BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ny opdatering på stress

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Ny opdatering på stress

Indlægaf hon1974 » tors, 29. september 2011 10:45

Hej piger

Jeg var ved lægen igår, fordi jeg har fået mere og mere ondt i mit haleben og har svært ved at sidde ned for længe ad gangen. Det fik jeg så en henvisning til fysioterapeut for.

Jeg snakkede så også med hende om mine andre problemer - nemlig slemme svimmelhedsanfald, hvor jeg næsten besvimer, søvnbesvær i hverdagene (pga arbejde), den uro jeg får i kroppen når jeg skal på arbejde og at jeg har tabt næsten 7 kg, siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, selvom jeg spiser meget og 6-7 gange om dagen (og jeg har i forvejen tabt næsten 60 kg de sidste 1½ år pga. Gastric Bypass-operation).

Hun blev bekymret for mine svimmelhedsanfald og vægttab - især fordi mine blodprøver er helt normale, så hun ville helst sygemelde mig med det samme. Vi aftalte dog så, at jeg skal ned til hende igen d. 17. oktober, når vi har været på ferie, for at se, om jeg har fået det bedre og er stoppet med at tabe mig, og hvis ikke så vil hun have mig sygemeldt i nogle uger til at starte med, for jeg må ikke tabe mig mere - jeg skulle jo helst stige i vægt, når jeg næsten er halvvejs i min graviditet.

Sådan som det er på mit arbejde (selvom de ved, at jeg har stress, bliver jeg ikke skånet på nogen måde), så tror jeg, at det ender med en sygemelding, hvilket jeg efterhånden må indrømme, at jeg også helst selv vil, for jeg har det dårligt psykisk for tiden. Og der er stor forskel på, hvor meget forståelse mine kolleger viser for min situation.

Jeg tænker, at det måske oveni stressen er en forsinket reaktion på det psykiske pres, vi har været igennem med de 3 mislykkede IVF-forsøg siden november sidste år.

Nu kan næste fredag ikke komme hurtigt nok, så vi kan komme en tur sydpå.
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Ny opdatering på stress

Indlægaf pivpiv » tors, 29. september 2011 10:55

Det var godt du fik en snak med lægen - dog synes jeg det lyder tosset ikke at tage sygmeldingen med det samme når nu jobbet ikke skåner dig det mindste.
JEg glæder mig til at høre om jeres ferie og at du har grovædt is og er kommet dig 500g og du kommer glad og frisk hjem ;)
Kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Annemor » tirs, 04. oktober 2011 13:40

Hej Hon1974

Jeg lider selv af ondt i halebenet -og er ligeledes blevet henvist til en fysioterapeut.
Jeg lider dog "bare" af bækkenløsning :roll: , og er noget heldigere stillet mht arbejde end det lyder til at du er.
Jeg er dog deltids sygemeldt, og arbejder derfor kun fra 7.30-12.00, og enkelte gode dage kan jeg blive lidt længere. Mine chefer har heldigvis stor forståelse for det, og som jeg fik at vide fra lægen, så er det en fuldtidssygemelding, hvis fysioterapeuten ikke kan hjælpe, eller hvis jeg arbejder for meget...
Jeg er heldigvis også omgivet af forstående kollegaer, som hjælper mig meget i hverdagen, så jeg ikke bliver stresset :-( af alle de opgaver jeg ikke når, fordi jeg jo kun arbejder halvt så meget som jeg plejer.

Jeg har efterhånden været deltidssygemeldt i en lille måneds tid og jeg tror det er sværere for mig :???: , end mine omgivelser. Jeg har svært ved at føle at jeg bidrager med særlig meget, og har tendens til at lave lidt mere end jeg kan holde til, og det hævner sig dagen efter eller måske allerede om aftenen... :roll:

Hvor er det bare tarveligt af dine kollegaer og arbejdspladsen i øvrigt :evil: , at de ikke tager hensyn til din situation. Det er jo ikke sådan, at fordi vi er blevet gravide, så ønsker vi ikke arbejde mere. Det er desværre bare sådan nogle gange, at kroppen ikke lige kan klare hele graviditeten og derfor kan vi klare mindre end vi plejer at kunne.

Pas på dig selv, og måske er en fuldtidssygemelding bedre, hvis hverken dine kollegaer eller chefer forstår alvoren i din situation -tro endelig ikke du bliver takket af nogen, hvis der skulle ske noget med dit barn eller det bliver født for tidligt! Der er ingen, der efterfølgende vil sige "det var også fordi du arbejdede SÅ hårdt". Der er kun éen til at passe på dig og lille bebsen -og det er dig.
Normalt er jeg ikke tilhænger af egoisme, men her synes jeg det er helt okay... ;-)

Håber I får en fantastisk ferie.

Knus Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Frøken J » tirs, 04. oktober 2011 16:43

Håber du får det bedre efter at have været på ferie, og håber egentlig også du får en sygemelding. Sådan som du fortæller ville det være godt til dig at komme hjem og nyde de graviditet. Du kan jo bruge tiden på gravidsvømning eller andet sammen med gravide. Du kunne helt sikkert være godt til dig :-)
Håber du får en god ferie.

KH Frøken J
Billede

Billede
Frøken J

Geografisk sted: Midt og vestjylland

Indlægaf hon1974 » tirs, 04. oktober 2011 19:31

Hej piger

Og tak for jeres svar.

Grunden til, at jeg ikke blev sygemeldt med det samme hos lægen i sidste uge, var, at vi skal afsted på ferie på Mallorca på fredag, og hvis jeg var sygemeldt, skulle jeg enten raskmeldes i den uge eller vi skulle droppe rejsen.

Mht. mine kollegaer så er nogen af dem forstående og støttende, mens andre er det absolut modsatte. Fik faktisk en ret træls kommentar fra én af dem som lød "jeg kan ikke forstå, hvad du har fået stress af"!!

Min læge var også først ved at nævne en deltidssygemelding, men hun blev enig med sig selv om, at det ikke ville nytte noget, fordi vi på mit job er så pressede, at der ikke er andre, der kan lave mine opgaver i den tid, jeg så ikke ville være der, så jeg ville bare ende med at blive presset til at lave mine opgaver i løbet af de få timer, jeg ville være på arbejde, og det ville jo kun gøre situationen værre.

Jeg har nu fortalt min team-leder, hvad min læge har sagt, og hun sagde til mig, at sådan skal jeg selvfølgelig ikke gå at have det og at det slet ikke er godt, at jeg taber mig, som jeg gør, så hvis det fortsatte, når jeg kom fra ferie, så synes hun også, at jeg skal sygemeldes. Hun er ret forstående, men er selvfølgelig også selv presset af, at opgaverne skal udføres uanset hvad. Hun sagde også, at det desværre ikke blev bedre med antal opgaver pr. ansat - det bliver nærmere modsat - at vi skal løbe endnu stærkere.

Jeg tror selv, at jeg ender med at blive sygemeldt d. 17. oktober og helt ærligt, så håber jeg også, at jeg gør det, for jeg kan ikke overskue at skulle lave endnu mere, når jeg i forvejen ikke kan følge med.
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Graviditet