BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Er I klar??

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Er I klar??

Indlægaf mrsma » søn, 17. april 2011 20:25

Hej Piger

Tænker på hvor langt I er i planlægningen osv til jeres lille vidunder kommer til verden??
Er 31+1 i dag..

Vi har valgt ikke og vide kønnet, og har en dreng på snart 3 år.
Jeg har købt lidt body´er og en enkelt hvid trøje..
Har vasket dyne, pude, sengerand osv..

Synes bare det er lidt svært at gøre rigtig klar, men ved jo at hvis alt forløber fint så er det hurtigt ud af vagten, så tingene skal gerne være klar inden fødslen!
Men er måske også en smule overtroisk og synes det er lidt tidligt endnu har 9 uger til termin.. (fødte dagen efter termin første gang- så mange siger at så går jeg nok ikke over tid denne gang?? Men det kan jeg jo sagtens gøre!!)

Hvor langt er I i klargøringsprocessen?? Og er det bare mig der går og venter på at komme lidt tættere på så det er mere "legalt"?? Hmm måske det bare er mig der er lidt mærkelig på det område??

Kram
mrsma

Re: Er I klar??

Indlægaf Annemor » man, 18. april 2011 07:27

Det er bare om at komme igang og få det hele gjort klar...
Der er ingen tid at spilde, kroppen bliver mere og mere træt sidst i graviditeten, så det er med at få lavet det imens der er energi til det.

Jeg ventede selv på at jeg gik på barsel, inden jeg rigtigt ville gå igang med lillemandens værelse, det har resulteret i, at det ikke er lavet endnu :roll: , og det irritere mig en smule. MEN da jeg endelig gik på barsel, blev min tid bare revet væk dels af vores store søn, som var så uheldig at brække benet og dels af træthed...

Denne gang er jeg ligeglad, de kan bare synes jeg er skør :alien: , men der starter jeg på klargøring af lillebebsens værelse lige så snart det bliver offentlig gjort at jeg er gravid igen :lol: .

Vi vil nemlig vente med at sige det til storebroren indtil efter NF, så er det mere sikkert føler vi.
Men det er også en travl tid vi står overfor.
Maj - Phillip skal starte i dagpleje (og ddet kan jeg slet ikke overskue, at skulle aflevere mit lille barn til en fremmed :shock: )) Juni - Jeg starter på arbejde (heldigvis kun på deltid) og Vi kan off.gøre ny graviditet. Juli - Vi holder barnedåb og bryllup. aug, sept & okt. kommer bare til at gå med arbejde samt lave teenageværelse til den store og lave endnu et babyværelse til den lille ny... nov. så går jeg på ferie/barsel igen...

Du kan sagtens gå over tid anden gang også, det gjorde jeg, men den uge jeg gik over havde jeg heller ikke specielt meget lyst til at lave andet end at sove, det tog så mange kræfter og så meget energi...

Bare gør hvad der føles rigtigt for dig, og lad vær med at tænke på hvad de andre synes.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Blomsterpigen » man, 18. april 2011 09:09

Jeg har først termin i august, men har allerede styr på en del af tingene synes jeg :)
Vi står og skal flytte om en måned, så resten af tingene (primært store ting), bliver først købt til den tid.
Så kan jeg gå stille og roligt og få styr på alle tingene i juni og juli og nyde vejret osv.
Det bliver en skøn ventetid er jeg sikker på :)
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Mulle » man, 18. april 2011 09:44

Du er slet ikke mærkelig man brænder da for at gøre klar til det lille vidunder man bærer rundt. Man vil gerne give det den bedste start på livet og man skal gøre som man har lyst til og det er der passer til man selv føler er det rigtige. Vi er igang med at lave det nye babyværelse i stand helt fra bunden. Skulle gerne blive færdig med at sætte gips op i dag og der er købt den lyserøde farve som værelset skal have. Imorgen skal jeg ud og købe glasvæv, sprartel osv så vi kan komme igang i påsken. Det er mit ønske at værelset kan stå færdig slutningen af maj til dels fordi jeg skal ud til den sidste scanning d. 24 maj og ligemeget hvad der sker derefter så ville det være rart at have tingene klar så jeg kan gå og pusle med tingene den sidste tid.
Jeg er igang med at vaske det neutrale tøj som har lagt på loftet fra vi fik vores søn men mangler stadig del og det nye tøj er stadig ikke vasket men har da købt så vi kan klare os så rigeligt de første 14 daqe med tøj for man får mange barselsgaver hvor det meste er tøj
Jeg har købt det sæt tøj hun skal have på hjem fra sygehuset og har købt en bamse fra Teddykompagniet som spiller en melodi når man trækker den i halen. Sådan en havde vi også til vores søn så det skal være ens for begge to. Har et sæt sengetøj som vi købte da vi ventende vores søn som var på dynen den første tid men også på sygehuset og det skal jeg have fundet frem. Har stadig ikke fundet lift og autostol osv frem men det bliver fundet frem så snart værelset står klar.
Så vi knokler for at kan blive færdige som gerne må være meget snart.
Held & Lykke til jer alle.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » man, 18. april 2011 15:16

Hmm.. kan godt se at jeg da vist bare må i gang :lol: :lol:
Synes faktisk også at min energi de fleste dage er meget lille!! Mener bestemt jeg havde meget mere energi da jeg ventede vores søn!

Men i dag har jeg vasket den smule tøj jeg har købt, tror jeg vil lokke manden på loftet og se hvad der gemmer sig af neutralt tøj fra vores søn- der er i hvertfald en dragt eller to..

Onsdag lokker jeg oldemor med ud og shoppe lidt, hun har lovet og give en ny madras til vuggen og skal selv have købt til barnevognen.. og så kan det være der smutter lidt mere med også ;-) ;-)

Pyha hvor har I meget at se til alle sammen..
Vi går og pusler lidt med haven.. ellers er det ikke de store projekter vi har gang i, men synes alligevel også tiden flyver afsted og der hele tiden er noget der skal laves..
Så har egentlig på fornemmelsen at tiden kommer til at flyve afsted indtil 18. juni...

Tak for jeres svar og rigtig meget held og lykke alle sammen :D :D
mrsma

Indlægaf lj0104 » tirs, 19. april 2011 10:23

Hmmm.... Mit redebygger gen er også aktiveret nu. Jeg har ellers taget det stille og roligt for den lille skal jo ikke bruge sit værelse de første par mdr...

men jeg kan mærke at nu vil jeg bare gerne have bygget den væg i vores nr. 2 stue så jeg kan få lov at indrette prinsessens værelse.

vi har da trods, vi ikke har lavet børneværelse, fået styr på en masse ting.

- vi har købt en større bil.
- kigget barnevogn, mangler bare at bestille den.
- fundet vugge og tremmeseng
- autostol er også fundet.
- der er købt lidt babytøj
- puslebord er på plads.

Jeg er 26+2 så jeg tror nu nok jeg skal nå det hele inden prinsessen ankommer :-)
Positiv GT 14/1-10
Dødt foster til NF og MA 1/3-10
Positiv GT 15/11-10

Billede
Gratis graviditetstest
lj0104

Geografisk sted: Ringsted

Tilbage til Graviditet