BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

En lille opdatering fra mig

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

En lille opdatering fra mig

Indlægaf hon1974 » ons, 03. august 2011 20:02

Hejsa

Jeg vil lige komme med en opdatering fra mig, for jeg har ikke rigtig været herinde, siden jeg testede positiv d. 29. juni.

Jeg/vi var til tidlig scanning på fertilitetsklinikken fredag d. 8. juli, hvor vi ikke rigtig kunne se noget. Der var en "opklaring" på slimhinden, som lægen troede var blommesækken, men hun var ikke sikker. Hun troede, jeg var kortere henne end efter min cyklus (var 5+6 d. 8. juli iflg. min sidste mens-dag), og jeg tror, hun havde ret, for det passer med de dage, hvor min kæreste og jeg var sammen. Og under vores IVF-behandlinger er jeg blevet stimuleret længere end normalt, før æggene var klar til at blive taget ud, så jeg kunne sagtens forestille mig, at jeg tit har sen ægløsning.

Søndag d. 10. juli begyndte jeg at få brunt udflåd, og det fortsatte. Jeg ringede akut til lægen mandag og fik en akuttid hos dem. Han mente, at det kunne være en rift fra scanningen fredag, der gav det brune udflåd, men han ville gerne lige tage HCG-blodprøver for at tjekke op på niveauet og om det steg, som det skulle. Så jeg fik taget blodprøve d. 12. juli, d. 14. juli og så igen (efter vores ferie) d. 25. juli. Fra 12. juli til 25. juli steg HCG-niveauet fra 2.887 til over 22.000, så lægen mente, det var i orden.

I vores ferie i uge 29 havde jeg 5 pletblødninger med frisk rødt blod, som dog kun varede 5 minutter hver gang. Resten af tiden havde jeg brunt udflåd, så jeg har været meget nervøs. Jeg stoppede først med det brune udflåd i søndags, så jeg har haft brunt udflåd og de 5 pletblødninger i 3 uger. Da lægen ikke mente, at det var nødvendigt at jeg fik en scanning mere, valgte min kæreste og jeg selv at betale for én hos Scanningsjordemoderen.dk i Silkeborg.

Den scanning var så i mandags , og heldigvis var der en dejlig lille bebs derinde med et hjerte, der bare bankede derudaf!! :love4: Jordemoderen målte fosteret til, at jeg skulle være 8+0 i mandags, men hun sagde også, at det var med +/-, da det er svært at måle det helt korrekt så tidligt. Jeg mener selv, at jeg idag må være ca. 8+5, så det er ikke meget forkert, dét jordemoderen kom frem til.

Igår fik jeg så min vandrejournal og skal have kontaktet jordemodercenteret i Herning i morgen for at få en tid til vurderingssamtale (pga. min Gastric Bypass-operation) m.m. Glæder mig til at få datoen for NF!

Tænk at jeg virkelig kan skrive vandrejournal og NF - jeg havde næsten opgivet at blive mor, men det skal jeg SGU være til marts!! :wav:

Kram fra en mega-lykkelig Heidi
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: En lille opdatering fra mig

Indlægaf Xenias mor » tors, 04. august 2011 10:36

Wow Heidi,,,,jeg sidder her med tårer trillende,,,,er så glad på dine vegne og det er bare så dejligt og stort for jer. Jeg kender det jo godt da jeg også lige er bleven gravid,,,er 10+3 idag. Har fået en tid hos jordemoder i næste uge og fik lige brev igår fra Herning sygehus om vores nakkefoldsscanning d.16 august,,,glæder mig meget. Og jeg kan bare så godt følge dig med dine bekymringer ang blødninger og det brune udflød!!!!! Vi var jo gravide med 2 men fandt så for nylig ud af at vi har mistet den ene :-( ,,,,jeg blødte også lidt og havde det brune udflød. Er nu lidt angst for den scanning,,,håber bare sådan er den ene har har det godt og er sund og rask :-) men selvfølgelig er hun jo det :-)min lille Stella :-). Held og Lykke Heidi,,,knuzz Majken
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Snorre » tors, 04. august 2011 16:31

Dejligt med en opdatering! Og ikke mindst når den er så dejlig :-) Kan godt forstå, at I har været nervøse, og har valgt at købe jer til en scanning! Ingen grund til at gå rundt og være så bange med alt det, I har været igennem.
Bliver helt nostalgisk ved at læse dit indlæg. Testede selv positv for ca. 1 år siden, og har selv fået barn her i marts måned. Et fint tidspunkt at føde på :-) Fortsat held og lykke! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Titti » fre, 26. august 2011 08:41

Ja, det er jo dejligt at høre ! Super meget held og lykke :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf stinapigen79 » fre, 09. september 2011 21:48

hvordan går det med det hele har du fået lavet NF og hvordan gik den
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf hon1974 » lør, 10. september 2011 20:19

Hejsa

Jamen her går det rimeligt - altså mht. graviditeten går det rigtig godt. Vi var til NF-scanning sidste torsdag og så en livlig lille gymnastik-dyrkende bebs med en fin nakkefold. Min double-test blodprøve var taget for tidligt, så jeg fik taget en ny og vi fik lige svaret igår.

Det ser helt normalt ud og der er ikke øget risiko for kromosomsygdomme, så det er bare dejligt! :D Og så ser vi frem til MD-scanningen d. 27. oktober.

