Skriver det herinde, da min terminsgruppe er en spøgelses side ....
I går morges havde jeg lidt gammelt blod da jeg tørte mig om morgnen og lidt mens smerter on/off ... skete ikke rigtigt mere i løbet af dagen, men senere på aften kom der en del og var lidt mere rødt i det. Så jeg blev lidt i tvivl om hvad jeg skulle gøre. Men blev hurtigt overbevist om at jeg nok hellere måtte tage kontakt til FG. De ville gerne se mig, så os afsted.
Fik kørt en CTG strimmel og der var gang i en del plukveer samt nogle der var ret højt oppe... de var helt oppe på 50-70 stykker og 1 enkelt var oppe at ramme 99. Den lille trold i maven havde det fint. Hold da op sådan en halv time på en briks føles som en evighed og jeg havde ikke lige tænkt mig om... jeg valgte at ligge mig på siden og det resultere ALTID i baby ligger og maser mine ribben. Fik målt blodtryk som også var helt fint. Skulle derefter have en lægesamtale. Hun kom ind og vi snakkede lidt og hun ville så lave en vaginal scanning og underlivsundersøgelse for at se om blodet kom fra moderkagen og hvis så skulle jeg blive der og så skulle baby nok ud. Hold da op med tanker der flyver rundt i knolden og mig som har let til tåre for tiden.
Moderkagen har flyttet sig, så den ligger ikke længere i vejen for fødekanalen så JEG KAN FØDE SELV !!!! de mente at blodet stammet fra hinderne.
Baby står nu også fast med sit hoved og min livmoderhals er stadig fin.
Der har ikke været mere blod siden jeg var derude i går, så det er bare skønt!!!!
Kæresten blev også noget forskrækket og har nu travlt med at få de sidste ting på plads og han ser helst jeg laver intet. Men jeg har det faktisk super, men så kan jeg da shoppe de sidste få ting vi ikke har fået købt endnu. Og det er virkelig kun i små tings afdelingen ... lidt vaskeklude, badeolie, børste/tættekam, vuggerand, måske vådeliggeunderlag, lidt ekstra bleer, zinksalve, D-dråber, lidt MME, vaseline .... ja tror faktisk det er det.
Og som kæresten sagde i går da vi kom hjem ... vi må vist hellere få pakket en taske.
Det hele kom også pludselig MEGET tæt på, så i denne uge suser vi ind og henter barnevognen, for har faktisk ingen dyne før vi har hentet den.

pas på dig selv og nyd maven, indtil bettefis bestemmer sig for, at nu vil h*n have fødselsdag