BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Gravid i uge 27 og endnu ikke taget på i vægt...

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Gravid i uge 27 og endnu ikke taget på i vægt...

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 22. november 2011 11:23

På torsdag går jeg ind i uge 27 :-). Hvor er tiden dog bare fløjet af sted.
Men jeg har jo også lidt at se til i forvejen, da vi har en lille dreng, som netop er blevet 1 år gammel :-)
Har lige været på vægten, og siden jeg blev gravid har jeg kun taget 2 kg. på. Og der tænker jeg, at baby vejer jo også sådan cirka knap 1 kg. Moderkagen vokser og har også vægt samt fostervand. Så synes selv, det er okay indtil videre.
Jeg har altid været slank, og da jeg ventede vores søn, tog jeg 15 kg. på :eek:
Og da jeg blev gravid den her gang, havde jeg ikke får tabt ALLE 15 kg. Jeg manglede at tabe 5 kg.
Meeeeen - jeg jo kan jo nå at få smidt flere kg. PÅ kroppen endnu, da der stadig er 13 uger til termin :-). Men det vil da være skønt, hvis jeg kun skal tabe mig de 5 kg. fra min første fødsel, når jeg har født den næste :-). Om ikke andet så vil det være skønt, hvis jeg kun skal tabe 5-10 kg. efter denne fødsel :-)...
Nå - ikke en vigtig update, er bare glad for, at jeg endnu ikke har taget mere på, og havde brug for at komme ud med det :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Re: Gravid i uge 27 og endnu ikke taget på i vægt...

Indlægaf Annemor » tirs, 22. november 2011 13:50

Eeej hvor fedt... :D

Er desværre selv overvægtig :evil: , og har taget 3 kg på siden jeg blev gravid -og det er egentlig okay med mig. Jeg forsøger nu at spise sundt -også gennem julen :santa: (krydser fingre og prøver at stive viljen af), i håb om at jeg ikke tager yderligere på inden fødslen.

I sidste graviditet tog jeg 12 kg på og havde smidt de 9 kilo efter kun 14 dage... og nåede faktisk at smide alle 12 kg +1 kg ekstra inden jeg blev gravid igen. Men der er også udsigt til at skulle tabe 30 kg fra nu... :shock:
PuHa, det kom jo til at lyde næsten uoverskueligt... 30 kg :roll: !!! Så er det jo lige man ikke helt forstår, hvorfor man lod vægten komme helt derop... :roll:

Nå men jeg har samme med min mand besluttet, vores børn skal lære hvordan man spiser sundt og holder sig slank, så der er kun én vej for os og det er at blive slanke i en fart... :!: (Den store dreng er ekstrem sund både mht. motion og kost -måske skulle vi lære lidt af ham :lol: )

Du skal nu nok få klaret de fem kilo fra sidst :-)
Jeg har snakket med både læge og jordemoder mht. vægten under graviditeten (både denne og den sidste), da jeg begge gange har været meget bange for at tage 30 kilo på, som jeg gjorde under min første graviditet for 12 år siden... og det er de kilo jeg aldrig har fået smidt. Så længe du ikke er decideret undervægtig, så er det faktisk okay ikke at tage mere end 5 kilo på i forbindelse med graviditeten, barnet skal nok sørge for at tage sit. Det vil være dig, der kommer til at mangle -da jeg er overvægtig ville det faktisk være okay, at jeg intet tog på, og måske ligefrem smed et par kilo i graviditeten -jeg måtte bare ikke gå på kur, altså en udrensningskur eller en decideret slankekur, men bare ved at spise sundere, så ville det være i orden. Det har jeg så forsøgt, men jeg har haft nogle perioder med trang til søde sager, og det har kostet lidt på vægten... :roll:

Du opretter bare en tråd herinde i under slankedebatten, så er jeg sikker på at du får en masse gode fif og opbakning til at få smidt de sidste graviditetskilo (Jeg har allerede en tråd derinde). :lol: :lol: :lol:

Mange kærlig tanker
Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Graviditet