BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Lige et hurtig spørgsmål..

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Lige et hurtig spørgsmål..

Indlægaf HeidiBH » tirs, 14. september 2010 20:45

Hejsa..

Har lige et hurtig spørgsmål.. Skal vækstscannes på torsdag for at se om bettepigen er vokset det hun skal.. Lægen bad mig i mellemtiden om at holde mig i ro og lægge mærke til om der er det samme liv i maven som der plejer..

Plejer at mærke hende tydligt især om aftenen hvor vi kan se buler på maven og mærke fod/hånd.. Men igår og her til aften har det ikke været så tydeligt som det plejer.. Mærker hende men slet ikke med så meget kraft som jeg plejer..

Er det noget jeg skal reagere på, eller er det normal nok? Er så dårlig til at ringe hvis jeg er ikke er sikker på om det er rigtig nok.. Er så bange for at virke hysterisk og de så ikke tager mig alvorlig en anden gang..
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Re: Lige et hurtig spørgsmål..

Indlægaf Freckles » tirs, 14. september 2010 21:49

Kære Heidi

For det første; hvis DU har brug for at ringe og fortælle, hvad du mærker og ikke mærker, så gør du det! Det er derfor, de er der. Og du skal ikke bruge din energi eller tanker på at være urolig og nervøs...
For det andet; jeg har fået nøjagtig samme besked som du (blev skannet for to uger siden og skal igen på torsdag) og sad de efterfølgende første dage og var helt paralyseret af at mærke efter. Og følte jeg ham ikke, sad jeg og prikkede til maven for at vække ham (helt gak gak...). Men faktum er jo bare, at de bevæger sig forskelligt fra dag til dag. Og netop i dag kan det jo også være, at hun har været aktiv på tidspunkter, du ikke er vant til, hvorfor du ikke har registreret hendes bevægelser :-)

Hvor meget vejer hun nu, sådan ca.?

Og lad være med at være urolig men vær opmærksom på hende. Føler du hende flere gange om dagen, omend ikke så voldsomt alle dage, skal du ikke blive nervøs. Det vigtiste er bare, at hun er aktiv flere gange om dagen, og at der ikke er markant nedgang i aktiviteten.

P.s. ved godt ovenstående er lettere sagt; jeg tror heller ikke helt på mig selv... Men for ikke at blive helt bims husker jeg på det ;-) MEN, er du FOR urolig, så skal du ringe. Der er kun dig til at tage vare på Jer og så pyt med, om du skulle ringe en gang for meget.

Kram,
Freckles
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf TVS » tirs, 14. september 2010 22:02

Jeg fik lidt samme besked ved 2. JM undersøgelse - og følte selvfølgelig at den lille ikke bevægede sig som hun plejede i dagene efter. Var næsten sikker på at der måtte være noget galt - og skubbede og trykkede på maven som en gal. Indtil hun åbenbart syntes at nu kunne det være nok, og så vendte sig en halv omgang - så dan føltes det i al fald - og fra den dag af har hun sparket ganske vældigt fornøjet og min uro er pist borte. Så mon ikke alt er ok ;-) ? MEN hvis du kan mærke at det, du har brug for, er at ringe og få sikkerhed og få snakket så gør det!!! Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.
Hilsner
tvs
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf HeidiBH » tirs, 14. september 2010 22:13

Tusind tak for svarene.. Har heldigvis min hjertelydsmonitor så kan tjekke hjertelyd når jeg har brug for det.. Og der er fin hjertelyd.. Det jeg frygter er om hun er blevet svag evt. Hvis hun ikke får det næring hun skal have..?? Man bliver jo så bekymret for det lille pus...

Ved ikke hvad hun vejer.. For 5 uger siden skønnede lægen hende til ca 1800g og da jeg så var ved lægen i fredags var maven ikke vokset.. Hun snakkede ikke om vægt.. Bare at jeg skulle holde mig i ro, så hun kan få ro til at optage det hun har brug for..

Så nu venter vi bare til torsdag.. Og så må vi se om jeg bliver sat igang..
Men tusind tak for svarene.. Det hjalp Lidt kan jeg mærke.. Så det var dejligt :-)

Knusser

Men
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Graviditet