BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

kvalme hele dagen.. hva kan hjælpe på det?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

kvalme hele dagen.. hva kan hjælpe på det?

Indlægaf julle » tors, 13. december 2007 01:10

hej

jeg er gravid i 5 uge nu, og jeg har døjet med morgen kvalme i små 14 dage nu. og de er blevet værre og værre. nu varer det hele dagen, og jeg kan næsten ikke få noget mad ned, fordi det gør det værre.

Er der nogen, som har nogle gode råd mod kvalmen?

jeg har været meget i tvivl om jeg vil have det her barn, for det var slet ikke planen, men jeg føler nu mest for at beholde barnet (overvejer det nok stadig lidt endnu). jeg er nok bare bange for at jeg ikke magter det, men det er vel meget naturligt?
Jeg er kun 21 år, men når jeg tænker over det, er det vel også en meget almindelig alder og få børn i?
så skal jeg bare have snakket med min skole om jeg kan få orlov, eller jeg skal gå over på bistand eller hvad jeg gør. håber de kan hjælpe mig med lidt vejledning til hvor jeg kan få hjælp, for jeg aner intet om alt det praktiske... :oops:
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf blob » tors, 13. december 2007 10:58

Hejsa.

Det er en meget svær besluting at stå overfor, men håber du kan få noget hjæp til at få styr på hvordan og hvorledes.
Af hensyn til det med kvalmen så lider jeg selv af kvalme og jeg har haft held med ingefær slik det kan også fås som piller hvis man er mere til sådan nogen de smager jo nok ikke helt så slemt som slikken, men det virker. Det kan også hjæpe at spise lidt men 100 gnge om dagen.
Håber det var en lille hjælp.
Hilsen blob
blob

.

Indlægaf salem » tors, 13. december 2007 12:24

jeg har prøvet ingefær piller men de hjalp ikke mig, og rpøvede rigtig mange forskellige ting da jeg rent faktisk ikke viste jeg var gravid i sin tid og intet hjalp desværre for mig men håber du finder noget der kan dæmpe din kvalme. :D
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf Pyller » tors, 13. december 2007 22:08

Jeg spiste marie kiks (de originale) og det hjælp faktisk meget bedre end de der ingefær piller man kunne købe i håndkøb på apoteket.
Pyller

.

Indlægaf salem » tors, 13. december 2007 23:50

den med kiksene sagde min mor os var rigtig god. hun havde kvalme i 6 måneder da hun ventede mig :alien:
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf Drine » fre, 14. december 2007 14:22

Hej, jeg lider stadig af kvalme og sjov er det bestemt ikke :-( men jeg har fundet ud af at det hjælper at spise brød for det suger, men du skal spise før kvalmen starter for ellers kan man ikke få noget ned.
Spis en bolle med det samme når du vågner og så min hver 2 time skal du have lidt i maven.

Håber at det kan hjælpe lidt og jeg håber at du får taget den riktige beslutning for dig.

Knus Sandra
24+3
Billede
Brugeravatar
Drine

seaband

Indlægaf piaaalborg » lør, 15. december 2007 11:50

jeg er nu gravid i 15 uge, men havde kvalme de første 10 uger ca, fik rådet om seaband af min søster, og det har bare været den bedste hjælp af alle de råd jeg har fået. nogle dage har det været så slemt, at det måske kun lige var yoppen af kvalmen at de tog, men stadig en lettelse i længden.
det er elastik stofarmbånd, med en kugle på inder siden der skal placeres 3 fingers brede fra håndledet. kuglen presser på samme punkt, som lægerne bruger hvis du skal have akkunpunkttur for kvalmen.
kan kun sige at det har hjulpet, både mig, min søster og nu har min svigerinde dem, og der hjælper de også.
håber du finder det rette for dig.
de kan købes i helseforretninger, og på nettet, hvor du også kan jæse mere om det.
ung pige på 29.
piaaalborg

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Naddi » søn, 16. december 2007 22:14

Jeg har også kun hørt godt om Seaband.

