BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ekstra scanning..

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

ekstra scanning..

Indlægaf julle » fre, 28. marts 2008 13:07

Øv, hvor er jeg snart træt af alle de problemer med at være gravid...! :-( Jeg er "kun" 21 år så der burde jo ikke være så mange problemer, når jeg nu er så ung..

Vi var til misdannelses scanning igår..og alt så fint nok ud, men den lille lå selvfølgelig helt krøllet sammen derinde så de havde meget svært ved at se ordentligt.. De har så indstillet mig til en ekstra scanning, for at tjekke ventrikel fyldningen.. noget med at de ikke er helt sikre på om der er god nok passage, så det vand den lille drikker kan komme ordentligt igennem systemet.. :cry: Jeg blev så ked af det, at jeg slet ikke fik spurgt om hvad det betyder, og om det er noget alvorligt....?

Jeg har det bare rigtig skidt med det, for der "burde" jo ikke være noget galt med den lille når jeg er så ung.. Så jeg er bange for at det måske kan være de anti-depressiver jeg tager der har skadet den lille..? Jeg har nemlig lige været ved lægen og fundet ud af at pga de piller og min graviditet har jeg fået vand eksem.. skønt....! :mad:

Jeg er bare så træt af det hele nu.. vi har lige købt os fattige i alt muligt bygge grej, så vi kunne få et ordentligt børneværelse og det hele er næsten klar allerede... så kan den lille lort fandme også godt tage og komme ud og være 100 % rask!
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Tina.e » ons, 09. april 2008 21:35

Ej, hvor træls. Jeg ved ikke om du har været til en ny scanning, men jeg håber da ikke at der er noget glat med jeres barn. Jeg ved ikke ret meget om hvordan forskelligt medicin påvirker fosteret, men det ved lægen ham/hende kan du jo altid kontakte og spørge ad.
Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være.
Knus Tina
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf jimmar » tors, 10. april 2008 14:42

Hej Julle

Jeg går selv til ekstra scanninger og jeg er "kun" 23 år så det har ikke altid noget at sige med ens alder. Men jeg tror helt sikkert ikke det er noget man skal være bange for i dit tilfælde for ellers skulle man synes de havde fortalt dig det, de er nemlig gode til ikke at sige noget når det er normalt for dem, de glemmer bare at man som kommende mor går total i panik når de snakker ekstra scanninger. Jeg får ekstra scanninger da jeg har et såkaldt amnionbånd, som de løbende kontroller.
Termin d. 25/6-08 1. barn Nicolai kom til verden d. 2/7 kl. 13.12
jimmar

Indlægaf julle » tors, 10. april 2008 23:08

nej jeg håber da også at det bareer lige for en sikkerheds skyld, og at der ikke er noget galt alligevel. jeg skal først scannes igen på onsdag så det føles bare som en evighed til :-( det skulle helst have været igår efter mit hoved.. he he..
jeg er også bare blevet meget mere nervøs af at gå og vente. en af mine venner der har kørt ambulance, siger at når der er noget galt med ventriklerne, betyder det at det har noget med hjertet at gøre... så hvis det er rigtigt forstår jeg slet ikke den forklaring "scannings-damen" gav mig...!? :shock: glæder mig bare til onsdag..
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Minialdo » fre, 11. april 2008 16:14

Hej Julle

Håber at alt er som det skal være på onsdag.

Ved ikke helt om du kan bruge det til noget, men Ventrikel er latin og betyder mavesækken, så det kunne tyde på at det er passagen til mavesækken de skal sikre sig er stor nok.
Men det kan jo også være at den lille bare har ligget så man ikke har kunne se passagen ordentligt - det krydser jeg fingre for at det er :D

God weekend
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Tilbage til Graviditet