BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

nervøsitet og rastløshed

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

nervøsitet og rastløshed

Indlægaf babyskruk » tirs, 08. november 2011 13:56

så ramte jeg 10 hele uger igår :) dejligt at nå så langt. Så er jeg da lidt tættere på 12 ugers milepælen. Venter stadig længselsfuldt på at få svar på hvornår jeg skal til NF. Er bare så bekymret stadig for at bebs er død og denne graviditet ender i en MA. Det føles bare for godt til at være sandt at vi skal være forældre. Tør ikke helt tro på det men på den anden side prøver jeg at glæde mig så godt jeg kan men nervøsiteten for resultatet af NF scanningen ødelægger lidt humøret.

Føler mg også dum og underlig over at jeg bekymrer mig over om bebsen er okay har jo ingen dårlige erfaringer da det er første gang jeg er gravid. Har fået manden til at forstå hvor bange jeg faktisk er for at bebsen er død. Det er rart at kunne snakke med ham om mine følelser. Så nu må det brev godt snart dukke op for min tålmodighed er allerede opbrugt og har så meget brug for snart at få en dato for hvornår jeg skal se bebsen faktisk er okay. Så giv mig dog den tid så jeg kan begynde at tælle ned til jeg skal derind. Det hjælper bestemt heller ikke at jeg på en anden babyside jeg overvejer at blive medlem af har stortset alle en tid til NF selv dem der er 2-3 uger kortere henne end mig. Så træls når man selv venter på en tid.

har dog fået ringet derind på svangreambulatoriet og sagt at jeg ikke kan komme til NF d 25 november da jeg skal til en øjenundersøgelse som jeg har ventet 6 mdr på. Så nu er jeg da sikker på de 2 ting ikke kommer i kabulage med hinanden. Dejligt. Gider ikke risikere at de giver mig en tid den dag nu jeg kan ringe ind på forhånd og sige at den ene dag kan jeg ikke komme ind til NF :)
Billede
babyskruk

Re: nervøsitet og rastløshed

Indlægaf Frøken J » tirs, 08. november 2011 17:03

Jeg fik først brevet godt en uge inden NF, men hvorfor skulle den lille ikke også have det godt ?
Godt nok er der mange piger som har svært ved at holde på den lille. Men tænk på alle de piger hvor det går planmæssigt.
Det skal nok blive godt :-) Tænk positiv, positiv og positiv :-D
Kærlig hilsen
Frøken J
Billede

Billede
Frøken J

Geografisk sted: Midt og vestjylland

Indlægaf babyskruk » tirs, 08. november 2011 22:04

er bare utålmodig for at se bebs :) så er ret træt af jeg ikke ved hvornår. tror jeg er bange for den ikke er okay fordi det hele har gået for nemt. Hvis du forstår. Er bare så glad for at jeg endelig er gravid og er bange for at der er noget der ødelægger det hele så vi alligevel ikke skal være forældre til juni næste år :( Vil gerne men har svært ved at tro på at vi er nogle af de heldige det går godt for hele vejen. Det har været sådan en kamp overhovedet at nå her til og er bange for der går noget galt så vi skal til at starte forfra i behandling.

men ja prøver at tænke positivt og ligge bekymringen fra mig men det er svært. Glæder mig bare til jeg runder de magiske 12 uger. Har trods alt læst mig til at det er så sjældent at der går noget galt efter de 12 uger er passeret.
Billede
babyskruk

Indlægaf stinapigen79 » tirs, 08. november 2011 23:06

jeg forstår hvad du føler men prøv at tænke på h*n har det godt du har jo set den med hjertebanken så hvorfor skulle den ikke have det godt
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf babyskruk » ons, 09. november 2011 02:22

Det kan jo senere være gået til grunde. Og man har jo heller ingen tegn hvis det ender i en MA. At den har det fint i uge 7 gør mig ikke specielt tryg da det jo stadig kan gå galt eller være gået galt i tiden ml tidlig scanning og NF. Går og overfortolker alt det ved jeg godt. Vil så gerne tro på den har det godt men frygter så meget at komme til NF og finde ud af den er død. Glem det er bare dum og tåbelig at jeg er bange for den dør
Billede
babyskruk

Indlægaf MÃ¥neblomst » ons, 09. november 2011 12:10

Har du overvejet at købe dig til en scanning? Det kunne måske give dig lidt ro, så du kan nyde din graviditet uden at gå helt til af bekymring. Tro mig - jeg kan godt følge dig og tænker også, at jeg, når det endelig lykkes, vil gå med de samme tanker som dig. Jeg håber, at du kan finde en vej, så du ikke bekymre dig så meget - en scanning, en snak med jordmoder eller din læge.

Kram
Billede

Smed pillerne i april 08.
1. IVF lang - ÆO aflyst
2. IVF/ ICSI kort BP positiv...bio
3.ICSI kort BP - neg
4. ICSI lang BP positiv...bio/sa
1. fryse - ruger på et 7-cellet æg - BP 28/11- positiv ca. 4000
MÃ¥neblomst

Geografisk sted: Ringe, Fyn

Indlægaf babyskruk » ons, 09. november 2011 14:53

Tak for dit svar måneblomst :) endnu en tidlig scanning er overvejet men vi valgte at vente til NF nu det burde være snart vi skal ind til NF. Så vi venter selv om det er svært at skulle vente specielt når jeg går hjemme i forvejen og har alt for meget tid til at gå og bekymre mig i. Hvis ikke vi har hørt fra sygehuset senest på mandag hvir jeg er 11+0 så ringer jeg og rykker dem. Så har de haft 14 dage til at give os en tid. Men det var et rigtig godt forslag er bare i tvivl om det overhovedet vil hjælpe på min bekymring. Eller om jeg stadig vil frygte noget går galt så snart der er gået et par dage siden scanningen.

Ved jo godt min frygt bunder i jeg er så glad for at jeg endelig er gravid og at babyen med stor sandsynlighed har det lige så godt som da vi så den da jeg var 7+3 :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Snebold » ons, 09. november 2011 20:23

Jeg forstår dig så godt. Da jeg ventede Linus var jeg så bange for det skulle gå galt igen. Det betød faktisk at da vi skulle til nf var jeg et nervevrag og jeg havde slet ikke haft overskud til at tænke på hvad nf egentlig gik ud på. Var bare så bange og overbevidst om at scanningen ville vise en MA.
Hvad du skal gøre ved jeg ikke. Der er vel ikke så meget du kan gøre andet end at holde ud. Og du har jo helt ret, det er fordi du er så lykkelig over det endelig er lykkedes. Så jeg vil bare sige at jeg forstår dig, forstår din bekymring og angst.
Håber du trods alt også har alle de glade og dejlige stunder.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf babyskruk » ons, 09. november 2011 22:51

Tak for jeres forståelse. Det er rart at kunne dele sin bekymring og vide at der er andre der forstår hvordan man har det :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Snorre » tors, 10. november 2011 22:32

Åh kan så godt følge dig. Natten før jeg skulle til NF sov jeg næsten ikke. Så var helt udmattet, da jeg ankom til sygehuset. Hvis der ikke havde været liv, var jeg da knækket helt sammen, tror jeg :-(
Men alt var fint, skønt jeg egentlig ikke følte mig specielt gravid på det tidspunkt med f.eks. brystspændinger, kvalme o. lign.
Jeg håber og tror på en god oplevelse :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf babyskruk » fre, 11. november 2011 14:49

tak for de søde ord :) det er rart i er så forstående :) Det betyder meget at kunne dele sine bekymringer også selv om man ikke rigtig har noget at have dem i.
Billede
babyskruk

Tilbage til Graviditet