BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Jeg har set hjerteblink i dag :-)

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Jeg har set hjerteblink i dag :-)

Indlægaf Annette1975 » tors, 09. december 2010 11:57

Nej hvor var det skønt. Jeg skulle på svangerambulatoriet for at tale med diætist og mediciner som skulle regulere min insulin og så fangede jeg sygeplejersken der havde været med til mødet med fødselslægen i sidste uge. Jeg var blevet scannet for en uge siden, da jeg var 6+6, udenpå maven og der kunne vi ikke se hjerteblink, billedet var for sløret. Jeg forklarede sygeplejersken at jeg rigtig godt kunne tænke mig en scanning i dag i stedet for at vente en hel uge som vi egentlig havde aftalt. Og hun kunne sagtens forstå mig.

Så vupti så var jeg inde hos den samme fødselslæge igen og han scannede mig da lige igen. Vi lavede en aftale om at kunne han ikke se det udenpå, så ville han lave en indvendig scanning. Men med det samme kunne vi se en rigtig fin blommesæk og vi kunne se et foster der bare fes rundt derinde og som slet ikke ville ligge stille. Han spottede også hjerteblinket med det samme, det tog lidt længere tid for mit utrænede øje. Han satte også kontrastfarve på, så jeg kunne se puls slagene. Og så måtte jeg lige tude en gang. Nøj hvor var det dejligt, nu er jeg bare så lettet og det hele er endnu mere virkeligt. Sikke en dejlig dag i dag :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Jeg har set hjerteblink i dag :-)

Indlægaf pivpiv » tors, 09. december 2010 12:11

ååhh hvor er det bare fantastisk :)
Tillykke med det lille futtog det tøffer derinde :) Det er så skønt at kigge derind
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf HeidiBH » tors, 09. december 2010 13:42

Ihh hvor skønt.. :-) Endnu engang tillykke med den lille spire.. :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf MÃ¥neMarie » tors, 09. december 2010 17:31

STORT TILLYKKE.. det er bare det mest fantastisk både at se og høre hjertelyden fra sin lille guldklump.. jeg har også måtte en knibe en tåre hver gang ;-)
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Katrine-mor » fre, 10. december 2010 11:53

Ja, scanniger + at høre hjertelyd er virkelig noget der kan få tårerne frem :lol: Hvor er det bare dejligt at du har set din lille spire og ikke skulle vente til næste uge :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Mhviid » fre, 10. december 2010 14:27

Ja, er det ikke fantastisk. Har selv idag set hjerteblink - havde ikke turdet håbe på det, da jeg ikke er så lnagt henne, men hvor var det det dejligt:)
Min kæreste er 27 og jeg selv lige fyldt 25.
Startede projekt baby start december 2009.
Scanning august, der viste PCO.
Opstart på pergotime oktober.
Positiv graviditetstest 29/11 2010!
Mhviid

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Mulle » fre, 10. december 2010 18:31

Tillykke til alle jer som har set hjerteblink. Jeg har også været til NF scanning i dag og har set hjerteblink og hørt hjertelyd som bare var faktisk og jeg er bare så lettet nu. Fik lavet risikoberegningen og den var 1: 14976 og alt var som det skullé være. Min termin blev sat til d. 18/6-2011. Var også lige en samtale med en læge fordi jeg endte med et akut kejsersnit sidste gang så der er nogle ting som ville komme til at foregå helt anderledes til min næste fødsel og vi aftalte jeg skal føde normalt hvis ellers det kan lade sig gøre. Det er mere omstændigt end jeg havde regnet med f.eks er der meget fokus på arret ikke springer op og at der hele tiden er gang i min fødsel. Så hun lovede mig at min fødsel ikke ville komme til at tage 18 timer for så at ende med et kejsersnit igen for for så tog de alle nødvendige midler i brug. Og når fødselen gik igang skulle jeg komme ind på fødegangen med det samme. Det er betryggende at vide at der bliver taget godt hånd om en. Skal til scanning når jeg er 36 uger henne for at se størrelsen på barnet og om jeg kan gå tiden ud.
Dejligt at det hele er godt.
MVH Mulle
Billede
Mulle

Indlægaf Stinna30 » lør, 11. december 2010 22:20

Tillykke med det - det er så stort :alien:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Snorre » søn, 12. december 2010 14:21

Wiiii, så begynder I da for alvor at tro på det, hva!! :-)
Det er sgu stort at opleve, sikkert også selvom det er 2. gang :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Annette1975 » søn, 12. december 2010 21:51

Tak skal i have. Ja det er stort at opleve, selv ved nummer 2. Men ellers kan jeg mærke at denne gang der er jeg bare total afslappet i graviditeten. Mange af de bekymringer man havde første gang, de er bare væk anden gang fordi man ved jo allerede hvad svaret er på det man er bekymret for. Så det er simpelthen så dejligt. Ja faktisk så glemmer jeg nogengange at jeg er gravid, men det skyldes så også at de eneste symptomer jeg har, er lidt niv i maven og træthed. :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Graviditet