BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvornår fortæller I det?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Hvornår fortæller I det?

Indlægaf Maryt » søn, 02. marts 2008 18:23

Altså den glade nyhed om at I er gravid til jeres familie, venner, chef m.v.??

Jeg venter lige et par uger endnu - måske til jeg har været til den første undersøgelse i uge 9, så jeg er sikker på at alt er som det skal være! :-)
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf blob » søn, 02. marts 2008 18:33

Her fortalte vi familien det med det samme da der ikke var nogen af os der kunne vente. Min arbejdsplads ville jeg ha fortalt det efter de 12 uger men da det kunne ses ret hurtigt på mig ja så blev jeg afsløret i uge 8.
Hilsen blob
blob

.

Indlægaf salem » søn, 02. marts 2008 18:52

jeg fortlte mine forældrer det tret hurtigt mit job fik det at vide mandagen da jeg var inde i uge 12 desværre mistede jeg barnet om torsdagen :o(
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf Bøllepigen » søn, 02. marts 2008 19:09

Når det engang bliver vores tur. Tror jeg at den nærmeste familie vil få dte at vide med det samme. Er så dårlig til at holde på hemligheder. Specielt hvis det er noget jeg er glad for såsom at få et barn. Vennerne vil nok først få det af vide når jeg er et par uger henne. Har heldigvis ikke noget fast arbejde eller andte jeg skal tage hensyn til. Er studerende på århus uni så er ikke forpligtet til at oplyse noget med mindre jeg har lyst til det. jeg skal bare søge orlov når de 9 måneder er ved at være gået. synes det er en kæmpe fordel at studere på århus uni og på samme tid fåe t barn, da vi har så meget frihed og stort set alt foregår derhjemme og de fleste forelæsninger er der ikke mødepligt så det bliver let at kombinere med en lille sød baby. Synes også at jeg har en fordel ved at have fået et barn inden jeg er færdig. Er færdig med BA til sommer så mangler kun 2 år hvor af det sidste ½ år går med at skreive speciale. så det passer rigtig godt med at få ønkset om et barn opfyldt nu.

Er der andre der er studerende på en videregående uddannelse som har erfaringer med at kombinere dte at være mor med studier? :D
Bøllepigen

Indlægaf Drine » søn, 02. marts 2008 19:17

Ja, min del af familien fik det afvide, ret hurtigt, og jeg kan huske den første jeg fortalte det til, som var min ældre brors kone gav mit et kram og sage at hun nok skulle tage med mig på hospitalet når jeg skulle have en abort :shock: øøø ja.. nu skal du hører her efter vi snart har været sammen 6 år og har købt hus, og elsker hinanden ja så er det faktisk et ønskebarn :!: den var vist ikke heldig og det fandt hun vist også ud af :-| he he folk tænker sig vist ikke altid om, men familien var glade... og hans familie fik det afvide da jeg var i ca uge 8, og sjov nok så vidste de det påtrods af at de bor i Frankrig, og hvordan de vidste det aner vi virkelig ikke, med hele familien havde siddet ugen før og snakket om det ;-) og de var heldigvis over lykkelige :D

Men det bedste af det hele er at vi glæder os inderligt, og kan næsten ikke vente den sidste måned :roll:

Knus Sandra
35+5
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Maj79 » søn, 02. marts 2008 19:57

Åh ja det synes jeg er rigtig svært at svare på. Da jeg er i IVF behandling ved jeg jo lige præcis hvornår der skal tages en blodprøve for at teste. Mine veninder fr det afvide som de første og gad godt kunne vente med at sige det til familien til jeg er ihverfald 2 måneder henne.
Maj79

Geografisk sted: østjylland

Indlægaf brud2008 » man, 03. marts 2008 08:43

vi fortæller nok det også ret hurtig.Da vi har været ret åbne over for familie og venner med behandlingen,men det er jo også lidt en anden situation :D Tror også jeg ville have ventet hvis jeg var blevet naturlig gravid,og dog.Er jo noget man glæder sig over så det er nok svært at holde mund :D
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf MK » man, 03. marts 2008 10:51

Hejsa
Vi havde det lidt sådan, at de familiemedlemmer og venner vi ville have behov for at snakke med, hvis noget gik galt, ville vi sige det til med det samme. Vi ville selvfølgelig have brug for vores forældre og søskende, hvis der var noget galt med barnet, så dem sagde vi det til et par dage efter, at vi havde fået det bekræftet ved lægen. Jeg havde også nogle veninder, som jeg bare måtte sige det til. Resten af famillien og vennerne fik det at vide efter terminsscanningen, da vi kunne se, at barnet havde det godt. Det var egentlig en lidt "sort" måde at se på en glædelig nyhed, da den jo bygger på, at noget kan gå galt, men jeg kunne bare ikke bære, at alle vidste det, hvis der skete noget.

TennaEnglebarn: Jeg er studerende ved Odense Universitet. Da jeg er gravid med mit første barn, har jeg ikke selv erfaring med det at være studerende og mor, men en del af mine veninder på studiet har fået børn. De siger, at det er hårdt (det er det nok altid) men også, at de faktisk er blevet bedre studerende i og med, at de er nødt til at have mere struktur på læsningen osv. Samtidig er det jo en fordel, at de bare kan blive hjemme, hvis barnet har brug for det.
Nu når jeg ikke at drage nytte af det, da jeg snart er færdig, men Odense universitet opretter en børnepasningsordning på uni, hvor de studerende kan aflevere deres børn under forlæsningerne - det synes jeg er en super god ide. I pauserne ville man så kunne nå ned og se til dem. Hvis de allerede har sådan en ordning i Århus, er det da perfekt :D
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf Minialdo » man, 03. marts 2008 13:37

Jeg fortalte det på mit arbejde allerede da jeg var i 6 uge, men det var pga tidligere spontane aborter, så der kunne tages lidt hensyn til mig i arbejdsøjemed.
Familien fik det at vide da jeg var 8 uger henne, da jeg der allerede var godt stor :shock: , men det er også svært at lade være. Det er jo en kæmpe begivnehed ;-)
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf Nina » man, 03. marts 2008 14:07

Alle i familien og vennerne har fået det af vide. De eneste der ikke ved noget er vores 2 børn på 5 og 6 år. De har allerede mistet 1 lillesøster og de behøver ikke vide at børn også kan dø inde i maven. De får det af vide efter MD-scanningen med mindre jeg ikke kan skjule det mere. Vokser allerede og har svært ved at lukke bukserne :shock: selvom jeg kun er 6+5 nu.

Skal ihvert fald bare igennem hjertescanningen før de får besked.

Knus nIna
Knus Nina

Mor til Nikolai 2001
Emma Sofie 2003
Josephine 021106-201106
Nina

Geografisk sted: Fuglebjerg

Tilbage til Graviditet