BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hvornår kunne i mærke liv første gang?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

hvornår kunne i mærke liv første gang?

Indlægaf julle » man, 10. marts 2008 14:11

Jeg er selv i 19. uge, og har ikke mærket noget, jeg føler er et tegn på liv, og jeg er ved at blive lidt utålmodig nu :D Det skal lige siges at det er min første graviditet, så jeg har heller ingen ide om, hvordan det føles når den lille bebs svømmer rundt..:)

Hvornår mærkede i liv første gang? og hvordan føltes det for jer?
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf blob » man, 10. marts 2008 15:51

Hejsa.
Ja jeg var også ret frustreret på et tidspunkt for jeg kunne ikke finde ud af om det var liv jeg mærkede eller om det bare var nogle nerver der ligesom trak sig lidt sammen ind imellem, det er altså ikke nemt at være gravid for første gange for man vil jo nødigt gå glip af noget :lol: .
Jeg var lige omkring uge 20 tror jeg da jeg ikke var i tvivl om at det var liv jeg mærkede men min modekage ligger også ud mod maven og så mærker man det jo ikke så nemt.
Hilsen blob
blob

Indlægaf Drine » man, 10. marts 2008 16:34

Jeg mærkede liv meget tidligt allerede i uge 16 og far mærkede det også :D , og for omkring uge 20 mærkede jeg ham hver dag, for mig i starten var det som en "fisk i vand" lidt som når man køber en fisk hos dyrehandleren og holder posen i hænderne, kan man godt mærke fisken svømme rundt og slå med halen, selvfølgelig ikke at det er en fisk :lol: men det er nok sådan jeg vil beskrive følesen ;-) ja.. det lyder lidt sjov og følesen er også meget svær at beskrive, og da jeg kom længere hen var det små spark :D

Håber snart at du mærker din bebs :D

Knus Sandra
3 uger til termin jubii !!!
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf julle » ons, 12. marts 2008 00:58

til det du skriver med, at det føltes som en fisk...

jeg mærker ind i mellem, en lidt vibrerende fornæmmelse i maven (og jeg er helt sikker på det ikke er min tarm, for jeg har aldrig oplevet den fornæmmelse før), jeg tror måske, at det er det, men når jeg hører folk siger det føltes som små bobler, der svømmer op ad - så bliver jeg helt i tvivl..

var i andre bare helt 100 % sikre på hvad det var, når den lille sparkede?
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf MK » ons, 12. marts 2008 10:01

Hejsa
Jeg er i uge 18 og går med samme overvejelser. Er det mon den lille jeg kan mærke? Jeg har heller ikke mærket bobler stigende op fra underlivet, men jeg tror altså alligevel, at det var babyen jeg følte den anden dag. Det føltes helt anderledes end noget, jeg ellers har oplevet - som et lille skub indefra. Det føltes ikke som luft eller kramper. Senere på dagen føltes det, som om noget killede mig indefra et bestemt sted på maven, det var ikke særlig behageligt, men heller ikke noget, jeg har prøvet før, så måske er det babyen. Det håber jeg i hvert fald :D
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf Drine » ons, 12. marts 2008 12:41

julle skrev:til det du skriver med, at det føltes som en fisk...

jeg mærker ind i mellem, en lidt vibrerende fornæmmelse i maven (og jeg er helt sikker på det ikke er min tarm, for jeg har aldrig oplevet den fornæmmelse før), jeg tror måske, at det er det, men når jeg hører folk siger det føltes som små bobler, der svømmer op ad - så bliver jeg helt i tvivl..

var i andre bare helt 100 % sikre på hvad det var, når den lille sparkede?

:D Jeg syntes at det lyder som den lille der smømmer ;-) he he..
Jeg har på inted tidspunkt mærked det som bobler.. men som du selv skriver en lidt vibrerendene fornemmelse i starten :D
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Drine » ons, 12. marts 2008 12:46

MK skrev:Hejsa
Jeg er i uge 18 og går med samme overvejelser. Er det mon den lille jeg kan mærke? Jeg har heller ikke mærket bobler stigende op fra underlivet, men jeg tror altså alligevel, at det var babyen jeg følte den anden dag. Det føltes helt anderledes end noget, jeg ellers har oplevet - som et lille skub indefra. Det føltes ikke som luft eller kramper. Senere på dagen føltes det, som om noget killede mig indefra et bestemt sted på maven, det var ikke særlig behageligt, men heller ikke noget, jeg har prøvet før, så måske er det babyen. Det håber jeg i hvert fald :D

Hej Mona :D

jeg kan huske første gang jeg mærkede den lille og også et langt stykke hend af vejen, når folk spurgte mig om det ikke var en helt vidunderlig fornemmelse? jooo og nok i virkeligheden nej, for det var noget jeg ikke var vand til, og aldrig havde prøvet før og så kunne jeg jo ikke styre det ;-)
Jeg er sikker på at det var dit lille barn du også mærkede :D jeg har på inted tidspunkt kunne forbinde det med bobler, men du du også beskriver et glidene skub eller små tryk inden fra :D

He he ... det er bare så svært at beskrive, for man har jo ikke noget at sammenligne med..

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Minialdo » ons, 12. marts 2008 13:14

Jeg mærkede et spjæt første gang i uge 16, men mærkede så ikke noget igen før i uge 20. Min moderkage ligger ud mod maven, så den ligger som en dyne over ham :lol: Jeg har siden uge 20 mærket ham hver dag.
I starten føltes det også som en "sprællende fisk" :lol: men nu er bevægelserne mere som slag/spark.
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf Tina.e » ons, 09. april 2008 21:38

Uhh jeg mener at det var omkring uge 17 eller 18, jeg kan tydeligt huske at jeg skulle til gymnastik om aftenen, så det var en tirsdag. Underligt at man kan huske sådan noget. Der gik så ca. 2-3 uger inden manden kunne mærke noget.
Knus Tina
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Tilbage til Graviditet