BabyOrNot.dk - Graviditetstest - glsningstest

Liv fra mig

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Liv fra mig

Indlægaf Annette1975 » tirs, 11. januar 2011 10:43

Jeg har ikke været så aktiv som jeg selv syntes at jeg burde være herinde, men hold da op der er forskel på når man er gravid 1. og 2. gang. Man har bare slet ikke samme behov for at stille spørgsmålstegn ved alt ting og søge viden om alt muligt, for man har jo været igennem det hele én gang.

Indtil videre har jeg det rigtig godt (med et par forbehold). Jeg har mærket meget lidt til at jeg er gravid, det eneste symptom jeg har været ramt af, er træthed og den er lettet igen. Det betyder også at tanken ”jeg er gravid” den ligger ikke i overfladen inde i hovedet hele tiden. Jeg næsten glemmer at jeg er gravid ret ofte, hvis ikke lige det var fordi jeg skal måle blodsukker 6 gange om dagen og tage insulin 2 gange om dagen.

Jeg kan mærke at det er sværere denne gang at være lige så disciplineret med kosten og at spise 6 gange om dagen denne gang. Sidste gang var der ikke Amalie at tage hensyn til og der var det meget nemmere at styre det hele, men jeg håber at det går alligevel.

Om 2 dage, sølle 2 dage, skal jeg endelig til NF. Nu har jeg kendt til datoen i 26 dage og jeg syntes at de sidste dage her er et mareridt. Nu vil jeg bare så gerne have den scanning overstået og så komme videre derfra. Jeg har jo set hjerteblink, men det er efterhånden ret mange uger siden og man gør da sine tanker når man bare venter og venter.

Torsdag efter scanningen skal jeg til diætist igen, fødselslæge og mediciner. Jeg har nogle ting jeg skal snakke med fødselslægen om. Jeg har ekstremt mange smerter i mit haleben når jeg er på arbejde. Det gør fandens ondt at sidde på min kontorstol og sådan har det været siden juletid. Jeg har også en del smerter i mine lysken og min symfyse, de varierer i smerte fra dag til dag, men der er dage hvor det bare gør vanvittigt ondt. Jeg vil høre hvad de har at sige til det, for det er ulideligt at være på arbejde pga halebenet.

Ja og ellers går alt min tid jo med at lege familie med min mand og Amalie og der bliver i øjeblikket lagt en del besøg på sygehuset for at besøge min mor.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Århus

Re: Liv fra mig

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 11. januar 2011 13:15

Hej Annette,

Det lyder da til at det går rigtig godt med at være gravid uden de store symptomer :-) Hvor er det bare spændende at du skal til NF snart. Kan godt forstå at tiden føles uendelig lang. Sådan havde jeg det også op til mine scanninger.
Jeg har hørt fra en veninde, som er 2. gangsgravid, at hun også er meget mere rolig denne gang og ikke har det samme behov for at søge viden om graviditeten, for hun har jo prøvet det før. Hun har jo også en lille at tage sig af, så det tager også tankerne fra graviditeten... så det lyder meget som det samme, som du oplever.

Lyder meget omstændigt med kost, blodsukker-tjek og insulin. Kan godt forstå det må være svært at være så disciplineret som første gang. Jeg skal til glukosebelastning d. 3/2, fordi min farmor havde sukkersyge, så det er jeg lidt spændt på. Har det dog fint, så regner ikke med at der er noget.
Kan man egentlig mærke hvis man har graviditetssukkersyge?

Jeg glæder mig meget til at få en update på din scanning i overmorgen :D

Knus
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf elefantus » tirs, 11. januar 2011 15:56

Dejligt du ikke har de store symptomer ... især nu du har jeres lille pige at se til, samt besøge din mor.
Dog øv med dine begyndende smerter .... håber du kan blive aflastet på en eller anden måde.

Kan godt forestille mig at man ikke har lige så store behov at søge viden som 2 gangs. gravid. Man ved jo en helt del og især fordi det jo ikke er så lang tid siden.

Bliver dejligt at få NF overstået ... glæder mig til update :D

Hav en fortsat dejlig graviditet
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Annette1975 » tirs, 11. januar 2011 16:10

Tak skal i have :-)
Katrine-mor du kan ikke mærke hvis du har graviditetssukkersyge, nogle af symptomerne er tørst og øget tissetrang men begge dele har man jo når man er gravid. Det kom meget bag på mig første gang at jeg havde det og her anden gang havde jeg heller ikke haft nogen symptomer, så man kan sagtens have det alligevel. En glukose belastning er ikke det fedeste, men det er bedre at blive tjekke så hospitalet kan være forberedte når man føder og tage de forholdsregler der er for mor og barn hvis man har sukkersyge, og så sikrer der også mere omhyggeligt at ens barn ikke bliver for stort for så sættes man igang.

I får en update lige så snart jeg er færdig sidst på formiddagen med alle læge tingene derude og er kommet ned på mit arbejde. :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Snorre » tirs, 11. januar 2011 19:00

Godt med en lille graviditetsopdate fra dig :-) Det lyder i det store hele til at gå godt. Og kan sørme godt forstå, at du ser frem til at få overstået NF. Jeg glæder mig til at høre nyt :-)

Jeg har selv døjet en del med ondt i lænden og halebenet tidligere i graviditeten. Og var bange for, at jeg var ved at bevæge mig mod en begyndende bækkenløsning. Men blev tjekket af en fysioterapeut, og hun kunne heldigvis afvise mine bange anelser. Hun sagde, at det skyldes kroppen der gav sig, og anbefalede mig at gå til vandgymnastik for gravide.
Jeg sidder også meget ned i løbet af dagen. Og det har hjulpet mig noget at sidde på lidt forskellige typer stole, en pilates bold og få brugt hæve-sænke-bordet noget mere. Det har også været positivt. Husk at den næste stilling altid er den bedste :-) Håber det bliver bedre med tiden.
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Katrine-mor » ons, 12. januar 2011 12:29

Hej igen Annette,

Ok jeg troede egentlig at man kunne mærke noget efter at man har guffet noget sukkerholdigt som fx kage eller slik ;-) Men ja øget tissetrang og tørst er jo en del af de normale graviditetssymptomer, så det hjælper jo ikke meget at holde øje med det.
Nej jeg har godt hørt at det der sukkerstads ikke er det lækreste, men jeg vil gøre alt for at min lille dreng og jeg har det så godt som muligt, så det er bare dejligt at blive holdt ekstra øje med :-)

Jeg glæder mig til update fra dig :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf MåneMarie » fre, 14. januar 2011 21:35

Hvor dejligt at høre du har det så godt :lol: og jeg tror da også det er helt normalt at graviditeten ikke fylder helt så meget anden gang, som første gang.. nu har du jo Amalie til at forstyrre dig og tage din tid, så det er da klart der er andet at tænke på..

Jeg er spændt på at høre hvordan din NF-scanning gik??

Knus
Billede
MåneMarie

Tilbage til Graviditet