BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

måtte lige på FG i går

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

måtte lige på FG i går

Indlægaf elefantus » man, 17. januar 2011 23:56

Skriver det herinde, da min terminsgruppe er en spøgelses side ....

I går morges havde jeg lidt gammelt blod da jeg tørte mig om morgnen og lidt mens smerter on/off ... skete ikke rigtigt mere i løbet af dagen, men senere på aften kom der en del og var lidt mere rødt i det. Så jeg blev lidt i tvivl om hvad jeg skulle gøre. Men blev hurtigt overbevist om at jeg nok hellere måtte tage kontakt til FG. De ville gerne se mig, så os afsted.

Fik kørt en CTG strimmel og der var gang i en del plukveer samt nogle der var ret højt oppe... de var helt oppe på 50-70 stykker og 1 enkelt var oppe at ramme 99. Den lille trold i maven havde det fint. Hold da op sådan en halv time på en briks føles som en evighed og jeg havde ikke lige tænkt mig om... jeg valgte at ligge mig på siden og det resultere ALTID i baby ligger og maser mine ribben. Fik målt blodtryk som også var helt fint. Skulle derefter have en lægesamtale. Hun kom ind og vi snakkede lidt og hun ville så lave en vaginal scanning og underlivsundersøgelse for at se om blodet kom fra moderkagen og hvis så skulle jeg blive der og så skulle baby nok ud. Hold da op med tanker der flyver rundt i knolden og mig som har let til tåre for tiden.
Moderkagen har flyttet sig, så den ligger ikke længere i vejen for fødekanalen så JEG KAN FØDE SELV !!!! de mente at blodet stammet fra hinderne.
Baby står nu også fast med sit hoved og min livmoderhals er stadig fin.
Der har ikke været mere blod siden jeg var derude i går, så det er bare skønt!!!!

Kæresten blev også noget forskrækket og har nu travlt med at få de sidste ting på plads og han ser helst jeg laver intet. Men jeg har det faktisk super, men så kan jeg da shoppe de sidste få ting vi ikke har fået købt endnu. Og det er virkelig kun i små tings afdelingen ... lidt vaskeklude, badeolie, børste/tættekam, vuggerand, måske vådeliggeunderlag, lidt ekstra bleer, zinksalve, D-dråber, lidt MME, vaseline .... ja tror faktisk det er det.

Og som kæresten sagde i går da vi kom hjem ... vi må vist hellere få pakket en taske.
Det hele kom også pludselig MEGET tæt på, så i denne uge suser vi ind og henter barnevognen, for har faktisk ingen dyne før vi har hentet den.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Re: måtte lige på FG i går

Indlægaf pivpiv » tirs, 18. januar 2011 00:16

Hold da op en forskrækkelse!
Godt alt ser fint ud derinde og at du selv kan få lov at føde :)
Ja man finder lige pludselig ud af at det er ved at være op over og så får man en naturlig panik.
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » tirs, 18. januar 2011 00:36

Ja synes det kom alt for tæt på.... vil gerne nyde baby inde i maven lidt endnu. Glæder mig til at møde den lille men vil gerne nyde maven lidt endnu.

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Annette1975 » tirs, 18. januar 2011 08:06

Godt at baby stadig har det godt og at du ikke er ved at gå i fødsel. Men uh jeg kan ligeså tydeligt mærke igennem indlægget de følelser i har lige nu med at få det sidste færdigt fordi det måske er ved at være tæt på, jeg var igennem samme følelses oplevelse. Da jeg var på Skejby torsdag d. 3 december og fik at vide at jeg nok blev sat igang torsdagen efter d. 10 december, der tænkte vi uhh vi mangler nogle ting og vi tog direkte derfra og ud og købte julegaver til familien og fik købt de sidste ting til Amalie. At jeg så blev sat igang allerede om søndagen, det var nok meget godt at vi ikke vidste det om torsdagen ;-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf elefantus » tirs, 18. januar 2011 12:52

Anette ... puha meget godt I lige fik shoppet det sidste. Vildt som det pludselig kommer tæt på ... jeg har jo ca 1 mdr endnu og derfor tænker man jo ikke lige så meget over at baby måske kommer allerede... er godt klar over baby kan komme før tid. Men man har jo fået en ca termin og så retter man sig lidt efter den.

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 18. januar 2011 16:33

Uhada, sikke dog en oplevelse. Kan godt forstå du lige måtte på FG i går.
Dejligt at du ikke skulle sættes i gang allerede... altså det er jo ikke meget for tidligt, men da lidt tidligere end man regner med. Kender godt det der du skriver med, at man jo retter sig efter sin termin, og derfor ikke tænker at det kan risikere at blive 4 uger før den dag.

Godt at I nu får styr på det sidste... som din mand konkluderede, så er det i hvert fald på tide at få tasken klar ;-)

Dejligt at de kunne se at din moderkage endelig har flyttet sig så du kan føde selv :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf MÃ¥neMarie » tirs, 18. januar 2011 20:05

Uha, det må have været lidt af en forskrækkelse.. :shock: Vildt så tæt det er kommet på at du skal føde og dejligt din moderkage har flyttet sig, så du kan gøre det selv når tid er.. ihh det bliver altså spændende! Kan godt forstå det må være helt overvældende at det faktisk kan være lige om lidt du skal være mor.. ihh hvor spændende :lol:
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Snorre » tirs, 18. januar 2011 22:26

Puha, elefantus! Sikke en oplevelse, du beskriver der :-( Kan godt forstå, at I begge har været noget stressede, men rigtig godt at I kom afsted til FG. Til gengæld er det jo rigtig positivt, at moderkagen har flyttet - så kan du få lov at føde sådan rigtigt! :-) Du må tage den godt med ro det sidste stykke tid, og mærke godt efter hvad kroppen giver dig af signaler. Så du kommer til at gå hele tiden ud :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf elefantus » tirs, 18. januar 2011 23:27

Tak allesammen ....

Ja det sætter gang i mange følelser i en ... og ja barnet ville jo sagtens kunne klare sig hvis det havde blevet sådan. Blev bare sådan lidt paf da lægen sagde at hvis scanningen viste at blodet kom fra moderkagen ja så ville jeg blive mor til aften :shock: tror ca jeg så sådan ud he he

Heldigvis kunne vi alle 3 tage hjem igen og forhåbentlig vente 1 lille mdrs. tid endnu. Men det gav da mig et lille wakeup call at det kan sagtens være baby kommer før tid og efter oplevelsen føler jeg mig lidt mere klar og at det er ok.

Snorre .... ja passer på mig selv og lytter til kroppen ... og må stort set intet for kæresten. Meget fint han vil passe på mig/os meeeen føler han overdriver det en smule. Må ikke engang hjælpe med at sidde og samle en kommode eller bærer pap over i containeren ... håber han falder lidt ned igen om nogle dage ;-)

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Stinna30 » ons, 19. januar 2011 22:40

Sikke en forskrækkelse :-| men godt, at alt er fint og juhuuu med moderkagen :alien: pas på dig selv og nyd maven, indtil bettefis bestemmer sig for, at nu vil h*n have fødselsdag ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf elefantus » tors, 20. januar 2011 00:09

Stinna ....
Jaaaaa.... bare så dejligt med moderkagen :alien: og nyder min mave SÅ meget .... så bettefisen skal bare blive i sin hule for mor her vil nyde maven noget længere endnu. Tror seriøst jeg kommer til at savne den.

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Tilbage til Graviditet