BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Indlagt på Rigshospitalet.

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Indlagt på Rigshospitalet.

Indlægaf Lilien » søn, 03. april 2011 19:06

Jeg blev indlagt i Onsdags, hvor jeg bare skulle til alm. kontrol og siden da er tingene virkelig gået hurtigt.
Pga jeg havde haft mange plukkeveer valgte jeg at nævne dette for lægen, som så lige ville måle min livmoderhals en gang selvom den hele tiden har været helt fin. Den målte hun så til 4 mm, og når jeg hoster osv så er den faktisk ikke eksisterende. :shock: Så jeg blev kørt direkte på en afdeling, og er nu sengeliggende. Jeg må kun stå op når jeg skal i bad eller på toilet :evil:

Har haft 2 dage med vehæmmende medicin, da jeg jo kun er i begyndelsen af uge 32, og har fået 2 x lungemodnende behandlinger til tvillingerne, for at forberede dem bedst muligt.
Her til morgen gik det meste af fostervandet så på tvilling 1, og lægerne har besluttet at de ikke vil gøre mere for at forhindre en fødsel.

Det er meget sandsynligt, at vi står til at blive forældre engang i løbet af næste uge, altså i uge 33. Vi har derfor snakket med to børnelæger idag da tvillingerne kun vejer omkring 1600g og er 42/43 cm lange. (Lægerne mener dog, at det er en fin kamp vægt) De vil blive kørt på neonatal afdeling med det samme, hvor vi så skal være indlagt ca 6 - 8 uger, så det bliver et længere ophold her.
Det var ikke lige sådan jeg havde håbet, at det skulle gå - men hver dag tæller pt. også må vi bare få det bedste ud af det.
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Indlagt på Rigshospitalet.

Indlægaf Annette1975 » søn, 03. april 2011 19:38

Puha hold da op. Hvor var det bare godt at du nævnte det for lægen og at der nu bliver taget hånd om dig. Det skal nok gå super godt både fødsel og med tvillingerne. Bare det at de kommer efter uge 30 er rigtig positivt. Held og lykke med det hele, jeg håber at det kommer til at gå godt.

Knus annette
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 04. april 2011 08:09

Uhh nej da, hvor kan det pludselig gå stærkt..! Og hvor er det bare spændende! Tænk engnag, at I sikkert bliver forældre lige om snart... det er godt nok vildt!! Synes bare tiden er fløjet så hurtigt afsted! Vi er jo lige langt os to, så at din fødsel er lige om hjørnet, bringer også min meget tættere på synes jeg.. ihh hvor jeg glæder mig til at at møde min lille guldklump!
Men øv at du skal være sengeliggende... heldigvis er det jo kun en begrænset periode...

Jeg ønsker dig alt det bedste held og lykke med fødslen og ser frem til et fyldigt referat ;-)

Tusind knus og tanker fra mig
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Stinna30 » man, 04. april 2011 09:01

Øv, Lilien, det er da en rigtig træls situation :-| men godt, at det blev opdaget, så de har nået at forberede tvillingerne mest muligt. Det hele skal nok gå godt, selvom det ikke lige er drømmescenariet :D

Knus og god fødsel
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » man, 04. april 2011 09:09

Uh jeg får helt kuldegys.
Det var sørme da godt du lige blev tjekket lidt ekstra så I kan nå at forberede jer og lægerne kan gøre tvillingerne så klar som muligt til at møde verden.
Pøj pøj
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Snorre » man, 04. april 2011 10:14

Puha, sikke en forskrækkelse at pludselig ligge der og måske at skulle være mor lige om lidt! Men også meget spændende :-) Du skal pludselig på meget kort tid indstille dig på, at nu er de kære små lige ved at dukke op. Det må være meget surrealistisk. For mit eget vedkommende synes jeg, at jeg blev en del mere mentalt klar i løbet af det sidste måned i graviditeten. Men du skal nok klare det :-) Det lyder til at de har en fin størrelse, og nok skal klare den :-) Glæder mig til opdatering!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf HeidiBH » man, 04. april 2011 11:50

Puha det er jo lige om lidt.. Tænk at du allerede er så langt.. Synes ikke det virker som så lang tid siden du meddelte i skulle have 2 små guldklumper..

Er sikker på at det hele nok skal gå godt og de to små nok skal klare sig fint når de vælger at møde verden.. :D

Har en veninde som fik AKS I uge 33 mener jeg det var, pga af meget svær svangerskabsforgiftning.. Det var i december.. De var indlagt i godt 1 mdr og hendes to små bebser har det godt i dag.. De vejede 1925g og 1545 og var 40 og 42 cm..

