Hej
Foerst og fremmest et stort tillykke med graviditeten og selvfoelgelig din fantastiske lille soen
Haaber ikke at du allerede nu er alt for plaget af kvalme, det kan jo godt blive lidt haardt med en lille stoerrelse paa armen
Jeg kan sagtens genkende dine foelelser og jeg tror at det er meget normalt - for det at faa et barn er jo en kaempe omvaeltning i ens liv....at ha to med meget kort mellemrum virker naesten overvaeldende!
Selv var min soen 10 mrd da jeg fandt ud af at vi venter nr 2. Vi beskyttede os ikke, men passede meget paa med ikke at have sex paa "det rette tidspunkt". Der skete saa alligevel det at jeg blev gravid og foerst var jeg saadan set glad, men efter et par dage slog realiteten ind og jeg gik bare helt i panik. Hvordan kunne jeg klare to bleboern ? Ville jeg have kaerlighed nok til to ? Hvordan skulle jeg overkomme endnu en graviditet med saadan en lille purk paa armen ? Hvad med oekonomien ? Faar jeg nogensinde min krop tilbage ? Kan min krop overhovdet klare det hele igen ? Hvornaar skal jeg mon sove ??? jamen, der var bare 1000 tanker! Og mest af alt var jeg bange og nervoes. Vi bestemte os saa for at tidspunketet bare ikke var rigtigt....saa tid til en termination blev bestilt, men det virkede bare ikke rigtigt..... jeg var saa ked, saa ked.
Nu er jeg 21 uger henne og glaeder mig som en gal paa den lille skal komme

Vi har heldigvis truffet den rette beslutning, og jeg ville lyve hvis jeg sagde at der ikke var dage hvor jeg bare taenker : fuck! hvad er det vi laver ? Men ved du hvad ? Et barn er en gave. To boern er en dobbeltgave. Folk klarer sig med tvillinger. Og jeg har faktisk hoert at mange synes at det er 1000 gange lettere at have to boern taet paa hinanden end at have dem med de traditionelle 2-3 aars mellemrum. Du staar alligevel midt i det hele med soenloese naetter, aeblemos, bleskift osv....saa hvad goer een mere fra eller til ??? ( om 9 mrd lover jeg at svare dig hudloest aerligt

)
Jeg maa sige at jeg ikke har saa meget tid til at taenke paa min graviditet denne gang. Og det giver mig faktisk daarlig samvittighed overfor den den lille nye. Med haanden paa hjertet saa kan jeg sige at jeg slet ikke faar hvilet som jeg maaske burde, ikke spiser saa sundt som jeg gerne ville osv. Graviditetspilates er ikke-eksisterende denne gang, men til gengaeld bliver tiden brugt ude i det fri i loeb efter en 1 aarig lille skurk saa lidt motion bliver det da til
Selv har jeg valgt at nyde denne tid saa meget som muligt. De er jo kun smaa for saadan en begraenset periode, og ja, det bliver helt sikkert haardt for os de foerste 2 aar, men derefter saa tror jeg at det bliver mere smooth running
Jeg var 29 og min mand 34 da vi fik den foerste, saa vi var ikke helt unge da vi blev foraeldre foerste gang - dette har ogsaa vaeret med til at paavirke vores situation.
Jeg synes at du skal proeve at nyde din tid nu, den er helt special og kommer ikke igen! Og selvom det er svaert saa proev at laegge den daarlige samvittighed paa hylden. Din lille soen vaenner sig hurtigt til nye forhold ( ja jeg har endda ladet mig fortaelle at de er for unge til soeskende jalousi

og det er jo en bonus ) Jeg er sikker paa at din graviditetsglaede nok skal komme i takt med at din lille soen og maven vokser.
Haaber du kunne bruge mit indlaeg til noget
Glaeder mig til at hoere mere fra dig herinde

Om ikke andet saa er jeg mere end aaben overfor gode fif og erfarringer baade mht to smaaboern, graviditet med en baby paa armen og meget mere
Knus og endnu engang tillykke fra Nanna