BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Forvirret !!!

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Forvirret !!!

Indlægaf Nynne10 » ons, 08. september 2010 13:05

Halløj...

Ja som overskriften siger så er jeg godt og grundig forvirret...

Jeg var ved JM i fredags hvor jeg fik målt protein i urinen, for højt BT og har meget væske i kroppen. JM bad mig få en lægetid til ekstra tjek i denne uge, hvilket jeg lige har været til...
Lægen målte mit BT til 170/109 :shock:
Jeg har før haft tendens til for højt BT, men idag var det da chokerende højt - tror også min læge blev lidt chokeret. Nå men min urin prøve ved lægen viste ingen tegn på protein, hvilket jo i sig selv er fint. Men for tre uger siden var jeg til alm. læge undersøgelse en onsdag hvor deres urinprøve intet viste andet end at der var bakterier i, men som de sagde så var det meget normalt som gravid. Dette har jeg fået at vide gennem hele min graviditet når jeg har fået taget urin test ved lægen... Hmm nå men dagen efter denne urinprøve viste det sig altså at jeg havde en mega stor omgang blærebetændelse !!!
Nå men ligenu har jeg det så sådan at jeg ikke føler mig helt sikker på deres test af min urin idag med hensyn til protein. Lægen kunne heller ikke helt svare på hvorfor der var protein i, i fredags ved JM og ikke idag. Hun sagde at den test i fredags måske havde været for følsom. Men efter mine tidligere erfaringer med lægens urin tests så føler jeg ikke at jeg helt kan stole på deres test, hvilket er ret frustrerende.
Men pga. mit blodtryk så skal jeg tage det hver morgen og aften indtil fredag morgen hvor jeg så skal snakke med lægen igen. Hvis det stadig er for højt så skal jeg på sygehuset og ha kørt en strimmel.
Synes godt nok det hele er lidt forvirrende. Jeg har så meget væske i mine led at det bare gør ondt !!!!!!
Læge spurgte ind til min mors graviditeter og jeg er jo selv født ved svangerskabsforgiftning, så det sagde hun kunne være arveligt. Også på dette punkt har jeg fået forskellige ting at vide. Både at det kan være arveligt men også at det slet ikke er arveligt .... arrrrggggghhhh !!!
Så ligenu går jeg og afventer om jeg måske har svangerskabsforgiftning eller ej... lidt surt ikke at vide besked synes jeg :-(

Ups dette indlæg blev vist en anelse lang.... nå men tak fordi du gad at læse med om mine frustrationer !!!

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Re: Forvirret !!!

Indlægaf HeidiBH » ons, 08. september 2010 18:30

Puha.. Kan ´jeg godt forstå du er frustreret over.. Der er ikke noget værre end at få forskellige beskeder hele tiden og "diagnoser" Lyder mærkelig med de proteinmålinger.. Men skulle jo synes at det skulle være det samme der kom ud af det.. Og tænker da at det er de samme test de bruget ved JM og lægen.. er jo bare sådan nogle strip-test..

Men lyder ikke så godt med dit høje blodtryk.. Håber det når at falde ned igen og at du slipper for svangerskabsforgiftning.. Når nu hele graviditeten er gået så godt vil det jo være dejligt lige at have de sidste uger med uden problemer også...

Skal også til mit 3. lægebesøg på fredag.. Er lidt spændt.. Ved det sidste læge besøg og ved det sidste besøg ved JM var der en lille smule protein i mit tis, men blodtrykket var fint, så det var ikke noget der var noget galt i.. Så håber det er samme besked på fredag.. Er dog også begyndt at lide med vabd i kroppen især i hænderne og hold op hvor er det belastende.. De er jo ømme konstant og har ingen krafter i dem.. :evil: Så belastende..

Men krydser fingre for at dit blodtryk falder igen hurtig igen, og at du slipper for at skulle igennem svangerskabsforgiftningen..

Knus og kram herfra
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Nynne10 » fre, 10. september 2010 09:49

Tak for dit svar HeidiBH.

Jeg skal ud på fødegangen og ha kørt en strimmel her i eftermiddag - så håber jeg den viser at alt er fint inde ved bettemanden :-)
Billede
Nynne10

Indlægaf Annemor » fre, 10. september 2010 11:52

Jeg kan godt forstå du er forvirret

Det er da heller ikke rart at man begynder at tvivle på de personer, der skal "hjælpe" én gennem graviditeten -meget forvirrende at få så forskellige svar og klart at du tvivler, det ville jeg også gøre...

Jeg håber at alt er okay -og du får en god melding om bettemandens tilstand i eftermiddag.

Positive tanker til dig :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Nynne10 » fre, 10. september 2010 17:12

Så fik jeg overstået besøget på fødegangen... det tog så også "kun" ca. 2 timer :eek:

Nå men enden af det indtil videre bliver at mit BT er meget højt og derfor vil de lige vækstscanne mig på mandag for at se hvor stor bettemanden er. Det ses nemlig at hvis moderen har højt BT så kan bebs være lille. Men hvis han har en fin vægt, hvilket de og jeg tror, så vil de vist give mig noget blodtrykssænkende medicin indtil jeg har født.

Så nu afventer jeg scanningen på mandag...

Og til orientering så fik jeg endnu en ny melding om hvorvidt svangerskabsforgiftning kan være arveligt eller ej. Fødselslægen derude sagde at det kan det godt være... mystisk at der ikke er enighed på det område.

Knuzz.
Billede
Nynne10

Tilbage til Graviditet