BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Gravid med migræne

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Gravid med migræne

Indlægaf welnz » tors, 03. februar 2011 09:47

Hej alle

Jeg har næsten lige fundet ud af at jeg endelig er gravid :-) efter 6 IUI forsøg. Det er jeg ekstremt glad for, men oven i alt glæden lider jeg frygtelig meget af migræne.

Jeg har haft migræne i mange år, men heldigvis ikke mere end 4-8 anfald om året. MEN lige for tiden går det helt amok. Siden i mandags har jeg haft 5 anfald - sidst i nat - hvor jeg vågnede og var følelsesløs i den ene arm og havde en frygtelig hovedpine.

Jeg er ved at gå i opløsning af de her migræner og kan snart ikke hænge sammen mere.
Snakkede med min læge i går, som sagde at det højst sandsynligt var pga. hormoner! Er der andre som har det på samme måde og som har fået det bedre?
Jeg er i uge 4+6 i dag, men havde også migræne for 2 uger siden - det kan da næppe være pga. hormoner på det tidspunkt? eller hvad.

Mvh. Welnz
Okt. '08 Gravid - SA dec.
1.IUI Dec. '09 - :-(
2.IUI Jan.' 10 - afbrudt
3.IUI Feb. '10 - :-)
uge 21:
ufri. pro. fødsel :-(

Ã…r 2010:
1.IUI - 6.IUI :-(
7.IUI jan - :-) Jubii Gravid

Billede
welnz

Re: Gravid med migræne

Indlægaf Blomsterpigen » tors, 03. februar 2011 10:11

Først stort tillykke med graviditeten :D
Hvor er det synd for dig at du lider sådan af migræne. Jeg tror desværre også at det kan være meget normalt pga. hormonerne i din krop. Tænk på hvor meget sådan en gravid krop arbejder døgnet rundt.
Jeg har også haft hovedpine i min graviditet, men det er først kommet omkring uge 10 og slet ikke i det omfang du beskriver.
Håber du snart får det bedre, så du kan nyde din graviditet :)
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Snorre » tors, 03. februar 2011 13:18

Tillykke med graviditeten - hvor er det dog dejligt! :-) Men kan forestille mig at migrænen lægger et låg på glæden, og det er godt nok synd!
Der tyder ikke på, at din læge kan tilbyde dig nogle piller, som du kan tage skønt du er gravid?? Det er sørme ikke sjovt. Jeg har også tidligere lidt af migræne og kender godt til følelsen af, at man er ved at køre helt ned på det. Det er både fysisk og psykisk hårdt at have så ondt :-(

Jeg har desværre ikke noget godt bud på, hvad du skal stille op. Men vil bare gerne sige, at efter jeg er blevet gravid, har jeg nærmest ikke haft en dag med hovedpine! Så jeg håber, at du vil få samme oplevelse, når de værste hormoner har raset færdig i din krop. For det kan heldigvis også gå den anden vej! :-) Og et lille håb har du brug for i denne tid!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » tors, 03. februar 2011 23:33

Først stort tillykke med graviditeten :D Har desværre hørt om flere, hvor migrænen bliver værre under graviditet, men det bekymrer mig, at din arm var følelsesløs - har du talt med din læge om det? Ellers vil jeg lige give ham/hende et kald og fortælle om oplevelsen. Ikke for at male fanden på væggen, men få det lige vendt med lægen.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Pille » lør, 05. februar 2011 12:20

Stort tillykke med graviditeten!
Jeg lider også meget af migræne og har gjort det siden jeg var ca. 10 - så alt i alt 14 år.. Da jeg ventede min søn, blev mine hovedpiner/migræne næsten ikke-eksisterende.. Jeg håber at det vender for dig, så du kan nyde dit lille vidunder i maven! Synes ligesom Stinna, at du skal sige til din læge, at din arm var følelsesløs - det har jeg aldrig været ude for, så synes det lyder lidt "skræmmende"..

