BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hvor mange bedsteforældre kan der være?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

hvor mange bedsteforældre kan der være?

Indlægaf LoisLane » fre, 14. marts 2008 11:26

Hej alle.
Jeg hører egentlig til i "Vil gerne være gravid" gruppen, men har lige et spørgsmål som jeg rigtig gerne vil have rigtig mange meninger om. Hvor mange bedsteforældre får dit barn? - og hvad kommer evt forældres nye kæreste, mand eller kone til at være? Pap-bedste? eller hvad er din mening til ekstra bedsteforældre generelt?

Min nevø har 3 sæt bedsteforældre. Farmor & farfar, mormor & morfra og bedstemor & bedstefar. Det fungerer så godt. Han elsker hver og en og de elsker ham endnu højere. min mor har selv fået rollen som "Farmor" selvom hun jo ikke er min brors biologiske mor. og hun elsker det. jeg har aldrig set så mange julelys i øjnene på min mor. det er fantask. Hun er bare FARMOR.
det undrer nok ingen, men jeg synes at det er fantastisk med "ekstra" familie. De børn er så heldige at have dobbelt op på familie der elsker dem. også oldeforældre, ekstra onkler, fastre og mostre.

Jeg håber at få rigtig mange gode svar.

Venlig hilsen, og tillyke med alle de dejlige børn i maverne

Anne-Louise
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Drine » lør, 15. marts 2008 09:23

Hej Anne-Louise

Ja efter min mening så kan man aldrig få familie nok :D

Dog dog.. så længe at "bedsteforældrene" ikke bliver skifted ud hele tiden, og man er sikke på at de forbliver i børnes liv. Jeg syntes detsvære at man for tit ser og hører om børn som skal kalde deres mor eller far´s kærester for mor og far, for at tilfredstille deres eget behov for den perfeckte familie, og det syntes jeg ikke er rimligt over for de små, hvis "forældrene" går fra hinanden igen.

Knus Sandra
37+4
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf LoisLane » lør, 15. marts 2008 13:07

Hej Drine.
Tak for dit svar.
Jeg kan kun give dig ret i en mor og en far. og så begrænse udskiftningerne af nye kærester osv. og hvis ikke man kan det, så må man lade være med at præsentere børnene for den nye flamme. Jeg kender det kun alt for godt. min kæreste har en søn (det mest fantastiske barn i verden) og jeg mødte ham først efter vi havde været faste kærester i næsten 4 måneder. Og jeg er bestem ikke "mor", men bare louise. og det fungerer perfekt. Han mødte så mine forældre for første gang i november. (også for at sikre at han ikke blev forvirret) De hedder dog hverken bedste eller mormor/morfar men bliver kaldt ved deres navn. Der kan så blive forvirring når vi engang selv får en lille,men det må vi tage til den tid.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf christinasmedegaard » lør, 15. marts 2008 22:51

Hej Anne louise

Vores børn har også 3 hold bedsteforældre.
Mine forældre er skilt.
Min mor hedder mormor og hendes mand kalder mine børn ved navn og sådan fungerer det også ved min far og hans kone.
Det fungerer super godt for os og sådan har vi gjort fra starten, så børnene har jo aldrig gjort det på andre måder.
Børn har det jo med at acceptere det vi vælger de skal gøre, men det er jo selvfølgelig op til hver enkelt familie hvordan de vil gøre det.
Vi elsker alle vores bedste forældre, og fordelen ved at der er 3 hold, er pasningen ( bare lige et lille side spring )
Med hensyn til at kalde ens far eller mors nye kæreste for mor eller far, vil jeg mene at man hurtigt kan støde den anden forældre.
Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at mine børn gik og kaldte en anden for mor end mig.
Lige som man jo heller ikke præsenterer børnene for en ny person hver anden dag.
Børn snakker rigtig meget om det de oplever i hverdagen, så derfor mener jeg ikke der er grund til at give dem de oplevelser lige med det samme.
Først når man har fundet ud af om det forhold nu også er noget, kan man præsentere ham eller hende for børnene.
Ja det er så min mening.

Knus
Christina mor til Caroline 6 år, Casper 2 år, engle barnet Christoffer og nu også Jakob fra marts 09
christinasmedegaard

Tilbage til Graviditet