BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Bekymret gravid

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Bekymret gravid

Indlægaf Vikipigen » man, 13. juni 2011 12:10

Hejsa så er jeg tilbage herinde.
Jeg har lige fundet ud af at jeg venter mit andet barn og er derfor meget lykkelig
Men har en del brunt udflåd denne gang( i 9 dage nu)
Regner med at jeg ca er 5+5 nu, har nemlig ikke været ved lægen endnu. Har læst lidt om graviditet uden for livmoderen, og er derfor blevet bekymret for om jeg kan være det.
Håber egentlig bare på at nogen herinde har nogle positive historier som kan fjerne lidt af min bekymring :lol:
Vikipigen

Re: Bekymret gravid

Indlægaf stinapigen79 » man, 13. juni 2011 15:23

nu har jeg ikke selv prøvet at være gravid men jeg ville gå til lægen og finde ud af hvad det kunne være når det nu er hele 9 dage i streg
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Vikipigen » man, 13. juni 2011 16:16

Har en aftale hos lægen på torsdag, men det er bare lang tid at vente. Tankerne kører rundt i hovedet og man bilder sig alt muligt ind :-)
Vikipigen

Indlægaf Snorre » man, 13. juni 2011 18:14

Som udgangspunkt siger man, at så længe der ikke kommer frisk blod ud, burde det hele se godt ud. Den brune farve tyder derfor ok i mine ører. Men en tur til lægen er altid en god ide. Håber du kan klare usikkerheden til på torsdag :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf ønsker-familie » lør, 25. juni 2011 10:21

Nu er det efterhånden længe siden der er blevet skrevet i dette indlæg, men faldt lige over det...

Snorre - Jeg har mistet 2 gange, og begge gange pletblødte jeg brunt blod. Den ene gang i 14 dage, og den anden gang i cirka 5 dage. Det var optrækket til at jeg var igang med at abortere...
Vi har en søn på 7 måneder nu. Da jeg var 9 uger gravid med ham, blødte jeg pludselig (lige så meget som menstruation) og helt frisk blod. Det stod på i nogle timer. Jeg blev selvfølgelig bange, og blev scannet. Men alt var som det skulle være, de kunne ikke fortælle hvorfor jeg havde blødt...
Begge gange hvor jeg var igang med at abortere sagde lægerne til mig "Så længe det er brunt, du ingen smerter har, og det kun er brune pletblødninger, så er der ikke noget galt. Det er helt normalt". MEN - begge gange viste sig jo at være optræk til spontane aborter. Bare lige erfaringer herfra...
Så hvis jeg var Vikipigen, ville jeg skynde mig til læge og kræve en scanning.
For lægerne sagde jo til mig det hele så fint ud.
Første gang fik jeg ikke scanning før jeg var kaldt ind til nakkefolds-scanning og der kunne de se at fosteret allerede var stoppet med udviklingen omkring 5 uge. Dette havde jeg kunne have fået at vide 2 uger inden, da mine brune pletblødninger startede.
Anden gang jeg pletblødte krævede jeg straks en scanning, selvom lægerne sagde det så fint ud. På sygehuset kunne de se, at fosteret var stoppet med udviklingen, og derfor gået til grunde, og min krop nu var igang med at afstøde det.
Så meget frisk blod behøver ikke betyde noget... Brune pletblødninger kan godt være dårlige tegn. Omvendte erfaringer herfra :-)

Men når alt kommer til alt, så håber jeg, at der IKKE var noget galt... Så hvordan gik det Vikipigen? Var det helt harmløst? Krydser fingre for dig :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Tilbage til Graviditet