Mht. til resten af mit liv - tja, det går op og ned. Min kæreste og jeg har det fantastisk sammen og glæder os til at blive forældre, så der er ingen problemer. Jeg har dog haft lidt problemer med mine hofter, men det er heldigvis i bedring. Og så er jeg desværre begyndt at have tegn på at have stress :-( - sover dårligt i hverdagene og vågner mange gange og tænker kun på arbejde, når jeg vågner. Jeg har det dårligt (mest psykisk) hver søndag aften, fordi jeg ved, at jeg skal på arbejde dagen efter. Jeg kan simpelthen ikke følge med på arbejde, men jeg har sagt det til min team-leder, så hun ved godt, hvordan det står til med mig.

Jeg har dog besluttet at snakke med min jordmoder om mine stress-symptomer, når jeg skal til jordmoder d. 18. september, for at høre, om det påvirker bebsen, at jeg går og har det sådan.

Så for at opsumere, så har bebsen det godt :D , men det har moderen ikke.
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Stinna30 » lør, 10. september 2011 20:24

Det er ikke sundt for hverken dig eller baby, at du har stress, så ring til din læge på mandag og fortæl ham/hende, hvordan du har det, så er jeg sikker på, din læge vil gribe ind. Pas på dig selv og dit lille mirakel :D

Knus Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf stinapigen79 » lør, 10. september 2011 20:55

dejligt at høre det går godt med bebs :-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf pivpiv » lør, 10. september 2011 20:58

Hvor er det dejligt at høre den lille trold har det godt. Dog er jeg da bekymret for dig, det er skisme da rigtig usundt for både dig og bebs at du har stress.
Kan du så hive stikket ud og melde dig syg den næste uge og så få en god snak med læge og jm.
Læs af herinde hvis det kan være en hjælp.
Krammer
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf hon1974 » tors, 15. september 2011 11:48

Hej piger

Jeg vil lige komme med en lille opdatering.

Jeg er hjemme fra arbejde idag, var det også igår og er det også i morgen. Jeg har fået ondt i halsen og er forkølet, så jeg har valgt at melde mig syg fra arbejde pga. influenza.

Vi har så igår lige bestilt en uges ferie på Mallorca fra 7. oktober til 14. oktober, så jeg/vi kan komme væk fra det hele og slappe fuldkommen af uden at skulle tænke på arbejde, og vi GLÆDER os!

Jeg har tænkt mig at snakke med min jordemoder til 1. jordemoderkonsultation på mandag om mine stress-symptomer, og så høre hvad hun har at sige til det. Jeg ville gerne se tiden an, indtil vi har været på ferie, og så se om jeg stadig har stress-symptomer til den tid, og hvis jeg så har det, så måske høre hende om jeg kan sygemeldes til den tid.

Jeg synes selv, at jeg begynder at kunne se lys for enden af tunnelen mht. mine bunker på arbejde, så jeg håber, at jeg kan undgå en sygemelding - også fordi jeg ved, hvordan nogen af mine kolleger ser ned på folk, der går ned med stress, og forholdet til de kolleger er i forvejen ikke for godt, så det ville bare gøre det værre.

Men jeg er stadig ikke i tvivl om, at jeg under min barsel vil finde et andet job, for jeg vil helst ikke tilbage til dét sted efter barsel. Godt jeg er offentlig ansat, så jeg allerede går fra på barsel 6. januar - det ser jeg godt nok frem til!

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Stinna30 » tors, 15. september 2011 19:00

Din jordemoder vil garanteret anbefale dig en sygemelding, hvis du har stresssymptomer.
Rigtig god ferie :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf zoo » tors, 15. september 2011 19:49

Husk bare på.....Man er ikke uundværlig og ingen takker som regel en for at have knoklet trods stress og med en lille én i maven ville jeg tænke på den og kun den ;-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf hon1974 » man, 19. september 2011 14:52

Hej piger.

Lige en lille opdatering på mit jordemoderbesøg.

Altså vi fik en masse informationer og blev stillet en masse spørgsmål, og så blev jeg mærket på maven for at mærke størrelsen på livmoderen + hun fandt hjertelyd også (verdens dejligste lyd!).

Derefter spurgte jeg hende så til, hvad stress kan gøre ved den lille. Jeg fortalte hende, hvordan jeg har det, og hun sagde (heldigvis), at den lille ikke blev påvirket af det, men hun var da bekymret for mig.

Jeg fortalte hende så, at vi havde bestilt en rejse sydpå, som vi håber kan hjælpe på mit stress, hvilket hun syntes lød som en god idé. Hun bad mig så om at komme til en samtale hos hende et par uger efter ferien ( 26. oktober kl. 9.00), hvor hun vil følge op på, hvordan jeg har det. Og så sagde hun også, at hvis mit stress ikke var blevet bedre og virkelig bed sig fast, så måtte jeg have fat i min egen læge og sygemeldes.

Jeg gik så ind til min teamleder, da jeg kom på arbejde (hun skulle alligevel have en kopi af min vandrejournal) og fortalte, hvad jordemoderen havde sagt, samt at jeg skal til en ekstra samtale hos hende om det. Det var min teamleder selvfølgelig ikke så glad for at høre, og jeg sagde til min teamleder, at jeg helst heller ikke ville sygemeldes, men at det måske kunne blive enden på det. Jeg spurgte så til, om det evt. var en idé allerede nu at tænke i barselsvikar, hvis det nu endte med en sygemelding, så det skal vi (hele teamet) have snakket om på vores team-møde i morgen.

Så jeg fortsætter på arbejde indtil min ferie og så må vi se, hvordan det går.

Billede

Billede
hon1974

Tilbage til Graviditet