: Og så kom kvalmen :(

Indlægaf Snebold » man, 24. oktober 2011 19:23

Øv for pokker da, håber ikke du taber dig mere.
Ang. henvisning, så ville jeg altså ringe direkte til stofskifteafdelingen. Hvis du allerede har været henvist dertil kender de dig jo og hvis det er nødvendigt tager de dig ind selv om din læge er en kegle. En ting man lærer ved at få kendskab til så mange der har mistet børn og efterflg. har behov for div. undersøgelse under en graviditet er, at man skal handle selv uanset om man kan få en henvisning (det er utroligt så mange praktiserende læger der ikke forstår noget). Så ring og forklar din sag direkte til eksperterne.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf babyskruk » man, 24. oktober 2011 21:32

Snebold skrev:Øv for pokker da, håber ikke du taber dig mere.
Ang. henvisning, så ville jeg altså ringe direkte til stofskifteafdelingen. Hvis du allerede har været henvist dertil kender de dig jo og hvis det er nødvendigt tager de dig ind selv om din læge er en kegle. En ting man lærer ved at få kendskab til så mange der har mistet børn og efterflg. har behov for div. undersøgelse under en graviditet er, at man skal handle selv uanset om man kan få en henvisning (det er utroligt så mange praktiserende læger der ikke forstår noget). Så ring og forklar din sag direkte til eksperterne.
Kh. Snebold

Har snakket med afdelingen. De vil ikke tage mig før jeg har en ny henvisning. De er nogle stædige mennesker der ikke giver sig. Hvilket er mindst lige så frustrerende. Ville være rart hvis de var til at snakke med. Og min læge har først lige åbnet op idag efter at have haft lukket i 2 uger og han vil have mig til samtale før han vil henvise mig. Er bare træt af at være bekymret og det hjælper bestemt ikke at jeg kom til at google om forhøjet stifskifte og graviditet og det kan medføre abort. Så nu er jeg bare endnu mere bekymret.
Billede
babyskruk

Indlægaf Snorre » tirs, 25. oktober 2011 12:30

Øv, hvor er der dog meget bureaukrati i Danmark :-( Kan du ikke få en hurtig tid hos din læge i denne uge?? D. 31. okt føles jo langt væk, når du bekymrer dig. Håber der snart sker noget i sagen!
Og ja, man kan bekymre sig meget, mens man forsøger at blive gravid - men under selve graviditeten er der også mange tanker, der kan skabe bekymring. OG når de små poder så kommer, er der minsandten OGSÅ masser at bekymre sig om! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf babyskruk » tirs, 25. oktober 2011 18:29

Lægen vil have vi ordner det når jeg kommer ind i forvejen på mandag. Men puha hvor er det irriterende at gå ig være nervøs over det pokkers stofskifte. Godt jeg i det mindste fik det checket for 8 uger siden. Har overvejet at lokke lægen til at tage det på mandag så jeg ikke skal vente til sygehuset kalder mig ind. Så går der i det mindste ikke meget længere tid. Har i forvejen forbud mod at stresse da det er skidt for stofskiftet og det hjælper alt dette ikke på. Og har normalt den mest samarbejdsvillige læge mon ikke manden er lidt presset nu han har haft lukket i 2 uger.
Billede
babyskruk

Indlægaf babyskruk » tirs, 25. oktober 2011 18:32

Snorre skrev:Øv, hvor er der dog meget bureaukrati i Danmark :-( Kan du ikke få en hurtig tid hos din læge i denne uge?? D. 31. okt føles jo langt væk, når du bekymrer dig. Håber der snart sker noget i sagen!
Og ja, man kan bekymre sig meget, mens man forsøger at blive gravid - men under selve graviditeten er der også mange tanker, der kan skabe bekymring. OG når de små poder så kommer, er der minsandten OGSÅ masser at bekymre sig om! :-)

Hvor har du evig ret med bekymringer :) tror bekymringer før og under graviditet skal forberede en til de bekymringer der kommer når først bebsen er født :) det er sikkert en del af den naturlige forberedelse til at blive forældre :)
Billede
babyskruk

Tilbage til Graviditet