BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

At spise sundt

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Indlægaf MK » fre, 29. februar 2008 16:30

Jeg tror, at det er helt naturligt at være lidt nervøs, især når det er første gang og alt er nyt, men glæden er absolut større end nervøsiteten, og sådan skal det være :-) Ih ha, hvor ville jeg være spændt, hvis jeg snart skulle føde. Lige nu virker det så langt væk, at det ikke er til at forstille sig, men du har jo kun en måneds tid til. I skal snart have pakket taske, og finde ud af, hvordan i kommer til sygehuset og sådan noget :D Glæder mig til det er min tur.
Har I valgt et navn? Det bliver jo en dreng, kan jeg huske. Vi ville egentlige ikke have kønnet at vide, men nu begynder jeg alligevel at være så nysgerrig, at jeg måske gerne vil vide det. Det tror jeg nu ikke, at min kæreste vil, så det forbliver nok en overraskelse ;-)
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf Drine » fre, 29. februar 2008 20:23

MK skrev:Jeg tror, at det er helt naturligt at være lidt nervøs, især når det er første gang og alt er nyt, men glæden er absolut større end nervøsiteten, og sådan skal det være :-) Ih ha, hvor ville jeg være spændt, hvis jeg snart skulle føde. Lige nu virker det så langt væk, at det ikke er til at forstille sig, men du har jo kun en måneds tid til. I skal snart have pakket taske, og finde ud af, hvordan i kommer til sygehuset og sådan noget :D Glæder mig til det er min tur.
Har I valgt et navn? Det bliver jo en dreng, kan jeg huske. Vi ville egentlige ikke have kønnet at vide, men nu begynder jeg alligevel at være så nysgerrig, at jeg måske gerne vil vide det. Det tror jeg nu ikke, at min kæreste vil, så det forbliver nok en overraskelse ;-)

Jeg er også bare så spændt, jeg lever simpelthen i en ros af lykke når jeg tænker at nu får jeg snart lov til at holde ham, kysse ham og elske ham.

Jeg har faktisk taget tasken frem idag og pakket lidt små ting, og nu er jeg igang med at vaske baby tøjet. I morgen skal vi have hængt de sidst hylder op på baby værelset så det er færdigt, han skal selvfølgelig sove hos os i han vugge i starten :D

Jeg syntes at det er smadder svært at finde at navn :???: min mand er franskmand så det skal være at navn vi kan bruge begge steder, jeg syntes også at det er svært for han skal jo have hans navn hele livet, og hvad nu hvis man hører et navn 3 mdr efter og tænker øv hvorfor kaldte jeg ham ikke det.. men de 2 navne som vi begge kan lide er Wiliam og David, så må vi jo se om de passer ;-) de andre navne kan vi ikke rigtig blive enig om :roll:

Har I snakket om navne ?

He he ... vi eller min mand ville have at det skulle være en overraskelse med kønnet, men jeg var så overbevidst om at det ville blive en pige og efter at ALLE sage at det ville blive en dreng, blev jeg stædig :lol: HA ! tænkte jeg hvis nu jeg fik det bekræftet at det var en pige, ja så kunne jeg jo lukke røven på de andre ;-) UPS ... :shock: der var så en tissemand he he.. og vi glæder os selvfølgelig meget over at det er en lille dreng vi venter, jeg er også glad for at vi denne gang fik det afvide, tror jeg var blevet lidt forvirret over at det var en dreng der kom ud, når nu jeg var så overbevidst :roll: men hvis det kommer en anden gang så skal det være en overraskelse :D

Det varre jo ikke så længe før du skal til den næste scanning :D

Knus sandra
35+3
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf MK » fre, 29. februar 2008 21:01

Det var da også nogen gode navne. Uanset hvad han kommer til at hedder, lyder det sikkert rigtig lækkert med fransk accent :D Jeg er også fuldstændig overbevidst om, at det er en pige, og det er alle andre faktisk også - ved ikke hvorfor. Bliver det en dreng er det også super, bare han er sund og rask. Vi kan ikke rigtig finde et drengenavn, vi bare er helt vilde med begge to, men overvejer Tobias, Magnus, Sebastian eller Mathias - navnene ligger desværre allesammen på top 20 over de mest brugte navne i 2007, så måske finder vi på et helt andet. Jeg ville meget gerne have, at det var en lille smule specielt...uden af være underligt altså :D Det kunne måske ende med Luca, hvis det ikke er for tøset :???: Hvis det bliver en pige, skal hun næsten helt sikkert hedde Nova, det er ikke alle der er lige vilde med det, men både min kæreste og jeg er bare tossede med det navn, så de må altså vende sig til det!

