BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hejsa

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Hejsa

Indlægaf Sulejma » man, 31. marts 2008 20:16

Hej alle i dejlige gravide kvinder :D

Nu vil jeg lige skrive mit første indlæg herinde, da jeg i dag har fået bekræftet, at jeg hører til herinde nu :lol:

Jeg var ved lægen i dag, eller kom ikke ind til lægen, da hun ikke havde tid, men fik bekræftet, at jeg er gravid.

Mit spørgsmål er egentlig, hvordan man beregner hvor langt man er henne?
Min sidste mens startede den 29. feb, er det så derfra man tælle eller hvordan fungerer det?

Jeg har altså ikke rigtig noget forstand på det (endnu) så i må lige bære over med mig:-) Håber jeg bliver klogere, når jeg har snakket med lægen, men der går lige lidt endnu, før hun har tid. Det kan være, jeg kan være heldig at få en tid i næste uge.
Fødte en pragtfuld dreng på 3760 gram og 54 cm den 3/12-08
Sulejma

Re: Hejsa

Indlægaf Ingelise » man, 31. marts 2008 20:41

Sulejma skrev:Hej alle i dejlige gravide kvinder :D

Nu vil jeg lige skrive mit første indlæg herinde, da jeg i dag har fået bekræftet, at jeg hører til herinde nu :lol:

Jeg var ved lægen i dag, eller kom ikke ind til lægen, da hun ikke havde tid, men fik bekræftet, at jeg er gravid.

Mit spørgsmål er egentlig, hvordan man beregner hvor langt man er henne?
Min sidste mens startede den 29. feb, er det så derfra man tælle eller hvordan fungerer det?

Jeg har altså ikke rigtig noget forstand på det (endnu) så i må lige bære over med mig:-) Håber jeg bliver klogere, når jeg har snakket med lægen, men der går lige lidt endnu, før hun har tid. Det kan være, jeg kan være heldig at få en tid i næste uge.

Hej Sulejma du kan gå ind på libero eller pampers og regne hvor langt du er henne og hvornår du har termin, samt barnets udvikling ;-)
Alfred født d. 21. Januar

Billede
Ingelise

Geografisk sted: Næstved, Mogenstrup

Indlægaf Drine » tirs, 01. april 2008 11:54

Det er vel nok dejligt at du nu hører til her inde :D

Du kan også gå ind på www.netbaby.dk og beregne din termin og følge graviditeten fra dag til dag.

Jeg har godt nok lige været inde og beregne din ca termin som er den 5 December :cheers: jubii..

Det er da heller ikke nemt at finde ud alle de mange ting, og det kan godt være at du syntes at du har mange spørgsmål nu, men bare vendt flere og flere dukker op ;-) he he.. og så er det jo godt at vi har hinanden her inde på babyornot :D

Man tæller far ens første dag i sidste mens, det vil sige hos dig d. 29/2 og så 40 fulde uger frem, så det vil sige at du så nu er ca 4+4 (4 fulde uger og 4 dage) men det kan godt være at din termin bliver rykket lidt frem eller tilbage ved scanning.

Håber at det kunne hjælpe lidt ?

Knus sandra
Med termin idag :wav:
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Sulejma » tors, 03. april 2008 12:00

Tak for det:-)

Ja, det er ikke nemt at vide alt, når det er første gang, men regner med at lære det hen ad vejen.
Jeg skal til lægen på onsdag, så regner jeg med, at hun kan fortælle mig en masse.
Går bare og håber på, at alt går, som det skal. Er så bange for, at der går noget galt, men det er vel naturligt.

Drine, nu må den baby da se at komme ud. Er du ved at være utålmodig:-)?
Fødte en pragtfuld dreng på 3760 gram og 54 cm den 3/12-08
Sulejma

Tilbage til Graviditet