BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Glukose-belastning - hvornår?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Glukose-belastning - hvornår?

Indlægaf Flunken » man, 29. november 2010 21:04

Hej piger

Selvom jeg aldrig har haft problemer med blodsukkeret har de åbenbart ændret reglerne siden jeg sidst var gravid - så fordi min mormor har type-2 diabetes skal jeg nu igennem en glukose-belastning....eller dvs - det sagde jordemoderen i midten af oktober. Jeg har så ikke hørt mere - nogle der ved, hvilken graviditetsuge den laves i og hvor mange timer tager den?

Mvh Flunken, der synes det er lige lovlig hysterisk, men må tage det som en oplevelse... :alien:
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Glukose-belastning - hvornår?

Indlægaf Stinna30 » man, 29. november 2010 21:14

Jeg var af sted, da jeg var i uge 28, mener jeg. Jeg skulle ha' den, fordi min bror har diabetes 1. Det tager lidt over 2 timer. Du skal sidde stille i 2 timer, efter du har drukket sukkervandet.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annette1975 » tirs, 30. november 2010 08:57

Jeps og du skal møde fastende, så husk at medbringe noget mad du kan spise når du har fået taget blodprøven efter to timer. Og medbring for guds skyld noget underholdning ellers bliver det to lange timer.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » ons, 01. december 2010 17:17

Ja, det skal jeg også, fordi min farmor havde type-2-diabetes... meget mærkeligt synes jeg.
Men jeg tager det som en oplevelse ligesom dig... jeg skal afsted når jeg er i uge 25, så der er lidt tid til må man sige.
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Graviditet