Ej, hvor jeg også bare glæder mig til at indrette børneværelse, nu skal vi så bare lige flytte først, og da jeg ikke ved, hvornår vi finder noget, kan det trække ud lige til sidste øjeblik :shock:
MK

Indlægaf Drine » fre, 29. februar 2008 21:50

MK skrev:Det var da også nogen gode navne. Uanset hvad han kommer til at hedder, lyder det sikkert rigtig lækkert med fransk accent :D Jeg er også fuldstændig overbevidst om, at det er en pige, og det er alle andre faktisk også - ved ikke hvorfor. Bliver det en dreng er det også super, bare han er sund og rask. Vi kan ikke rigtig finde et drengenavn, vi bare er helt vilde med begge to, men overvejer Tobias, Magnus, Sebastian eller Mathias - navnene ligger desværre allesammen på top 20 over de mest brugte navne i 2007, så måske finder vi på et helt andet. Jeg ville meget gerne have, at det var en lille smule specielt...uden af være underligt altså :D Det kunne måske ende med Luca, hvis det ikke er for tøset :???: Hvis det bliver en pige, skal hun næsten helt sikkert hedde Nova, det er ikke alle der er lige vilde med det, men både min kæreste og jeg er bare tossede med det navn, så de må altså vende sig til det!

Ej, hvor jeg også bare glæder mig til at indrette børneværelse, nu skal vi så bare lige flytte først, og da jeg ikke ved, hvornår vi finder noget, kan det trække ud lige til sidste øjeblik :shock:

Nova det er da bare et fantastisk navn !!! :cheers:

Jeg syntes bestemt også at drenge navne er smadder gode, jeg har/havde det på samme måde som dig, jeg vil også gerne finde et lidt specielt, og de 2 navne vi har fundet er helt normale, men af en eller anden grund kan vi gode lide dem, og så tror jeg at selv det mest almenlige navn er spicielt når det er dit lille barn som hedder det, for der er kun en af ham eller hende :D
Har faktisk lige skrevet et indlæg om hvor træt jeg er af andres mening om de navne men vælger, for hvis det ikke er det ene navn så er det det andet :mad: som du selv siger, så må folk bare vende sig til det ik, det er jo alså mor og far som bestemmer :D

Har du det ellers godt ?

Kram..
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf MK » lør, 01. marts 2008 17:29

Tror, at du har ret i, at navnet bliver noget helt specielt, når ens eget barn hedder det, selv om det ikke er vildt usædvanligt :D Jeg kan bare ikke finde et drengenavn, der bare er mig. Jeg læser dansk på uni og Nova er en af hovedpersonerne i en af mine yndlingsbøger, så det navn er bare mig på en eller anden uforklarlig måde (hvis det giver nogen mening!) Heldigt at min kæreste også er vild med det :-) Kæresten foreslog, at jeg skulle vælge et drengenavn ud fra en af de mandlige forfattere, jeg godt kan lide, men synes hverken Herman eller Knuth er særlig gode :D Min kæreste læser historie, så han ville finde et pænt navn blandt de store historiske personer, men de var altså heller ikke for gode. Tror, at vi må bruge en anden udvælgelsesmetode :lol:

Det går rigtig fint med mig. Har en kæmpe opgave, jeg skal have skrevet, men det er babyen vist ligeglad med, så den hygger sig vist bare derinde (det håber jeg ihvert fald) :D Jeg glæder mig så meget til at se den igen til gennemscanningen den 27. Krydser alt, hvad jeg kan for, at alt er okay.
Hvordan går det med dig? Kan du slappe af, eller der er rigtig meget du gerne vil nå inden fødslen?
MK

Indlægaf Drine » man, 10. marts 2008 12:01

He he det er ikke nemt med de navne ;-) men I skal da nok finde et super drenge navn hvis det bliver en dreng ;-)

