BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ih..

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

ih..

Indlægaf mrsma » fre, 15. oktober 2010 13:14

Ja var jo ved lægen i forgårs og der var en tydelig positiv graviditetstest :D

Men i dag er jeg begyndt at få ondt i underlivet med små jag og sådan..
Er vildt bange for at det går galt ligesom sidste gang :cry: Mine bryster har været mega ømme, men er det knap så meget nu, og min ryg har været helt tosset sikkert pga atigende graviditetshormon, men jeg mærker ikke det store længere :cry: :cry: Synes det hele er som sidste gang er bare så nedtrykt ØV!!!!
mrsma

Re: ih..

Indlægaf Stinna30 » man, 18. oktober 2010 21:53

HÃ¥ber, alt er ok?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf mrsma » tirs, 19. oktober 2010 13:24

Håber jeg virkelig også. Har de sidste par dage haft nogle underlige stik eller jag i maven/ underlivet..
Det føles dog ikke som dag jeg aborterede, men det gør dog stadig ret ondt!
Jeg har stadig ømme bryster, men har ikke de store problemer med min ryg og bækken. Det er selvfølgelig positivt på en måde, da jeg jo blev sygemeldt i uge 9 i min første graviditet. Dog plejer det at være et sikkert tegn at min lænd bliver helt blød i takt med graviditetshormonet stiger..

Sidste gang altså da jeg aborterede havde jeg meget ondt i ryggen og pludselig var det væk fra dag til dag og da jeg tænkte over det følte jeg mig ikke det mindste gravid..
Jeg synes dog stadig at jeg kan mærke at der sker noget dernede- sådan en summen i underlivet og så føles det bare som om det udvider sig og fylder meget- og det er jo også gode tegn. Jeg skal først til første lægetjek sidst i november- så må vist fatte mig med tålmodighed :roll: ikke min stærkeste side vel!!!!

Tak fordi du tænkte på mig :-)
mrsma

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 19. oktober 2010 15:33

Kan du ikke få en tidlig scanning, nu hvor du tidligere har aborteret?

Da jeg var cirka 7 uger henne, fik jeg min første scanning, fordi jeg var bange for at abortere igen. Har aborteret en gang. Og det var i april 2009, da jeg var 13 uger henne. Men det gjorde ikke ondt, og jeg blødte ikke frisk blod. Kun lidt brunligt udflåd i 10 dage. Til scanningen i 13. uge, kunne de så fortælle at jeg var igang med at abortere...

Jeg kom til en scanning igen da jeg var i 9. uge. Men det var fordi jeg begyndte at bløde. Blødte ligesom menstruation. Frisk og rødt. Men da jeg var til scanning, så alt fint og flot ud, og de kunne ikke give nogen forklaring på, hvorfor jeg havde blødt.

Og nu er jeg i 37. uge :-) ... Så selvom tegnene på at man er ved at tabe, er der, så er det ikke sikkert, det er DET, som er ved at ske...

Men det hjalp meget på mine bekymringer, at jeg fik en scanning, da jeg var cirka 7 uger henne...

Krydser fingrer for, at alt er som det skal være hos dig - og det er det sikkert også :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf mrsma » ons, 20. oktober 2010 11:43

Jo det kan selvfølgelig være en mulighed- min læge er bare sådan en type at går til grunde- går det til grunde!!!
Men må jo lige se dagene an og så må jeg tage kampen med lægen hvis ikke jeg kan holde det ud!

Tænker lidt om det kan være ligament smerter der genere?! Men det er der ikke rigtig nogen der kan svare på..
Skal man ikke være et vis antal uger henne før de kan se noget på scanningen?? Er 4+6 i dag
mrsma

Indlægaf Mulle » ons, 20. oktober 2010 13:42

Hej
Hvis du gerne vil se hjerteblink skal du være 7 uger henne. Har snakket med en scanningsklinik i aalborg fordi jeg overvejede en scanning
Mulle

Indlægaf ønsker-familie » ons, 20. oktober 2010 14:00

Det kan sagtens være ligamentsmerter du føler :-)
Jeg havde også mens-agtige smerter i starten, og løbende on and off længere henne i graviditeten. Det er helt normalt :-)

Man kan forvente at se hjerteblink efter fulde 5 uger, men der kan godt gå endnu en uges tid, før det kan ses på en scanning, afhængigt af hvor godt barnet har gemt sig i livmoderen.

Da jeg stod med en positiv test (uge 4) ringede jeg til lægehuset dagen efter, og fik tid til min første lægetjek hos egen læge i uge 8 eller 9.
Men sagde til den mandlige læge i telefonen, at jeg var nervøs for, at jeg måske skulle abortere igen, så om jeg ikke kunne få en tidligere scanning, end den man får omkring uge 13. Det ville lægen sørge for, og en dag fik jeg brev fra sygehuset til en scanning, og blev indkaldt til scanning, hvor jeg ville være i 6. uge.

Min læge er ligesom din - abortere man, så er det jo "bare" op på hesten igen. Så er glad for, det var en anden læge, jeg snakkede i telefon med, dagen efter min positive test.
Du kan jo evt. prøve at få en tid hos en anden end lige din egen læge på lægehuset?

Men jeg havde også de der ligament-smerter + perioder hvor jeg følte, at jeg ikke længere var gravid. :-) Er sikker på, det hele er som det skal være hos dig :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf mrsma » ons, 20. oktober 2010 19:59

Tak :-)
Jeg synes jeg kan mærke at mit underliv "fylder" meget og det er en dejlig følelse :D
Tror jeg ser tiden an- og prøver at slappe lidt af for min egen skyld også
mrsma

Tilbage til Graviditet