BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

MD scanning

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

MD scanning

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 10. januar 2011 20:48

Så har vi langt om længe fået overstået den meget skræmmende MD-scanning.. :shock: må indrømme at jeg har været meget nervøs og begyndte faktisk at tude da vi kom ind, fordi jeg var så bange for om alt var ok med den lille guldklump.. Heldigvis var der ingen grund til bekymring, for vores lille guldklump er lige som HAN skal være.. for ja, det er nemlig en lille dreng der ligger og tumler rundt derinde..hi hi.. Han blev scannet på kryds og tværs og alt var helt fint og han var bare så sød, som han lå der og moslede rundt og skubbede med sine fine fødder og hænder :love5:
Min moderkage ligger dog fremme på maven og forklarer hvorfor jeg ikke mærker det helt store endnu.. Desværre ligger den også pt. og spærrer for fødselsvejen, men sygeplejersken var næsten 100% sikker på at den vil flytte sig i takt med at maven vokser.. men for en sikkerhedsskyld skal jeg til en ny scanning i uge 28 og hvis den ikke flytter sig, ender det ud i kejsersnit.. men sådan er det, sålænge alt er ok med min guldklump er jeg lykkelig :D
Billede
MÃ¥neMarie

Re: MD scanning

Indlægaf Panna » man, 10. januar 2011 21:00

Tillykke med veloverstået MD-scanning. Det er dejligt at høre at alting forløb fint.. og at din lille søn har det godt derinde :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf elefantus » man, 10. januar 2011 23:28

Dejlig update og den lille guldklump ligger og hygger sig derinde ;-)

Håber for dig at din moderkage flytter sig. Jeg er selv i samme situation at min ligger i vejen for fødekanalen og har været til en ekstra scanning. Men napper lige en scanning mere om 14 dages tid for min havde desværre ikke flyttet sig, hvilket de ellers gør i de fleste tilfælde.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Annette1975 » tirs, 11. januar 2011 10:24

Tillykke med en dejlig veloverstået scanning og så venter du en lille prins, ih hvor dejligt :-)

Min moderkage blokerede også exit til MD scanningen men flyttede sig i takt med at det hele voksede, heldigvis :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 11. januar 2011 13:04

Hej søde,

Du får da også lige en KÆMPE TILLYKKE-hilsen herinde, selvom vi jo har jublet sammen på sms'en :D :D :D
Det er simpelthen bare så skønt at du nu endelig har fået overstået MD'en og ved at der ligger en lille sund DRENG og hygger sig derinde :D
Åh det er så fantastisk og dejligt :D

Håber at din moderkage flytter sig, men som du selv siger... så længe ham den lille er okay, så går det nok også at føde ved kejsersnit ;-)

Stort knus og kram fra mig og baby-boy
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Snorre » tirs, 11. januar 2011 18:50

Også et stort tillykke herfra!! Hvor er det bare dejligt at høre. Jeg var også selv nervøs ved MD scanningen, men synes nu det var værre med nervøsiteten op til NF.
Nyd graviditeten fortsat :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » tirs, 11. januar 2011 19:18

Hej søde,

Iiiiih du skal også have en dreng.... perfekt at dig og katrine skal have en dreng hver, også leverer jeg lige to piger. Det kan kun blive godt :)

Stort tillykke med, at han var som han skulle være. Det er bare SÅ dejligt når MD scanningen endelig er overstået. Det er ligesom om, at så er der ikke mere man skal bekymre sig om for alvor :D

Min moderkage ligger også foran, og jeg har kun mærket bobler 2 gange, så der sker heller ikke så meget på den front her :evil:
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Stinna30 » tirs, 11. januar 2011 21:57

Tillykke med veloverstået skanning :D det er fantastisk at være drengemor ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 14. januar 2011 21:51

Tusind tak for jeres søde indlæg alle sammen :D

Det er virkelig dejligt med en veloverstået MD og jeg føler klart en KÆMPE sten er lettet fra mine skuldre og at jeg kan slappe af og nyde graviditeten mere nu, hvor jeg ved at det er en sund og rask baby, der ligger i min mave.. :D
Jeg er også begyndt at mærke en helt del mere til ham den sidste uges tid og er ikke længere i tvivl om det er bobler i maven eller baby der tumler.. det er bare så hyggeligt og giver sådan en dejlig ro at mærke at der sker noget derinde..
Og så er det så hyggeligt at vide det er en lille dreng.. det er på en eller anden måde blevet nemmere at forholde sig til og sjovt at kunne købe små drenge ting, snakke drenge-navne og sige han i stedet for den.. åhh hvor jeg dog ELSKER min lille dreng <3
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Stinna30 » fre, 14. januar 2011 23:36

Havde det på præcis samme måde efter MD - blev helt forelsket i den lille dreng, som lå i min mave :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Graviditet