Jamen så har du jo nok at se til, det er jo også snart eksame tid :shock:
hvad skriver du opgave om ? jeg har det faktisk smader godt med at jeg har fået mine eksamer rykket til lige efter min barsel for så skal jeg ikke tænke på det, men kan i stedet bruge alt energien på vores lille familie :D

Nu er der ikke læne til at du skal til scanning :D du skal se alt er sikkert som det skal være.. og det bliver da bare så dejligt når du skal se din bebs igen, jeg syntes at det er det mest fantastiske at få lov til at "hilse" på og jo længere du kommer hen jo større er det, det har det hvert i fald været for mig, en ting er at maven vokser og man godt ved at der er en lille en der inde som også tumler rundt, men fra at man godt ved det til at man ser det er bare helt fantastisk, det bliver ligesom mere virkeligt og man føler at man kommer tættere på :D

Jeg har lige læst at jordmødrene nok strejker fra 1 April, så du er heldig at din scanning ligge før ;-)

Jeg var til scanning for en uge siden og alt var bare super godt, og denne læge kunne ikke se nogen læbespalte så jeg er bare så glad og kan endelig slappe lidt af :D og lille lå og suttede på hans hånd :love5:

Jeg syntes at det er så vildt at jeg kun har 3 uger tilbage og nu er han fullborn og at han faktisk kan komme når som helst de næste 5 uger :razz: vi mangler bare at hænge en lampe op i babyværelset ellers er det færdigt og barnevognen og autostol hentede vi i weekenden, så alt er faktisk klar til at han kommer og hvor er det bare svært at vente :roll: men jeg har haft en masse plukveer hele dagen i går og de forsætter vist også idag, så lidt er der ved at ske selv om at der stadig kan gå lang tid.

Der er ikke rigtigt noget som jeg skal nå før fødslen har faktisk fået ordnet det meste af de praktiske ting, det meste af min tid her hjemme går med rengøring da vi bor på 300 kv2 og har katte opdræt så når man når at blive færdig et sted så kan man begynde forfra :???:
Jeg vil gerne bage en masse til fryseren til efter fødslen så det skal jeg også have gjort.

Har du haft en god weekend ?

Knus Sandra
36+6
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf MK » ons, 12. marts 2008 10:26

Tillykke med en veloverstået scanning :D Jeg har simpelthen været så lykkelig, når jeg er gået ud af scanningsrummet med et billede af den lille i hånden. Nu er der kun 15 dage til, jeg forhåbenlig oplever denne lykkefølelse igen :lol: Dagene går heldigvis rigtig hurtigt for tiden, da vi lige har fundet en lækker lejlighed. Vi skal allerede flytte ind 1. april, så vi er i fuld gang med at købe nye møbler osv. De gamle og grimme "studiemøbler" skal ud, og erstattes med nogle ordentlige og pæne, men også børnevenlige sikke-et-fedt-sted-møbler! Vi har været land og rige rundt for at finde et sofabord uden skarpe kanter, så den lille ikke slår sig på hjørnerne, når den vil op og stå.

Hvad læser du til? Hvor må det være dejlig ikke at skulle tænke på eksamener, det er så stressende. Jeg har næsten ikke tid til at skrive opgave, så må liste et par timers skrivning ind her og der, men det bliver ikke til så meget (skriver om mediernes stigende interesse for det intime og private).

Hold da op, du har sørme meget plads at gøre rent på. Kan godt se, at det må tage en del tid. Du er sikkert heller ikke den hurtigste lige for tiden med den store mave :-) Men I kan da få en kæmpe børneflok i det hus :D

Knus
MK

Indlægaf Drine » man, 24. marts 2008 12:20

Hej Mona

Hvordan har du og maven det ? :D

Det bliver da bare så super lækkert når nu I skal flytte, man siger farvel til det gamle og kan nu starte på en frisk, og et nyt vidunderligt kapittel og oven i købet som forældre :wav:
Er det ikke bare helt vildt når nu I skal købe møbler og indrette slottet, at forestille dig et lille vidunder nu også skal være en del af det hele... hvor baby sengen skal stå, og som du siger et bord uden for skabe kanter, familien bliver pludselig til 3 :D wooo jeg syntes bare at det er for vildt !!!

