BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hund med en meget underlig opførsel !

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Hund med en meget underlig opførsel !

Indlægaf Nynne10 » tirs, 31. august 2010 14:56

Hej piger.

Hmm ja for nogle vil dette måske lyde helt vanvittigt. Men landet ligger sådan at vores lille hund på knap 2år opførte sig virkelig underligt da vi lige fandt ud af at jeg var gravid. Hun ville ind under alle møbler og putte, putte med sine legesager osv... og så gik hun rundt og pev rigtig meget. Først troede vi at hun kom i løbetid (noget før forventet), men da det ikke var løbetid fortalte min mor at nogle hunde kan fornemme rigtig mange ting. Hun fortalte om en kollega, hvis hund havde kunnet fornemme en graviditet allerede FØR den gravide selv vidste hun var gravid. Nå, men i hvert fald koblede vi hundens opførsel sammen med at jeg nu var gravid. (dette var i feb. måned.). Vores hund var i løbetid i juni måned. Hmm nu er denne skøre opførsel vendt tilbage de sidste par dage... tænker om hun er klar over at jeg snart skal føde og det er dét hun reagerer på ? Er der nogel af jer andre der aner noget som helst om dette ? Jeg synes jo det kunne være fantastisk hvis min hund ved at jeg snart skal føde (med snart mener jeg et par uger ;-) )... Har googlet det lidt på nettet og kan læse mig til at det vist ikke hører til sjældenhederne at hunde kan fornemme graviditeter hos kvinder, men mon også de kan fornemme en snarlig fødsel ???

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Re: Hund med en meget underlig opførsel !

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 31. august 2010 18:48

Hej Nynne :-)
Det KAN også være fordi, hun tror, hun skal have hvalpe...
Har selv en tæve på 7½ år nu. Hun har aldrig haft hvalpe. Jeg fik at vide, at på grund af racen, var der større risiko for kejsersnit, eller at hun simpelthen kunne dø af det. Så jeg har aldrig turde. Og nu er hun for gammel til at blive sterilliseret...
Problemet er først opstået hos vores hund indenfor de sidste 1½ år. Men hvis det starter hos tæver, er det forskelligt, hvor gamle de er...
Det er nu et par måneder siden, din hund sidst var i løbetid. Og sidst din hund opførte sig underligt, var det også et par måneder siden hun havde været i løbetid (hvis jeg ikke tager fejl) - og der bliver vores hund også underlig.
Vores er det bare på en mere værre måde -desværre. For hun vil hele tiden lave rede - i møblerne. Så når vi ikke er hjemme, kommer hun i et stort bur. Men det er kun, når hun har disse perioder, hun kommer i bur. For ellers hopper hun op i sofaerne og vil lave rede i dem, når vi ikke er hjemme. Og det betyder, at hun kradser i dem. Og hun må ikke være i hverken seng eller sofa i forvejen.
Vores hund virker også lidt mere trist og meget mere opmærksomhedskrævende i disse perioder. Og ja - det er da synd. Og jeg skulle bare have fået hende sterilliseret for 1½ år siden, da det startede. Men vidste jo ikke, det ville fortsætte. Men har siden fået at vide, at det vil som regel fortsætte resten af hundens liv, hvis den aldrig har haft hvalpe.
Så mit råd til Jer er; giv Jeres hund lov til at få hvalpe, da hun så ved, hvordan det er at have hvalpe, og derfor ikke vil være falsk drægtig igen. Eller også få hende sterilliseret. - Det er i al fald, hvad vi har fået at vide af dyrlægen, at vi skulle have haft gjort...
Det er rigtig nok, at en hund kan fornemme mange ting. Ingen tvivl om det. Men jeg synes, det lyder som om, at Jeres simpelthen tror, den skal have hvalpe :-)
HÃ¥ber, du kan bruge svaret til noget.
Igen - det er bare min erfaring.
:-) :-) :-)
Postitiv test 12/02-2009
SA i 13. uge i april 2009
-
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 08/02-2011
SA i 8. uge i februar 2011
-
Positiv test 21/06-2011

Billede
ønsker-familie

Indlægaf kl » tors, 02. september 2010 11:35

Hej Nynne.

Jeg tror som ønsker-familie også at din hund er indbildsk gravid. Vi har selv en tæve og hun er stort set indbildsk efter hver løbetid. Det passer med at der går ca. 2 måneder efter løbetid, hvilket også svarer til en graviditet hos hunde. Hun bliver under sengen eller i kurven og laver reder hele dagen, og kommer kun ud for at spise eller tisse. Samtidig finder hun et stykke legtøj som er hendes hvalp, og den passer hun på.

Desværre har jeg fået af vide, at jeg ikke kan regne med at det vil gå over, hvis hun får et kuld hvalpe. ellers havde vi gjort det for længst, da hun virkelig er meget påvirket heraf.

Knus KL
kl

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Nynne10 » tors, 02. september 2010 13:10

Halløjsa... :-)

Mange tak for jeres fine svar !
Jeg troede egentlig at sådan en indbildsk graviditet hus hunde var når de var i løbetid og ikke efter, men det lyder da som om det kunne være det.
Det er bare mystisk... igår var hun slet ikke underlig hele dagen da kæresten var hjemme, men ligeså snart jeg kom ind af døren begyndte hendes adfærd at ændre sig. Måske hun kan mærke at jeg er mere "svag" end ham. Altså mere blød end ham ;-)

Knuz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf ønsker-familie » tors, 02. september 2010 13:50

Angående kl's svar :-)
Deres dyrlæge har sagt, at det ikke vil hjælpe, at lade deres hund få et kuld hvalpe. Men dyrlæger kommer heller ikke altid med samme svar. Hvis jeg var dig, ville jeg snakke med min dyrlæge om det. Hvis de så siger, at lade hende få et kuld hvalpe eller simpelthen få hende sterilliseret, vil hjælpe, så ville jeg gøre det, hvis jeg var dig :-)
Jeg HADER virkelig at sætte min hund i bur hver gang, hun har de her perioder. Men det er desværre nødvendigt hos os, da vi ikke vil have ødelagt ting. Det lyder jo ikke som om, at Jeres hunde ødelægger ting i deres perioder. Men kan forestille mig, at det alligevel godt kan være lidt irriterende, når Jeres hunde har de perioder...
Har dog købt et stort bur, så der også kan stå en skål vand derinde. Naturligvis ligger hendes tæppe også derinde. Og så har jeg 3 gamle sweatshirts, som jeg vasker. Går så med den ene sweatshirt i 2 dage, som jeg så ligger ind i buret til hende. Efter 2 dage, har jeg gået med en af de andre sweatshirts i 2 dage, og skifter så trøjen ud. Og sådan gør jeg hver anden dag, indtil hun ikke behøver være i bur mere :-)
SÃ¥ har hun jo duften af mig derinde, og det er jo en trygheds-fornemmelse for hende...
Vores hunde er jo også vores "børn" :-D :-)

Kan se, du ikke har længe til termin :-)
Spændt på at høre, hvordan fødslen er gået :-)

Knus
Postitiv test 12/02-2009
SA i 13. uge i april 2009
-
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 08/02-2011
SA i 8. uge i februar 2011
-
Positiv test 21/06-2011