BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Den var go' nok - det var blærebetændelse

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Den var go' nok - det var blærebetændelse

Indlægaf Snorre » lør, 09. oktober 2010 22:30

Hej med jer
Jeg er godt klar over, at man under en graviditet render oftere på toilettet end ellers. Men den sidste uges tid har jeg indimellem skulle det 2 gange i timen - og det blev jeg godt nok lidt træt af. Burde ikke være så voldsomt midt i graviditeten...
Og da jeg så i løbet af i går aftes begyndte at få spændinger/trykken i underlivet, blev jeg lidt stresset. Det fortsatte lørdag. Og kunne simpelthen ikke beslutte mig for, om jeg skulle vente til mandag morgen og tage en tur forbi egen læge med en urinprøve eller skulle prøve lægevagten. Jeg endte til sidst med at ringe til sidstnævnte. Lægen sagde, at under normale omstændigheder ville et besøg hos egen læge mandag være at foretrække, men pga. graviditeten, syntes han at jeg skulle undersøges.
Så jeg tog omkring lægevagten i dag, og fik efter en strip i et uringlas konstateret blærebetændelse - jeg var den 3. den dag på hans vagt med mave på og den diagnose :-) Så nu er jeg igang med Penicillinkur - håber det virker. For hører om flere, hvor betændelsen vender tilbage igen og igen. Har også købt mig nogle tranebærpiller på apoteket, som skulle virke godt forebyggende :-)
Andre herinde der har døjet med blærebetændelse?
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Den var go' nok - det var blærebetændelse

Indlægaf Stinna30 » lør, 09. oktober 2010 23:32

Ikke under graviditeten mærkeligt nok, men rigtig meget tidligere. Husk at tørre dig bagud (kan være svært jo større man bliver), og når I har haft sex, så gå på toilettet og tis, så urinrøret bliver skyllet for evt. bakterier.
Håber, det kun er denne ene gang, du skal døje med det.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » søn, 10. oktober 2010 07:08

Altid noget det er blærebetændelse, nu ikke misforstå mig for er da bestemt ikke sjovt.. Tror jeg efterhånden har rekorden i at blive tjekket.. Tisser op til flere gange i timen og er oppe alt for mange gange om natten.. Men ingen blærebetændelse til mig, ville ønske det nogle gange så man kunne slippe for alt det rendene.. For kan godt nok blive belastende..
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Snorre » søn, 10. oktober 2010 16:51

Stinna30>> Tak for tips. Jeg vil gøre hvad jeg kan for ikke at ramle ind i det igen, så de er skrevet bag øret.

HeidiBH>> Puha hvor hårdt at skulle tisse så meget HELE tiden. Synes især at det om natten er et problem, hvor det afbryder den gode længerevarende søvn. Og om dagen kræver det også lidt planlægning, så man sikrer sig jævnligt at have adgang til et toilet, hvilket jo kan være lidt besværligt. Håber det bliver bedre, når du har født - og hvem ved, måske er det lige op over i skrivende stund???? :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Graviditet