Er I så ved at have parket og klar til flytningen ? det vare jo ikke længe ;-)

Jeg læser økonomi og min kæreste er uddannet master enginør og han er fra frankrig, og vi har nu været sammen i 6 år, ja det er så derfor at jeg staver af HT for alt foregår på fransk og eng.. så man glemmer lidt hvordan :oops: jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil bagefter :???: men det har jeg jo næsten et år til at finde ud af ;-)

Nu kan jeg snart heller ikke vente til at blybber komme ud til os :roll:
Pu ha det er hårdt for hver dag man skal vente, jeg har jo læst at de fleste fødsler går i gang om natten og hver eneste morgen vågner jeg med en ØVVV !!!! håber sørme snart at der sker noget, her på onsdag rammer jeg min første termin som lægen satte, og som efter min egen beregning efter hvornår vi havde sex også burde passe, men men... de ved scanningen har de jo rykket mig til den 1 April, så det er nok bare drømme tænkning, men det kunne ellers være dejligt ;-)

Så skal du også snart til scanning igen, torsdag ik ?
Det bliver da bare så spændenet og du bliver overrasked over hvor meget som den lille har udviklet sig :D
Jeg håber at din scanning kommer til at gå rigtigt godt, og jeg glæder mig til at hører hvordan det er gået :razz:
Skal kønnet stadig være en hemmelighed ;-) for nu kan man jo se det h hi...

Knus til dig og maven
Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf MK » tirs, 25. marts 2008 21:12

Ja, det er virkelig et nyt kapitel, der skal til at starte i vores liv. Ny lejlighed, baby også er vi også start færdig på uni begge to :-) Der er dog ingen tvivl om, hvad jeg glæder mig mest til :D Det er godt nok også kun et spørgsmål om dage, før du er mor - hvor vildt!! :cheers: Hvis det sker før jeg har hørt fra dig igen, så mange mange gange held og lykke med fødslen, hvis man altså siger held og lykke til sådan noget :D Nå, men jeg håber i hvert fald, at det går rigtig godt og ikke vare alt for længe ;-)
Hvad tager I med på sygehuset til babyen?

Nu er scanningen virkelig tæt på, synes det er som at skulle til eksamen. Jeg er nervøs for at noget går galt, men samtidig glæder jeg mig vildt meget til at få en god "karakter" i form af en sund og rask baby :lol: Heldigvis har flytningen kunne tage tankerne lidt væk fra scanningen. Vi skal snart igang med at pakke, så vi forhåbentlig kan flytte i weekenden.
MK

Indlægaf Drine » tirs, 25. marts 2008 21:53

Ja jeg håber virkelig ikke at det vare længe :roll:
Jeg skal til jordmoder i morgen kl 10 så er jer lidt spændt på om hun har tænk sig at undersøge mig om jeg har åbnet mig, tror det næsten for jeg har virkelig kunne mærke gang på gang at der skete noget, men detsvære er det jo også stoppet igen :???: men det kan jo også godt være at det bare er normal rutine når de har rykket terminen og hun derfor vil vente med at undersøge mig.. hvem ved, men det finder jeg ud af i morgen :D

Jeg syntes at det har været rigtigt svært at pakke tasken til sygehuset :???: den har været pakket ud og pakket igen et par gange.
Jeg håber jo at vi får en godt start så vi hurtigt kan komme hjem igen og derfor ikke behøver at tilbringe flere dage der.
Jeg spurgte min jordmoder sidste gang hvad man skulle pakke til babyen, og der sage hun bare et sæt tøj han skal hjem i, men men... jeg har alså pakket lidt forskelligt, som boddyer og små bløde sæt som han kan få på når han er blevet født, jeg har en ide om at selvfølgelig skal han have sig eget tøj på :angel8: og jeg har også pakket det dejligste tæppe som jeg kan pakke ham ind i :scratch: det er godt nok lyserødt :lol: he he.. købte det jo da vi troede at det ville blive en pige og det er bare så lækkert at jeg nægter at bytte det ;-) og hvis noget kommenterer at det er en dejlig pige vi har fået, ja så nikker jeg bare pænt :laughing6:

Jeg glæder mig til at hører hvordan din scanning er gået, og vent du bare og se, din lille bebs har det fantastisk inde i dens mors mave :cheers:
Men det er en fantastisk oplevelse der venter dig, og man ville bare ønske at man kunne sætte tiden i stå, for det er bare så fantastisk at se sit lille barn :love5:

Ha ha.. jeg kommer i tanke om noget sjovt... jeg kan tydeligt huske da jeg sad i venterummet til nakkefold og gennemscanningen og kiggede på de store maver og glæde mig bare til at det blev mig :D for jeg følte mig lidt underlig over at man inted kunne se på min mave, og hvis jeg havde haft muligheden tror jeg at jeg havde skrevet 20+0 i panden på mig selv :lol:
Jeg skulle så til en kontrol scanning efter jeg havde været indlagt, og jeg må indrømme at jeg bitterligt glæde mig, ikke så meget til selve scanningen for jeg var jo næsten lige blevet scannet et par uger for inden, men jeg glæde mig til at sidde i vente værelset og strutte :jerk: for der var jeg jo i uge 34 :evil4: men men... man skulle tro det var løgn :shock: der sad nok 6 andre og de var ALLE større ind mig :banghead: ja jeg ville gætte på at de gik gravide lige så langtid som en elefant, med de maver de bar rundt på he he en lille sjov historie her fra..

Pas nu på dig selv når i flytter, og så håber jeg at du tager nogle billeder og ligger her ind, så vi kan se hvor flot det er blevet :D

Knus og kram
Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf MK » tors, 27. marts 2008 19:24

Så har vi været til scanning. Det gik rigtig godt, alt så bare fint ud. Jeg er så lettet :D Den lille lå og gabte og puslede rundt, det var fedt at se. Det er utroligt så stor den er blevet, den kunne næsten ikke være på skærmen :lol: Fantastisk oplevelse. Jeg er også begyndt at mærke rigtig meget til den lille, selv om min moderkage ligger lige foran den på maven. Det er rigtig rart at mærke tydeligt liv hver dag.
Synes også de fleste i venteværelset så større ud end mig, så jeg har virkelig noget til gode :tongue5: Men det er rigtig dejligt, at folk nu kan se, at jeg er gravid og ikke bare tyk, det synes jeg er lidt hyggeligt.

Er du egentlig nervøs for fødslen? Har du gået til fødselsforberedelse? Det gik lige op for mig i dag, at barnet også skal ud af mig igen ;-)

Knus Mona
MK

Indlægaf Drine » tors, 27. marts 2008 21:24

Hej Mona :D

Jeg har været så spændt på dine vegne idag :D og det var det jeg sage, din lille bebs nyder bare at ligge i mors mave :D Jeg er glad for at hører at alt gik som det skulle.

Jo jeg er da lidt nervøs for fødslen, ikke for smerten, men mere om ens perfeckte forestilling går i vasken, fx ved akut kejsersnit.
Det bedste er jo nok i virkeligheden at ligge alle ens forventninger på hylden og så bare tage det der fra, men det er jo godt nok svært for nu har man jo haft 9 måneder til at drømme og øjeblikket :roll: og jeg glæder mig bare så inderligt, for hver eneste dag hvor der ikke sker noget virker bare som en evighed :-( jeg ved jo godt at han ikke bliver der inde for evigt, men det er bare så hårdt at vente længere....

Jeg har ikke gået til fødselsforberedelse, og jeg må nok indrømme at jeg måske fortryder det lidt, kunne godt have tænkt mig at have lært nogle teknikker til vejrtrækning osv. men trøster mig selv med at ud kommer han lige meget hvad ;-) og jeg er sikker på at der er nogle søde jordmødre som hjælper en godt på vej :D
Jeg ville også gerne have gået til svømning for gravide, men tiden er bare gået så stærkt og vi har haft så meget at se til, med at lave hus i weekenderne så der har nok ikke rigtigt været tiden til det, og så er der også den dumme kvalme jeg har kæmpet med, og den tager lysten til hvad som helst fra en :-(

Hvad med dig, melder du dig til fødselsforberedelse ?

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Foregående

Tilbage til Graviditet