Ellers så har brød og agurk været mine trofastevenner gennem mine graviditeter. Specielt agurk var godt her i den sidste. Så lagde Rene et stort stykke agurk ind til mig om morgenen når han tog på arbejde, og så spiste jeg det som det føreste jeg gjorde når jeg vågnede.
Nadja - Mor til Sebastian fra juli 2002 og Englen Elias fra oktober 2007.
Naddi

Geografisk sted: Bønnerup Str. - V. Grenå

kvalme?

Indlægaf louise007 » søn, 17. februar 2008 13:40

jeg har hørt at mandler skulle hjælpe. så det er da værd at prøve :eek:
louise007

Indlægaf Minialdo » man, 18. februar 2008 09:35

Nu har jeg ikke selv lidt så meget med kvalme, men har også hørt at den med kiksene inden man står op skulle være god.
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf Micka » tirs, 19. februar 2008 15:01

Hejsa.
Som gravid må man IKKE tage ingefær piller da man nu har fundet ud af at det muligvis skader fostret.
Jeg tog det selv i 2005 og igen sidste år da lægen anbefalede mig det, jeg har så fundet ud af de har frygtet siden 2005 at det var skadeligt til gravide og derfor nu er alt til gravide med ingefær i taget fra markede..

Men Kiks kan måske hjælpe eller en god potion tålmodighed
Micka

Indlægaf Maryt » tors, 21. februar 2008 20:06

Dejligt med nogle gode råd, hvis kvalmen skulle opstå. Har heldigvis (7-9-13) ikke haft nogen kvalme endnu overhovedet. Har hørt, at det især er i starten af graviditeten, den er der, så håber bare på, at den blive langt væk :-)
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Drine » man, 25. februar 2008 13:44

Maryt skrev:Dejligt med nogle gode råd, hvis kvalmen skulle opstå. Har heldigvis (7-9-13) ikke haft nogen kvalme endnu overhovedet. Har hørt, at det især er i starten af graviditeten, den er der, så håber bare på, at den blive langt væk :-)

Jeg håber at du er en af dem, som kommer igennem din graviditet uden kvalme, for det er bare ikke sjovt :???: jeg har selv kasted op fra uge 5, og har stadig kvalme :-( kaster dog kun op ca 1 gang om ugen og ikke 3 gange om dagen ;-) så det er til at holde ud.

Ja det nåede jeg så lige at skrive før det gik ud over mit gulv tæppe :lol: pu ha.. når men det kunne være at jeg skulle få det tørt op.

Knus Sandra
34+6
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Maryt » man, 25. februar 2008 18:12

[quote="Drine"][quote="Maryt"]Dejligt med nogle gode råd, hvis kvalmen skulle opstå. Har heldigvis (7-9-13) ikke haft nogen kvalme endnu overhovedet. Har hørt, at det især er i starten af graviditeten, den er der, så håber bare på, at den blive langt væk :-)[/quote]

Jeg håber at du er en af dem, som kommer igennem din graviditet uden kvalme, for det er bare ikke sjovt :???: jeg har selv kasted op fra uge 5, og har stadig kvalme :-( kaster dog kun op ca 1 gang om ugen og ikke 3 gange om dagen ;-) så det er til at holde ud.

Ja det nåede jeg så lige at skrive før det gik ud over mit gulv tæppe :lol: pu ha.. når men det kunne være at jeg skulle få det tørt op.

Knus Sandra
34+6[/quote]

Ha, ha, ha... :toothy8: eller ad.... :puke:
Det lød bare sødt, den måde du skrev det på...
Håber på, jeg ikke kommer til at opleve det samme! ;-)
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf sveja » tirs, 26. februar 2008 22:40

Sea band armbåndene duer virkelig mod kvalme.... Du kan købe dem på nettet og det er godt givet ud!
HÃ¥ber kvalmen kan forsvinde lidt! :oops:
sveja

Tilbage til Graviditet