BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Koffein

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Koffein

Indlægaf FrkX » ons, 16. april 2008 15:43

Hej

Synes jeg så et emne om det her for et par dage siden, men kan simpelthen ik finde det, så nu tillader jeg mig at starte et nyt.
Jeg har i mange år drukket en hel del cola hver dag, og prøvede at stoppe helt da jeg fandt ud af jeg var gravid, men det er godt nok svært, specielt fordi jeg bare for vildt lyst til det nu her.
Men har så prøvet at læse om hvor skadeligt koffein er, og kan ik rigtig finde ud af det, nogle steder står der at man bare ska holde sig under 300 mg om dagen og andre steder står der at koffein øger risikoen for sponton abort.
Så nu er jeg helt på herrens mark.... Hva ska jeg tro på?
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf julle » ons, 16. april 2008 17:49

det har jeg godt nok aldrig hørt om.. men jeg vil da tro at der skal noget mere til (end for meget koffein), for at vælte et sundt foster af pinden...
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Ingelise » ons, 16. april 2008 19:21

Hej, jeg har en veninde der er Cola alkoholiker :lol: hun har fået 3 sunde piger, de har bestemt ikke taget skade af Cola. Så drik du bare videre ;-)
Alfred født d. 21. Januar

Billede
Ingelise

Geografisk sted: Næstved, Mogenstrup

Indlægaf Tina.e » ons, 16. april 2008 19:25

Jeg har også hørt at der er et eller andet i koffein, men når man tænker tilbage på hvordan vores mødre "behandlede" deres kroppe, imens de ventede os, så tror jeg ikke der sker spog ved at du nyder min cola.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf MK » ons, 16. april 2008 20:06

Hej.
Cola er jo aldrig sundt uanset om man er gravid eller ej, så det er da fint at trappe lidt ned :D Jeg har læst et sted, at man højest må drikke tre glas sodavand om dagen, men om det passer ved jeg ikke. Kaffe er vel værre mht. koffein, så hvis man ikke drikker kaffe, kan man vel godt tage et eksta glas :?:
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf FrkX » fre, 18. april 2008 22:12

Mange tak for jeres svar :D
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf BEBE » tors, 24. april 2008 19:37

Hej alle

Jeg har også læst at koffein skulle være meget usundt for fosteret. Har læst at man ikke må indtage mere end 3 kopper af kaffe, te og sodavand, da der er meget koffein i. Har både læst at det kan forårsage spontan abort og at barnet kan veje for lidt ved fødslen.
De har endda også lavet en undersøgelse, hvor de har set at barnet er mere urolig og har sværere ved at falde i søvn, fordi man under graviditeten har indtaget mere end de 3 kopper og på denne måde har vænnet barnet til koffein.
Jeg drikker heller ikke kaffe normalt, men elsker te. Kunne ikke opgive min te, derfor købte jeg koffeinfri te ;-) , grøn te skulle også være godt, men drikker kun en kop.
BEBE

Tilbage til Graviditet