Håber de vælger at blive så længe som muligt.. Og Håber at den kommende fødsel kommer til at gå godt..

Knus
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf mrsma » man, 04. april 2011 13:13

Ønsker jer alt mulig held og lykke- er sikker på I alle klare det til UG! Det var selvfølgelig ikke det I havde regnet med, men er sikker på I er i de bedste hænder. Glæder mig til at høre mere.
Rigtig meget held og lykke :-)
mrsma

Indlægaf Lilien » ons, 06. april 2011 12:46

Hvor er i søde allesammen, tak for de opmuntrende kommentarer :D
Jeg er idag magiske 32+0 som var målet da jeg blev indlagt, da de fra idag burde kunne komme til verdenen og klare sig selv, så jeg er enormt lettet syntes jeg.

Jeg har rigtig mange plukkeveer, og en del af dem begynder at gøre ondt og give mig varmen ;) De kører hjertestrimmel på pigerne hver dag, da den ene jo ikke har så meget fostervand, så de skal holde øje med om hun bliver stresset. Igår var den lidt høj, men stadig indenfor hvad de siger er ok.

Hvis ikke det sker af sig selv, så bliver jeg sat igang imellem d. 18-20 April, så det er jo rimeligt snart syntes jeg. Jeg er lidt splittet her for selvfølgelig vil jeg ikke ønske de kommer til verden meget tidligt, men på den anden side er det også vildt frustrerende at ligge med ondt i maven, plukkeveer, hedeture, kvalme osv osv uden at der rigtig sker mere :/

Kram
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf pivpiv » ons, 06. april 2011 14:58

Tak fordi du opdatere os :)
Hvor er det vildt at tænke du snart har dine børn i armene, jeg synes det er så vildt!
Det er godt at de holder godt øje med dig og dem og det lyder til at de har forberedt jer godt på hvad der skal ske i fremtiden.
Bliv endelig ved med at fortælle herinde, jeg suger det til mig ;)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » ons, 06. april 2011 20:30

Godt, de blev derinde i dag med :D

Tænk, om maks. 14 dage er du mor :love5: håber, det hele kommer til at gå super. Har I fundet navne til de små?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » fre, 08. april 2011 21:30

Hold da op det var godt at du fik nævnt de plukkeveer for lægen så det blev opdaget :shock:
Hvor er det godt at lægerne holder så godt øje med dig og dine piger... Det må altså alligevel give noget ro, selvom jeg kunne forestille mig at der også er mange bekymringer.
Dejligt at du nu er inde i uge 32 :D Hver dag tæller så jeg håber at du holder på dem så længe som muligt, men det er også dejligt at vide at de godt kan klare sig uden for maven nu, selvom de lige skal have lidt hjælp i starten.
Det er lidt vildt at tænke på at du bliver mor lige om lidt ;-)

Knus og mange tanker herfra
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Lilien » lør, 09. april 2011 17:17

Stinna vi har fundet navne til dem, de skal hedde Mathilde og Karoline :D
De er derinde endnu, og der er godt med bevægelse i dem. Igår var jeg rimeligt presset med plukkeveer og smerter, og troede der sku ske noget. Lægen undersøgte mig, og da havde jeg åbnet mig 2 cm. Men så gik det hele bare i sig selv igen, på en måde totalt uretfærdigt syntes jeg :-)

Manden har været herinde 5 timer idag, og havde medbragt en total lækker æblekage med det hele. Han kørte mig ud i gården i min seng, og stillede mig i solen, hvor vi kunne sidde og spise æblekage og hygge lidt væk fra stuen. Det var bare totalt dejligt efter, at have ligget indenfor i 10 dage.
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf Annette1975 » lør, 09. april 2011 19:35

Hvor er det bare flot at du stadig holder på dem, selvom du nu er begyndt at åbne dig. Hver dag du klarer den, er bare så vigtige for dem, så det er virkelig flot.

Og nej hvor nogle smukke navne i har valgt. De to navne har stået på min pige liste hver gang vi har skullet vælge navne, men min mand er ikke faldet på for dem. Jeg er helt vild med dem :-)

Held og lykke med fødslen, det lyder ikke til at der er så lang tid til den når nu du er begyndt at åbne dig.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Stinna30 » søn, 10. april 2011 10:47

Uh, hvor lyder det skønt med æblekage i solen :D og dejlige navne. Håber, det bliver en god fødsel - de tager dem vel ud ved kejsersnit eller hvordan?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Næste

Tilbage til Graviditet