Vi er idag kommet hjem fra Rigshospitalet efter næsten 6 ugers indlæggelse, har totalt hospitalskuller og det er fantastisk, at være hjemme igen :) Specielt fordi vi fik pigerne med hjem
Som i ved blev jeg sat igang d. 20/4 kl. 09.00. Jeg fik lagt et vedrop som blev skruet op i styrke hvert tyvende minut, og veerne tog hurtigt til. Jeg syntes faktisk det gik ret ok, og tænkte da et par gange om det virkelig "bare" var det. Havde ikke specielt mange smerter. kl. 14.00 fik jeg lagt en epiduralblokade, og kl. 15.30 blev jeg undersøgt. Havde kun åbnet mig 2 cm dér, og var lige ved at blive alvorligt træt af det hele, hvis det skulle tage så lang tid.
Kl. 16.30 går manden på toilettet, og imens kommer der nogle folk ind på stuen da Mathildes hjertelyd åbenbart er faldet ret voldsomt. De undersøger mig igen, og jeg er så 9½ cm åben. Så gik det stærkt.... Hurtigt var der fyldt med jordemødre, børnelæger, sygeplejersker, sosu assistenter og medicin studerende. 12 stk. i alt. Så da Henrik kom ud fra toilettet fik han sig et gevaldigt chock
Herefter gik fødslen rigtigt igang, men da Mathilde stadig var meget ustabil gav lægen mig 2 veer til at få hende ud. Hvis ikke det lykkedes ville de køre mig til akut kejsersnit.
Overlægen tog Mathilde med sugekop uden der var en ve, så det gjorde vanvittigt ondt - men hun skulle ud.
Kl. 18:21 kom Mathilde til verden med 45 cm og 2045g. Kl. 18:31 fulgte Karoline efter med 43 cm og 1765g.
Nogle små pus, men helt igennem perfekte og fantastiske.
Herfter blev vi indlagt på neonatal afd. da de blev født i 34+0. De har fået mad i sonde, men i de sidste par dage er de blevet rigtig dygtige til at spise ved mig, så de bruger stort set ikke sonden mere. De har været i lysbehandling for gulsot, og det første døgn lå Karoline med en c-pap i næsen til hjælp. Ellers har de klaret det hele uden hjælp.
Idag er vi som sagt blevet udskrevet, og Mathilde blev vejet til 2200g og Karoline til 2000g. Rigtig dejligt, at der er ved at være noget fedt på kroppen ;)
De er enormt nemme, og hurtige at trøste når de en enkelt gang bliver kede af det - også er vi selvfølgeligt vanvittigt stolte forældre :)
Billeder kommer en af dagene ;)