BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Brunt udflåd i ottende uge

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Brunt udflåd i ottende uge

Indlægaf rikkepigen » søn, 23. marts 2008 22:57

Hejsa

Ja, så er jeg endelig "rykket op i rækkerne" og skriver nu for første gang under Graviditet, i stedet for vil-gerne-være-gravid-siden. Desværre er jeg helt ude af den fordi jeg i onsdags fik lidt brunligt udflåd. Det havde jeg også sidst jeg var gravid, der var der dog mere, men det endte med at fosteret gik til grunde og jeg er hunderæd for at det er det samme der er ved at ske.
Kom til Rigets akutte gynækologiske afdeling (det var egentlig ikke en reel akut situation, men vagtlægen var så sød og kunne høre at jeg var helt fra den, så han ringede til Riget og spurgte om jeg ikke måtte komme allerede dagen efter - altså i torsdags). Blev dermed scannet torsdag og så et lillebitte blink, og det var naturligvis en lettelse. Var SÅ ræd for at der ligesom sidst kun var en moderkage.

Udflådet stoppede også i løbet af torsdagen, men i (søndag) har jeg en lille smule igen. Og jeg mener virkelig en lille smule, og ville sikkert ikke have opdaget det, hvis det ikke var fordi jeg er så manisk trussetjekkende...

Er der ikke nogen herinde der kan dele deres erfaringer med brunt udflåd? Gik det godt, gik det skidt, hvornår var det, hvor lang tid varede det, var det meget eller lidt?

rikkepigen 7 +4
rikkepigen

Indlægaf Drine » man, 24. marts 2008 11:58

Hej Rikke

Pu ha.. det er da bestemt ikke en rat :cry:

Jeg har selv ikke nogen erfaring med at bløde lidt i graviditeten, men har læst at det sker for nogen uden at det har nogen betydning, men der er jo klart at du bliver meget nervøs når du nu har prøvet at midste før :cry: Jeg ved at sex kan være en af grundene til at man bløder lidt, kan det være grunden ?

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte min læge og forklare ham hvordan jeg havde det, om nødtvendighed snak med store ord så han forstår det ! og så ville jeg bede om at komme til kontrol scanning evt. hver 14 dag eller hvad der er muligt, så du kan få ro inden i og se at din beds har det godt.
For det er jo hverken sundt for dig eller den lille hvis du går og er nervøs og tager sørgerne på forskud :-(

Jeg håber inderligt at alt er som det skal være og at vi om ca. 7 måneder kan læse din fødselsberetning og at du er blevet mor til et dejligt velskabt barn :D

Husk endelig at skrive om hvordan det går, og hvis du har det mindste på hjertet lytter vi gerne.

Varme tanker
Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Maryt » man, 24. marts 2008 20:55

Jeg har heldigvis ikke oplevet hverken blødninger eller brunligt udflåd.
Men jeg har læst flere steder, at nogle godt kan bløde lidt omkring 8. uge, fordi det er der, hvor man egentlig ville have haft sin 2. mens (hvis ikke man var blevet gravid). Kroppen skal altså lige "vænne sig til" at man er gravid. Men det skulle vær helt ufarligt og forsvinde igen i 9. uge. Hvis ikke, vil det være en god ide at ringe til sin læge.
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Minialdo » tirs, 25. marts 2008 11:40

Jeg har også hørt at det skulle være ganske normalt, men jeg synes også at du skal kontakte din læge mhp en ekstra scanning, så du kan få ro i sindet.
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf Drine » man, 31. marts 2008 13:09

hej Rikke

Hvordan går det med maven ?

Jeg håber at alt er ok, for vi har jo ikke hørt noget fra dig :-(

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf rikkepigen » fre, 04. april 2008 15:02

Hejsa

Seneste update på brunt udflåd er at det er aftaget og muligvis stoppet helt (tjekker trusser så ofte at jeg snart ikke ved hvad almindelig udflåd er - skal vist prøve at styre manien....)

Nå, men var til lægen i dag hvor jeg er i uge 9 +0 og han synes det hele så normalt ud, og at livmoderen er den størrelse man ville forvente, så jeg blev sendt hjem med besked om at tænke på noget andet og holde op med at bekymre mig. Lettere sagt end gjort må jeg nok sige, men det var da lidt bettryggende.

Har nu bestilt tid til nakkefoldsskanning (først d. 6 maj - der er jo 1000 år til!) og må bide tænderne sammen så længe.

Er begyndt at få lidt mave, så vi overvejer om vi snart skal fortælle det til famlien - kan sgu nok ikke skjule det en hel måned mere.

Tak for svarene! Vil dog stadig gerne høre fra folk med erfaring for at bløde, hvis nogle vil dele lidt visdom.

forårshilsner fra
rikkepigen
9 + 0
rikkepigen

Indlægaf Drine » fre, 04. april 2008 15:22

Hej Rikke

Det var da dejligt at hører at alt virker normalt, ud fra det lægen kan se.

Jeg kan godt forstå at det er svært sådan bare at holde op med at bekymre sig, det er nok en af de ting som følger med i at blive en mor, og detsvære kan jeg garenterer dig at det ikke bliver nemmere jo længere du kommer hen, men når du begynder at mærke baby sparker hver dag, håber jeg at det kan bringe lidt indre ro :D

Held og lykke..

Sandra
40+4 idag
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf julle » man, 07. april 2008 11:13

hej rikke.

jeg havde også lidt brunt udflåd i starten af min graviditet (og jeg er stadig gravid :-) ). jeg fik afvide at det højst sandsynligt var gammelt menstruations blod der kom ud, og det stoppede også igen efter en uges tid ca. så måske kan det være det samme der er sket for dig?
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Tilbage til Graviditet