BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Gode råd

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Gode råd

Indlægaf Lone77 » fre, 20. maj 2011 18:45

Hej piger
ja nu nærmer min termin sig og jeg er sgu ved at være lidt nervøs :???: . Nervøsiteten blev dog heller ikke mindre, da min ekskæreste og far til barnet lige ville blive på grønland weekenden over, istedet for at komme hjem og stå standby i tilfælde af at fødslen skulle gå igang. Så længe han er på grønland , er han jo ikke ligefrem så nem at få fat i. Har i nogle gode råd I kan give sådan en førstegangsfødende som mig, for at mindske nervøsiteten?
Start projekt baby oktober 2006

4. stk insemineringer, alle negative.
Jan. 2010 1. IVF neg. 2 æg i fryser
April 2010 2. IVF neg. 3 æg i fryser
Eskimo æg i aug. Neg.
3. IVF blodprøve d. 8/10 2010 POSITIV HCG 380, fødte 5/6 - 2011 en dejlig pige, Louise
Lone77

Geografisk sted: Aalborg

Re: Gode råd

Indlægaf Annemor » lør, 21. maj 2011 09:01

Hej Lone77

Jeg ville nok finde en anden til at stå standby, sålænge han er på Grønland

Det er rigtig godt at have styr på hvem der skal med til fødslen og hvordan man kommer frem til sygehuset -og selvfølgelig have TASKEN parat. Så kan du vist ikke gøre meget mere før du når sygehuset.

Og når du først når dertil, så bare lyt og vær åben -jeg har endnu ikke mødt en jordemoder, der har sagt noget forkert -de kan faktisk deres kram, og vi er nødt til at stole på dem... selvom de nogengange beder os gøre noget der synes helt umuligt, så virker det sgu' når man gør det (det er ihvertfald min erfaring).

Ellers prøv at slappe af og nyd fødslen også tænk på at de smerter der kommer skal du igennem for at få dit dejlige vidunder at se... ved det kan være svært, men det hjælper faktisk...

Jeg ønsker dig en fantastisk fødsel -og husk jo roligere du kan tage det, jo bedre en oplevelse bliver det.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Lone77 » lør, 21. maj 2011 09:44

Hej Annemor

tak for rådene, det er nogle gode råd. Dem vil jeg forsøge at efterleve. :D :D

Eskimo æg i aug. Neg.
3. IVF blodprøve d. 8/10 2010 POSITIV HCG 380, fødte 5/6 - 2011 en dejlig pige, Louise
Lone77

Indlægaf Annemor » lør, 21. maj 2011 10:21

Hej Lone77

Det kan være rigtig svært, når man ligger der og man har SÅ ondt.
Sidste gang troede jeg, jeg vidste bedre -og det resulterede bare i at det tog 20 min længere, for efter 20 min prøvede jeg alligevel at gøre som hun sagde, og det virkede med det samme... irriterende :roll: ! 3. gang hun bad mig om noget gjorde jeg det næsten med det samme -jeg prøvede ihvertfald at gøre som hun sagde, nogle gange tog det lige lidt tid pga en kraftig ve, men det lettede faktisk min egen rolle. Jeg prøvede at slappe mere af og lytte til de gode råd hun kom med -og jeg følte faktisk at jeg var meget mere med til fødslen, så da mit lille vidunder lå på min mave, så var jeg klar til at modtage ham... Og inden der var gået en time havde han fået mad og jeg havde været i bad. Det var en dejlig rolig fødsel og jeg følte mig ovenpå bagefter. Senere på formiddagen tog vi os en lille lur ;-)

Jeg håber det kommer til at gå nemt for dig også
Og jeg håber at det kommer til at blive endnu bedre her til december, hvor jeg skal prøve for 3. gang... :lol:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf nanna444 » lør, 21. maj 2011 15:46

Hej Lone77

Ihhh hvor er det altsaa spaendende at du snart har termin - d. 14 juni er jo like om hjoernet!
Som Annemor siger saa ville jeg ogsaa finde en anden som kan vaere paa stand-by til foedslen - just in case. For det er virkelig dejligt at have ekstra stoette naar foerst det hele gaar igang.
Derudover er mit bedste raad at slappe af og vaere saa positivit indstillet som vidt muligt. Et positivt mind-set goer SAA store undervaerker. Taenk paa at jo mere haard og smertefuld en ve er jo mere virker den! Ikke noget med alle de der smaaniv....nej, bring on de helt store boelger for det er DEM saa faar dig taettere paa din lille prins/prinsesse :o) Mind dig selv om at kvindekroppen er skabt til at foede og du vil blive forbloeffet over hvor smart du er "indrettet" :o) Og saa er det en god ide at spise, mens du stadig er hjemme - og bringe noget sukkerholdigt med til hospitalet ( f.eks toerrede frugter som ananas ) Du har brug for hurtig energi :o)
Personligt synes jeg selv at det er saa trist, saa trist at der er saa meget negativ omtale omkring foedsler, smerte osv for i virkeligheden er det en hel fantastisk oplevelse som man desvaerre kun gennemgaar ganske faa gange i sit liv. Og naar det hele er overstaaet vil man goere det 100 gange om igen - og igen :o)

Selvfoelgelig kan jeg godt forstaa at du er nervoes - det hele er jo saa ukendt, men soede, naar den lille vil ud saa er din krop ogsaa klar og jeg er sikker paa at du nok skal klare det hele SAA flot.

Oensker dig held og lykke, styrke og varme tanker fra Nanna ( termin 22. Juni )
nanna444

Indlægaf Lone77 » lør, 21. maj 2011 17:19

Hej Nanna

Tusind tak for dine råd , jeg synes allerede at de hjælper på min nervøsitet. Nogle dage har jeg været meget mere fokuseret på selve fødslen end på det at jeg vil være mor til en lille pige bagefter. Og det tror jeg har gjort mig mere nervøs end forventningsfuld for ankomsten af min datter.
Så igen tak for dit indlæg og selv held og lykke med det tredje barn :D :D

Mange hilsner Lone

Eskimo æg i aug. Neg.
Lone77

Indlægaf Mor til Alma » søn, 29. maj 2011 08:05

Håber først at du får en super god oplevelse med fødslen, er fantastisk at blive mor...

I forhold til at din mand ikke er hjemme, kan jeg fortælle at da jeg selv boede i Svendborg da jeg var gravid første gang, sagde jordemoderen, da det åbentbart er mange der fisker/arbejder på boreplatform her i området, at det yderst sjældent sket at manden ikke nåede hjem. Simpelthen fordi hvis du er nervøs for fødslen, så bliver du lettet når du ved din mand er i nærheden, og først når du er lettet og afslappet starter baby fødslen... Lyder lidt underligt, men sådan fungere det åbenbart :lol:

Og tror i det hele taget bare det er med at slappe af og nyde oplevelsen, var selv nervøs første gang, fordi alle bare fortæller hvor ondt det gør osv. Efterfølgende var jeg overrasket over at jeg ikke havde haft flere smerter, synes nemlig ikke det var i nærheden af lige så slemt som folk havde gjordt det til.

Held og lykke med fødslen...
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Lone77 » søn, 29. maj 2011 08:31

Hej mor til alma
Tusind tak for dit indlæg, det er rart at høre at ikke alle har haft en så smertefuld fødsel, ,om man jo altid hører om.
Tak for det .

Eskimo æg i aug. Neg.
Lone77

Tilbage til Graviditet