BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

nogen der har prøvet disse smerter?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

nogen der har prøvet disse smerter?

Indlægaf Lilien » tors, 25. november 2010 19:38

Hej Tøser,

Den sidste uge har sku været lidt hård. Har jo ellers haft travlt med, at overbevise hele verden om at det er pisse nemt, at være gravid med tvillinger :razz:

Er begyndt, at være ret så øm i lænden også går det om i underlivet foran. Derudover går smerten fra lænden ned i den ene balle også :shock: hvad betyder det lige? Det kommer 4-5 gange om dagen, og er ret så ubehageligt. Er der nogen af jer som har prøvet dette?

Skal til JM for 1. gang d. 1/12, så må jo høre hende om det hvis det er :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: nogen der har prøvet disse smerter?

Indlægaf Stinna30 » tors, 25. november 2010 22:48

Det KAN være begyndende bækkenløsning med smerten, der går ned i ballen, men måske er det kraftige ligamentsmerter, for dit underliv er jo ved at udvide sig ret så kraftigt. Få jordemoderen til at undersøge dig for bækkenløsning - håber ikke, det er det.

Knus
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » fre, 26. november 2010 10:25

Synes desværre Også at det lyder lidt som bækkenløsning.. :-( kender to det venter tvillinger, hvor den ene blev sygemeldt med bækkenløsning allerede i uge 10 og den anden fra uge 25.. Hende den sidste kan ingen ting nu og hun skal først føde til januar.. Men hun troede også hun kunne alt i starten.. Er ikke for at skramme dig, men bare lige for at forberede dig at det bliver hårdt for kroppen at huse to små guldbasset... Så mit råd er at holde dig i ro indtil du har fået vished om du har det, og så skynd dig at tage til lægen og få en henvisning til en fys, så du kan nyde din graviditet :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Snorre » fre, 26. november 2010 14:46

Ja jeg må desværre tilslutte mig de sorte prognoser :-( Det kan være begyndende bækkenløsning.
Har netop selv været til fysioterapeut i dag, og fået afvist at min smerter skyldtes bækkenløsning.
Men hun sagde, at når der var tale om det, begynder symptomerne ofte allerede i uge 8-10.

Og det er jo en hård omgang med tvillinger for kroppen, kunne jeg forestille mig. Jeg synes allerede et bare et barn i mavsen gør sit ved min fysik! :-)

Godt at du skal til JM om lidt, så kan du tage en snak med hende i hvert fald - og det kan jo være at de store forandringer i kroppen i det hele taget kan være den store synder :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » fre, 26. november 2010 22:56

Hej Piger,

Tusind tak for jeres svar.... hmmmm, jeg havde selv en lille tanke om at det måske kunne være bækkenløsning, jeg syntes bare det var enormt tidligt. Troede sådan noget kom senere i graviditeten :)
Godt jeg skal til JM i næste uge, så må hun lige kigge på det. Uden tvivl, at det er hårdt for kroppen med tvillinger men det ville være lidt ærgeligt med en sygemeldning allerede.

Jeg må bare tage den med ro indtil på Onsdag.

Endnu engang tak for hjælpen!!!
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf mrsma » man, 29. november 2010 14:09

Hej.

Da jeg ventede vores søn fik jeg lignende smerter allerede fra uge 9, min læge sagde at det umuligt kunne være pga graviditeten, da barnet jo bare er på størrelse med en ært på det tidspunkt, så jeg blev sendt til fys, som efter en del behandlinger sagde at det faktisk skyldes graviditeten, og jeg blev sygemeldt. Det skal siges at min ryg ikke er for god i forvejen. Jeg tror det skyldes hormoner at min ryg bliver sådan- eller det er jo selvfølgelig i lænden, baller, lyske og nederst i underlivet at mine smerter sidder også. Nu er jeg 10 uger henne og har haft smerter den sidste uges tid, og har faktisk ikke været på arbejde, var til første lægetjek i sidste uge ved en anden læge end sidste gang, og heller ikke denne gang troede de på mig, så nu venter jeg på første fysbehandling på fredag! Håber hun er ligeså sød som sidste gang. For det er absolut ikke sjovt at have ondt, og folk ikke tror på en, desuden er det meget trist at være på arbejde når man har svært ved at udføre sit arbejde og ens kollegaer skal gøre det meste af ens arbejde!!!
Håber det bedste for dig, men synes bare du skulle vide at man sagtens kan få det selvom man venter et barn, og at der er mange der får det! Selvfølgelig er det en ekstra belastning for kroppen at vente tvillinger, men det kan altså forekomme så tidligt selv med et barn i maven;)))
Kram
mrsma

Tilbage til Graviditet