BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvordan havde I det??

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Hvordan havde I det??

Indlægaf Mhviid » man, 06. december 2010 15:01

Er fortsat meget lykkelig over, at jeg kunne teste positiv i mandags, men glæden begynder at blive overskygget af tanker om, at noget skulle gå galt. Har en veninde som lige har aborteret i 11. uge og det sidder nok bare i kroppen.
Skal først til lægen i morgen og have bekræftet det, så det ser jeg meget frem til. Onsdag skal jeg til gynækologen, der vil scanne mig tidligt - kan man overhovedet set noget på en scanning i 6. uge?? Nogle der har erfaringer med at blive scannet tidligt?

Begyndte at få ømme bryster og specielt brystvorter i onsdags og nu er ømheden begyndt at komme og gå - er det normalt?? Har ellers ingen symptomer bortset fra, at jeg føler mig meget træt og indimellem får et strejf af menstruationssmerter - nogen gravide derude, der har oplevet, at symptomerne kommer og går i starten??
Min kæreste er 27 og jeg selv lige fyldt 25.
Startede projekt baby start december 2009.
Scanning august, der viste PCO.
Opstart på pergotime oktober.
Positiv graviditetstest 29/11 2010!
Mhviid

Geografisk sted: Odense

Re: Hvordan havde I det??

Indlægaf HeidiBH » man, 06. december 2010 16:49

Hejsa..

Tror det er de fleste der oplever det du hørby.. At først er man jublende lykkelig og så bliver man død nervøs for at alt er som det skal være.. Er lettere sagt end gjort.. Men nyd glæden.. Man kan ikke gøre noget alligevel..

Med hensyn til symptomerne kan det vareiere meget... Nu mærker det fra dag 1 mens andre knap nok mærker det.. Og så længe du mærker lidt så er er det jo dejligt nok.. :-)

Havde også de såkaldte mens smerter som er ligamentsmerter.. Er din livmoder der er ved at udvide sig., så endnu et godt tegn :-) Jeg vidste heller ikke noget om det i starten så jeg var på skadestuen 3 gange på 14 sfr da jeg troede at det var helt galt ;-)

Med hensyn til scanning kan du godt være heldig at de hjerteblink, men fortvivl ikke hvis du ikke kan det det er meget tidligt..

Er sikker på St di har en dejlig lille spire inde i maven :-)

Knus herfra..
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » man, 06. december 2010 22:18

Frygten for at det skal gå galt er der altid - også hos anden- og tredjegangsgravide, som jeg kender, så det er ganske normalt. Symptomerne kan komme og gå fra dag til dag, det er også helt normalt. De ømme brystvorter forsvandt næsten helt efter uge 20 hos mig og ømheden i selve brysterne forsvandt hurtigt efter den positive test. Havde også mensmurren i et godt stykke tid.
Ved ikke, om de kan se hjerteblink allerede i uge 6. Jeg ville vente en uge med skanningen for så vil de helt sikkert kunne se det, men det er måske ikke nemt at flytte tiden? Jeg blev skannet 7+2, og der kunne vi både se og høre hjertet.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 07. december 2010 18:45

Jeg var til tidlig scanning da jeg var i uge 6. Og der så vi fin hjerteblink :-)

Med hensyn til symptomer kan de sagtens komme og gå :-)

Angående frygt for noget skal gå galt, så tror jeg, det sidder i de fleste af os...
Jeg var bange for at abortere eller for at barnet ikke var normalt, indtil vi havde været til nakkefolds-scanning... Efter vi havde været til nakkefolds-scanning og fået at vide at alt så fint og flot ud, var jeg stadig nervøs for at noget skulle gå galt, og jeg skulle gå hen og miste det.
Senere i graviditeten var jeg lidt nervøs for stadig at tabe eller gå tidlig i fødsel.
Efter køns-scanning gik der nogle uger og så beroligede det mig, at HVIS nu jeg gik i tidlig fødsel, så ville barnet godt kunne overleve...
Nogle uger inden fødslen begyndte jeg at grue lidt for, at TÆNK hvis nu barnet døde, og jeg skulle ende med at føde et død-født barn...
Nu 22 dage efter fødslen, er jeg lidt nervøs for vuggedød...

Jeg ved godt, det lyder som om at det hele bare er frygt og nervøsitet for mit vedkommende. Og det lyder sikkert som om, jeg er en rigtig pylret hønemor. Men sådan er det nu ikke. Det lyder værre end det er. Men jeg tror aldrig, man slipper for at være LIDT nervøs for diverse ting engang imellem...

Jeg har en sund og rask dreng som nu er 22 dage gammel, og han er bare for lækker og trives rigtig godt :-). Manden og jeg er over-lykkelige...

Manden og jeg har ikke haft sex endnu efter jeg har født, selvom jeg oprigtig har lyst til det, men er ikke helt klar til det "dernede" endnu. Men når jeg er klar til det, så bliver der ikke brugt prævention. Vi er begge enige om, at bliver jeg gravid, så er det jo bare skønt :-)

Så intet i graviditeten har skræmt os. Og vi glæder os allerede til en lillebror eller lillesøster til vores søn. Så trods nervøsitet igennem hele graviditeten og efter fødslen, og en enormt hård fødsel, så er jeg klar på det alligevel :-)...

Så de følelser du har, angående frygt for at abortere er helt normale. Og senere i graviditeten tror jeg, du vil få andre bekymringer. Tror de fleste har det sådan :-)

Puha det blev et langt indlæg :-) Men håber, du kunne bruge det laaaaange svar med mine erfaringer :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf lj0104 » tirs, 07. december 2010 19:53

Jeg er nu 7+5 og jeg har det ligesom dig... graviditets symptomerne kommer og går..

omkring 6 uge fik jeg meget ømme bryster og brystvorter... det gik over efter et par dage....

nu er kvalmen og trætheden kommet istedet...

ligamentsmerterne kommer indimellem men ikke tit...

jeg tror det er helt normalt at de forskellige ting kommer og går...
Positiv GT 14/1-10
Dødt foster til NF og MA 1/3-10
Positiv GT 15/11-10

Billede
Gratis graviditetstest
lj0104

Geografisk sted: Ringsted

Tilbage til Graviditet