BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

CRL-mål - afvigelser???

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

CRL-mål - afvigelser???

Indlægaf Flunken » fre, 10. september 2010 11:12

Hej allesamen

Pga de gentagne aborter går jeg til scanning hver uge frem til uge 16. Hidtil har fosterets CRL-mål passet helt præcist med graviditetslængden, men i går var det altså 1-2mm mindre. Lægen sagde, at det var indenfor gennemsnittet og virkede på ingen måde bekymret, men jeg kan selvfølgelig med det samme ikke lade være med at flippe ud over det og har nærmest ikke sovet i nat. Er den holdt op med at vokse som den skal??? Eller kan der virkelig være udsving på dette? Jeg forholder mig til den tabel der ligger som guideline for Dansk selskab for Obstetrik og Gynækologi (dsog.dk).

Nogle erfaringer??

Her er mine CRL-mål til nu:

5+5 CRL 2mm
6+4 CRL 6,7mm
7+4 CRL 13 mm
8+4 CRL 20mm
9+4 CRL 26 mm

Ender nok med at må ringe derind i tlf.tiden, så jeg kan blive beroliget....Det er godt nok en gyser, at være gravid denne gang. Og scanning igen på næste fredag virker som en uoverskuelig lang ventetid...

Kh Flunken 9+5 dd.
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CRL-mål - afvigelser???

Indlægaf TVS » fre, 10. september 2010 19:26

Jeg tror ikke at du skal bekymre dig. Altså, jeg FORSTÅR det godt (gjorde selv det samme i sidste uge efter at have været til jordmoder og fået at vide at 'hun er lidt lille - men ikke noget at bekymre sig for, slet ikke ...'). Er kommet mig over det nu. Så det er jeg sikker på at du også gør. Der er heller ikke så langt til de 12 uger (det var i al fald en milepæl hér). men ring til dem, hvis du kan mærke, at det er det der skal til.
Held og lykke med det,
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Tilbage til Graviditet