BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

kontrol scanning og 2 JM besøg

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

kontrol scanning og 2 JM besøg

Indlægaf elefantus » tirs, 21. december 2010 17:56

Startede ud med 2 besøg hos JM ... det tog ikke mange min. Fik lige målt blodtryk, mærkede og målte på maven. Og fandt ud af jeg åbenbart havde en plukve da jeg lagde mig på briksen - der kan man bare se :lol: vidste jeg slet ikke jeg havde, men sådan er det vel at være førstegangsfødende og total clueless :lol:
Fik også hørt den lilles hjertelyd igen ... endnu engang fantastisk.

Videre til dagens lidt vigtigere visit ... hospitalet.
Bum Bum ... gik ikke helt som forventet.
Skulle til kontol scanning for at se om min moderkage havde flyttet sig op ... det havde den ikke. Så ny tid om 5 uger og muligvis lægesamtale hvis den ikke har flyttet sig der, så står den på PKS. Havde håbet lidt på svaret i dag, men næ så nu må jeg forberede mig lidt på begge dele og læse lidt om PKS.

Var jo til 3D scanning i sidste uge og der var baby en gennemsnitsbaby ... nu er den lidt over. Er på 1 uge gået fra ca 1585 til ca 1863 ... jo jo den har det vist meget godt ;-) ;-)

Fik hørt hjertelyd hele 2 gange i dag inden for 1 times tid ... så dejlig en lyd ;-)
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Re: kontrol scanning og 2 JM besøg

Indlægaf Stinna30 » tirs, 21. december 2010 21:08

Dejligt at du hørte hjertelyd hele to gange :D Øv med moderkagen, men det kan jo nå at ændre sig.
Jeg fik akut kejsersnit, og det er da ikke det optimale, men ved PKS får du højst sandsynligt dit barn op til dig med det samme. Jeg fik ikke Gustav over til mig, fordi han skulle ud og have suget grønt fostervand ud - han havde skidt i fostervandet, fordi han var blevet stresset under fødslen til slut. Men ellers får man jo barnet op til sig ligesom ved alm. fødsel.
Men alt i alt, så har haft minimalt med problemer efter mit kejsersnit - var oppe at gå samme aften og har kun haft ondt i arret efter mange dages sneskovling, så nu skovler manden sne ;-)
Jeg håber, din moderkage flytter sig, så du kan få lov at føde vaginalt.

Knus Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf elefantus » tirs, 21. december 2010 21:50

Ja Stinna du har ret ... situationen kan stadig nå at ændre sig og tager det som det kommer.

Ja der er helt sikkert nok en forskel på akut og planlagt KS. Dejligt at hører du ikke har haft de store problemer efter dit KS, man hører/læser jo ellers om mange der har en del problemer bagefter og at man ikke rigtig kan have baby på maven pga. smerter. Hvor længe skulle du blive på hospitalet ?

Du altid hurtig på tasterne herinde med et svar, skønt ;-)

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Stinna30 » ons, 22. december 2010 11:17

Gustav kom til verden onsdag kl. 13.19, og vi blev udskrevet søndag morgen (jeg fødte på Kolding Sygehus). Der kom en læge og tilså mit ar og fortalte, at jeg ikke måtte løfte over 5 kilo de næste 4-6 uger, og ideelt set, må man kun bære rundt på sit barn, for det er en stor nok belastning i sig selv. Støvsugning og gulvvask er strengt forbudt :lol:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf elefantus » ons, 22. december 2010 21:54

Bliver spændende om nogle uger hvad det bliver til ;-)

Ingen støvsugning/vaske gulve ... ja der jo gode sider :lol:

Kan du have en fantastisk jul samt et godt nytår sammen med din familie ... knus

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Stinna30 » ons, 22. december 2010 22:12

I lige måde :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » tors, 23. december 2010 19:11

Hej elefantus,

Lyder som et godt besøg hos jordemoderen :-)
Ærgerligt at din moderkage ikke har flyttet sig endnu. Håber for dig at den er rykket op inden næste scanning (by the way, dejligt at du får set så meget til den lille ;-) ). Man kan sige at det trods alt er rart med et PKS i forhold til AKS... så har man da i det mindste tid til at forberede sig på, hvad der skal ske.

Lyder som om bebsen har det ret så hyggeligt derinde i sin hule og får lige hvad den skal have ;-)

Luksus at høre hjertelyd to gange inden for så kort tid... der findes jo ikke bedre musik ;-)

God jul til dig :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf elefantus » søn, 26. december 2010 19:46

Katrine-mor skrev:Hej elefantus,

Lyder som et godt besøg hos jordemoderen :-)
Ærgerligt at din moderkage ikke har flyttet sig endnu. Håber for dig at den er rykket op inden næste scanning (by the way, dejligt at du får set så meget til den lille ;-) ). Man kan sige at det trods alt er rart med et PKS i forhold til AKS... så har man da i det mindste tid til at forberede sig på, hvad der skal ske.

Lyder som om bebsen har det ret så hyggeligt derinde i sin hule og får lige hvad den skal have ;-)

Luksus at høre hjertelyd to gange inden for så kort tid... der findes jo ikke bedre musik ;-)

God jul til dig :D

Hejsa Katrine-mor,

Ja det var et okey besøg hos JM ... gik meget kvikt - tror jeg var inde maks 10 min. Men havde også lidt små travlt, hun var forsinket og jeg skulle jo nå en anden aftale.
Men fik da klaret de ting hun nu skulle.

Efter følgende er jeg dog kommet til at tænke lidt over mit blodtryk - jeg synes ikke det var særlig flot iforhold til hvad det plejer. Men var træt og tænkte ikke så meget over det lige der. Heldigvis står den på eget lægebesøg i morgen, så får jeg jo lige tjekket det igen ... bliver godt og bliver forhåbentlig beroliget igen.

Jo bebsen har det SUPER inde i maven ... alle scanningsdamerne roser den hver gang ;-) det jo meget rart.

Ja.... den aller bedste musik er hjertelyd ... kunne være fedt at få det lagt på en cd, så havde det nok været året julemusik i hjemmet :D

Ja hellere PKS end AKS .... hvis det ikke kan være anderledes.

Meget hyggeligt at få lov at den lille lidt ekstra, men også lidt nervepirrende når man ikke vil vide kønnet, så skal man lige huske dem på det hver gang og måske ikke selv kigge så meget med på skærmen. Bliver meget hyggeligt at se den igen ca 1 mdr. før forventet termin og hvor stor den så er ;-)

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf MÃ¥neMarie » søn, 26. december 2010 21:45

Først og fremmest dejligt du fik hørt hjertelyd hele to gange på en dag.. det er bare den mest vidunderlige lyd og dejligt at høre at den lille trives og hygger sig!! Men øv med den moderkage...håber den flytter sig, så du ikke skal have PKS... selvom du så slipper for de onde veer og lede fødsel ;-)
Billede
MÃ¥neMarie

Tilbage til Graviditet