Jeg vil lige komme med en opdatering fra mig, for jeg har ikke rigtig været herinde, siden jeg testede positiv d. 29. juni.
Jeg/vi var til tidlig scanning på fertilitetsklinikken fredag d. 8. juli, hvor vi ikke rigtig kunne se noget. Der var en "opklaring" på slimhinden, som lægen troede var blommesækken, men hun var ikke sikker. Hun troede, jeg var kortere henne end efter min cyklus (var 5+6 d. 8. juli iflg. min sidste mens-dag), og jeg tror, hun havde ret, for det passer med de dage, hvor min kæreste og jeg var sammen. Og under vores IVF-behandlinger er jeg blevet stimuleret længere end normalt, før æggene var klar til at blive taget ud, så jeg kunne sagtens forestille mig, at jeg tit har sen ægløsning.
Søndag d. 10. juli begyndte jeg at få brunt udflåd, og det fortsatte. Jeg ringede akut til lægen mandag og fik en akuttid hos dem. Han mente, at det kunne være en rift fra scanningen fredag, der gav det brune udflåd, men han ville gerne lige tage HCG-blodprøver for at tjekke op på niveauet og om det steg, som det skulle. Så jeg fik taget blodprøve d. 12. juli, d. 14. juli og så igen (efter vores ferie) d. 25. juli. Fra 12. juli til 25. juli steg HCG-niveauet fra 2.887 til over 22.000, så lægen mente, det var i orden.
I vores ferie i uge 29 havde jeg 5 pletblødninger med frisk rødt blod, som dog kun varede 5 minutter hver gang. Resten af tiden havde jeg brunt udflåd, så jeg har været meget nervøs. Jeg stoppede først med det brune udflåd i søndags, så jeg har haft brunt udflåd og de 5 pletblødninger i 3 uger. Da lægen ikke mente, at det var nødvendigt at jeg fik en scanning mere, valgte min kæreste og jeg selv at betale for én hos Scanningsjordemoderen.dk i Silkeborg.
Den scanning var så i mandags , og heldigvis var der en dejlig lille bebs derinde med et hjerte, der bare bankede derudaf!!
Jordemoderen målte fosteret til, at jeg skulle være 8+0 i mandags, men hun sagde også, at det var med +/-, da det er svært at måle det helt korrekt så tidligt. Jeg mener selv, at jeg idag må være ca. 8+5, så det er ikke meget forkert, dét jordemoderen kom frem til.Igår fik jeg så min vandrejournal og skal have kontaktet jordemodercenteret i Herning i morgen for at få en tid til vurderingssamtale (pga. min Gastric Bypass-operation) m.m. Glæder mig til at få datoen for NF!
Tænk at jeg virkelig kan skrive vandrejournal og NF - jeg havde næsten opgivet at blive mor, men det skal jeg SGU være til marts!!
Kram fra en mega-lykkelig Heidi