Held og lykke med det hele!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Snebold » lør, 05. februar 2011 20:13

Også stort tillykke herfra :sunny:
Jeg har hørt at akupunktur skulle hjælpe på migræne ved ikke-gravide, så måske var det værd at prøve. Har godt nok ikke selv den store fidus til akupunktur -det kan i hvert fald ikke starte veer :lol: men det lyder som om du er ved at være desperat.
HÃ¥ber det bliver bedre.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » lør, 05. februar 2011 20:22

Jeg har også hørt akupunktur skulle virke rigtig godt.
Migræne er bare så modbydeligt.
Håber du finder løsningen og slipper for smerterne.
tillykke med graviditeten.
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf HeidiBH » ons, 09. februar 2011 16:26

Akupunktur VIKER.. Det gjorde det i hvertfald for mit vedkommende.. Fik det godt nok før jeg blev gravid, men det hjalp.. Fik nåle i ørene som så sad i en lille uge før de så selv faldt ud.. Det er lidt over et år siden jeg fik det og har ikke haft migræne siden.. Så synes bestemt du skulle prøve det...

Og stort tillykke med graviditeten :D
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Lilien » fre, 11. februar 2011 21:26

Hejsa :)

Først et stort tillykke med graviditeten...dejligt, at det endelig lykkedes efter så mange IUI forsøg :alien:

Jeg har også migræne, og det blev værre efter at jeg blev gravid. Jeg havde det ret slemt frem til 15-16 uge, men så har jeg ikke haft mere overhovedet.
Jeg snakkede med jordemoder og læge, og de sagde også det var pga. hormonerne og at der ikke var så meget at gøre ved det, andet end at tage nogle pinex nogle FÅ gange. Ellers måtte jeg bare bide det i mig.

Så der er håb forude, selvom det er pisse hårdt når det står på!
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Rager » man, 16. januar 2012 13:18

Hejsa HeidiBH

Min kone har også migræne og vi er i 13 uge.
Hun har fået lidt forskellige meldinger om det er ok at tage migrænemedicin eller ej, men generelt får vi at vi at man skal holde sig fra Medicin.
Jeg ville blive enormt glad for hvis du kunne fortælle mig hvor du fik foretaget din antimigrænebehandling henne.

Eller hvis der er andre der har lignende bud.
Vi er i Århus men hvis der er en mirakelmager et sted i landet kører vi gerne meget langt!

Håber at høre noget.

Mange hilsner fra den vordende far :)
Rager

Indlægaf Xenias mor » man, 16. januar 2012 17:57

Har prøvet det og jeg fik akupunktur som hjalp med det samme :-)
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Frej@ » man, 23. januar 2012 18:13

stort tillykke med graviditeten!! :-)
Hvor er det ærgerligt den sådan skal overskygges af slem migræne, jeg har selv lidt af slem migræne i flere år og da jeg endelig blev gravid blev de desværre også værre og hyppigere, det tog dog heldigvis af i ca uge 15, hvor det bare blev til mere alm hovedpine men det er da til at leve med og helt alm pinex hjælper på det nu :-) Jeg har med jævne mellemrum også fået akupunktur og det har virkelig hjulpet mig. Håber du finder noget der virker eller at det bare snart bliver bedre for dig så du kan nyde graviditeten.
Start pb sep 2009
24-3-11 ICSI (kort) 3 æg, 1 op 2 i frys (negativ test)
15-5-11 ICSI (Lang) Afbrudt, indstilles til operation pga. æggeleder
13-9-11 ICSI (Lang)
sep2011 Ansøgning til adoption(Afvist pga MC)
25-10-11 BP- POSITIV:-)
Frej@

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf babyskruk » man, 23. januar 2012 18:50

hurra at du er gravid :) og håber du finder noget der kan hjælpe mod migrænen :)
Billede
babyskruk

Tilbage til Graviditet