BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

KVALME??? Ã…h nej

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

KVALME??? Ã…h nej

Indlægaf mrsma » man, 01. november 2010 17:03

Åh har virkelig haft kvalme den sidste uge!!! Kan slet ikke klare og handle ind bare!!! Nøj hvor er det irriterende!! Håber inderligt at det snart får en ende... for hvor er det dog belastende.. Især når ens søn sidder ved bordet og råber man skal sætte sig og have mad!!! Kan næsten ikke holde tanken om mad ud :-(
Nogle gode råd mod kvalme?? Havde lidt da jeg ventede vores søn, men kun et par dage og så var det ovre!
mrsma

Re: KVALME??? Ã…h nej

Indlægaf Snorre » man, 01. november 2010 19:09

Åh din stakkel :-( Jeg ligger desværre ikke inde med en håndfuld gode råd til dig, da jeg ikke selv har døjet med kvalme i min graviditet. Men en række fødevarer kan vist have en positiv effekt. Og så findes der nogle armbånd, der skulle virke ved at gå ind og trykke på nogle punkter på håndledet (ligner lidt svedarmbånd). Har dog ikke selv erfaring med dem. De skulle også være gode ved køresyge.
Mon ikke der er nogen af jer andre tøser, da kan hjælpe her :-)
Jeg håber virkelig, at du snart får det bedre!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf mrsma » man, 01. november 2010 19:28

Tak for dit svar :-) - måske jeg skulle prøve de armbånd- synes ikke engang jeg kan kigge i køleskabet uden det hele vender sig i mig :-( Jeg har tabt et kilo den sidste uge- ikke fordi jeg ikke trænger, men det er bare ikke godt hvis det fortsætter sådan. bliver jo lidt nervøs for om bette spiren får næring nok?!!
mrsma

Indlægaf Snorre » man, 01. november 2010 22:35

Ja armbåndene er da et forsøg værd. De kan f.eks købes her:
http://www.annewinthershop.dk/varegrupp ... od-kvalme/
(var lige den første hjemmeside jeg fandt via google)

Det lille foster får næring fra moderkagen, så du skal ikke være nervøs for om der er næring nok. Det har sin egen madpakke, kan man sige :-) Din krop sørger for helt automatisk at prioritere baby først, og dig i 2. række. Og så længe fosteret er så lille, er jeg ret overbevist om, at der ingen problemer er :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » tirs, 02. november 2010 23:00

Øv, at du har kvalme :-| men bare rolig, den lille skal nok få, hvad den skal ha'. Det er først, hvis du begynder at kaste op, så du bliver dehydreret, at man evt. vil gribe ind. Men selvfølgelig hvis du taber dig mega meget, så skal man da holde øje med bebs. Din jordemoder vil reagere, hvis du f.eks. har tabt 10 kilo ved dit første besøg.

Prøv sodavandsis, æbler, lakridser (men ikke for mange pga. blodtrykket), kiks, mandler eller ristet toastbrød.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf mrsma » lør, 06. november 2010 11:24

Tusind tak for alle jeres opmuntringer. Jeg har kastet op 3 gange inden for den sidste uge- og det er på alle tider af døgnet. Torsdag og fredag lå jeg bare på sofaen og var ikke mange sure sild værd :-(

Jeg tuder en del, mest fordi det er irriterende og være så dårlig- føler ikke jeg er ret meget for min mand og søn lige for tiden! Desuden overvinder kvalmen fuldstændig glæden over at være gravid- og så begynder alle de negative tanker jo at udvikle sig!!
-Hvordan klarer vi to børn??
-Er det virkelig det her jeg ønsker??
Osv osv.... sørgelig men sandt- er bare så nedtrykt! Ved jo godt at det meste skyldes kvalmen, og håber inderligt at det snart får en ende- så alting kan blive lidt positivt igen..
Har læst flere steder at kvalmen godt kan overvinde glæden ved at vente sig, og det er helt normalt- men hvorfor får det mig til at føle at jeg absolut ikke er klar til det her, når det er et af mine største ønsker og give vores søn en lillebror eller søster???

Hmm mange tanker i et lille hoved-tak fordi I lyttede;))
Åh ja- har tabt næsten 3 kg på 14 dage!!!
mrsma

Indlægaf Lilien » lør, 06. november 2010 12:38

Øv, hvor er det belastende med sådan en kvalme :(
Jeg har selv været ramt de sidste 3 uger, men det er som om at det er på retur igen for denne gang, da jeg har haft det godt i 4 dage nu.

Jeg har haft stor succes med citron i varmt vand. Ikke det mest lækre, men det hjælper :) Der er også nogen der snakker om, at ingefær skulle have en positiv virkning, men har ikke selv prøvet det så aner ikke om der er hold i det :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf TVS » lør, 06. november 2010 15:42

Havde selv vældig meget meget kvalme i starten af graviditeten - pebermynte blev min redning - i form af urtete og V6-tyggegummi. Det hjalp. Men puh, nej det er ikke sjovt, men det går over. Og som nævnt før, så skal du ikke være bekymret mht. næring til lille-spiren, den skal nok tage for sig. Er helt enig i at det 'kun' er dig det går ud over, og det kan jo være hårdt nok, men du behøver ikke at bekymre dig - jeg tabte mig også i starten af graviditeten pga. af kvalmen, men har det rigtig fint nu, ligesom lillesøsteren der forhåbentligt snart stikker hovedet frem.
Held og lykke med det, og husk at det går over og det er tilladt at have ondt af sig selv - du skal jo passe på at få hvilet og nusset om dig selv, så må familien lige klare sig indtil du får energien tilbage - og det gør du ;-)
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf mrsma » lør, 06. november 2010 16:01

Tak piger- skønt med lidt opmuntring :-)
mrsma

Tilbage til Graviditet