Jeg frygtede faktisk ikke fødslen på noget tidspunkt.
Jeg blev ofte spurgt, om jeg var ved at være nervøs for fødslen, hvor jeg ærligt kunne sige "Nej det er jeg ikke".
Ikke engang da veerne gik igang frygtede jeg at skulle føde.
Men det gjorde da forbandet ondt at føde. Jeg har aldrig skreget så meget i hele mit liv, som jeg gjorde, da jeg var på sygehuset. Men jeg havde også en ekstrem hård fødslen, og jordemoderen rådede mig til, at komme til nogle samtaler, inden jeg bliver gravid igen, så jeg ikke får angst for at føde. Jeg fødte en sund og rask søn på 52 cm. og 3180 gram. Men navlestrengen sad 2 gange stramt rundt om halsen, så han var svær at presse ud, da han blev ved med at blive "trukket" ind igen, i det ikke pressede. Men jeg fik ham da presset ud

. Fostervandet prikkede de hul på, som var meget grønt og klumpet. Og da han endelig var kommet ud, mistede jeg alt alt alt for meget blod, så jeg skulle overvåges samt have bloderstatning. Men ved du hvad? Jeg glæder mig allerede til næste gang jeg skal føde

Som jordemoderen sagde, så skal jeg da være ekstrem uheldig, hvis jeg skal igennem så hård en fødsel igen

.
Og jeg har lige været gravid igen for ikke længe siden. Vores søn kunne have være blevet storebror, når han var 10½ måned gammel, men jeg mistede desværre i uge 8. Men vi prøver ivrigt

Og jeg GLÆDER mig til at skulle føde igen, for trods smerterne er det den mest uforglemmelige og vidunderlige oplevelse

Hvis du kan, så bekymrer dig ikke om det. Selvfølgelig gør det ubeskriveligt ondt, og kan ikke sammenlignes med andre smerter, da det jo er en "positiv" smerte. Og du kan klare det.
Men jeg tror, det er helt normalt at frygte det. (Det kan være, det er mig, der er unormal?)

Hvad angår nervøsitet for at skulle syes, så tænk heller ikke på det. Jeg vil indrømme, at det var faktisk noget af det eneste jeg tænkte på inden jeg skulle føde. Jeg fik 3 udvendige sting og 4 indvendige sting. Og jeg mærkede INTET til det. Og de var vildt hurtigt færdige med at sy. Jeg var heller ikke øm efterfølgende. Jeg var bare lidt mere forsigtig, når jeg tørrede mig efter toilet-besøg

Men jeg mærkede absolut intet til at jeg var blevet syet

Så hvis du kan, så slap af omkring fødslen og glæd dig. For tro mig, det er helt igennem vidunderligt. Smertefuldt - men vidunderligt.
Og efter du har født, føler du, at du kan klare ALT her i verden

Sidder helt og får tårer i øjnene. Håber inderligt, jeg snart oplever det igen.
Sagde til manden den anden dag, at jeg MEGET gerne vil føde 4 børn til ham. Meeeeeeen, den er han ikke med på. Han er med på 3. Men nu skal vi jo lige have nummer 2 først

. Håber, jeg måske kan overtale ham, når jeg har født nummer 3 :-D
GLÆD DIG GLÆD DIG GLÆD DIG

Jeg tror også, at jo mindre nervøs du kan være omkring fødslen, des bedre oplevelse får du.