BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

3.jordmoder besøg

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

3.jordmoder besøg

Indlægaf Mulle » fre, 15. april 2011 07:35

Bare lige en lille opdatering- håber at i nyder jeres gravidtet.
Nu begynder fødselen at nærme sig og jeg var til jormoder d, 13.4. Jordmoderen vuderede vores lille pige til at veje imellem 1500 og 1700 g og at hun allerede havde vendt sig med hovedet ned af.
Så næste skridt på vejen er en scanning d. 24 maj og så et jormoder besøg d. 1.6. når jeg er 37 + 4 uger henne.
Hilsen Mulle

Billede
Mulle

Re: 3.jordmoder besøg

Indlægaf Blomsterpigen » man, 18. april 2011 09:15

Iih det lyder super spændende, så har du ikke så lang tid igen :)
2 måneder ca. vel :)
Her går alt også som det skal. Jeg er dog kun i 23. uge, men hold op hvor er der fuld aktivitet i maven. Glæder mig allerede helt vildt til august hvor han gerne skulle komme til verden :)
Jeg skal først til JM i uge 29 og skal også først scannes der igen, så synes bare at der er lang tid til. Men sådan er det jo nok bare :)
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Mulle » man, 18. april 2011 09:26

Hej Blomsterpigen.
Det er også vildt spændene og det må gerne snart blive den 18 juni for kan godt mærke i min krop at det begynder at blive hårdt nu og har det som bunden er ved at falde ud af mig men det er nok fordi hun ligger med hovedet godt nedaf nu.
Er det dit første barn?
Der sker meget fra uge 23 og så de næste 10 uger jeg synes selv at det er der som man mærker flest forandringer og man kommer en del tættere på det hele og altting bliver mere virkelige.
Held & Lykke
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » man, 18. april 2011 15:28

Hej Mulle

Har det på samme måde- har dage for det føles som om bunden falder ud af en.. og alt åbner sig!! Og det skal det trods alt ikke endnu!!
Jeg havde mit 3. jordmoder besøg d. 4.april.. har taget 8kg på- det er jeg meget stolt af- tog 20kg på med vores søn, så håber jeg kan holde det rimeligt nede denne gang :-) Hun vurderede den lille til ca. 1200g så det var rigtig fint. Har næste JM besøg sidst i maj- ih der er så længe til synes jeg, synes det er så hyggeligt at komme op og høre hjertet og lige blive mærket på.. Men sådan er det at være tyghedsnarkoman!!
Har heldigvis sidste lægebesøg i næste uge- så kan jeg se frem til det :-)

Synes faktisk at fødslen nærmer sig med hastige skridt- har haft dage med "halvonde" plukveer.. Så er meget spændt på hvornår den lille melder sin ankomst.. om det bliver til termin eller den synes jeg skal vente lidt længere :-)
Vi skal på camping 14 dage før termin i den anden ene af landet- håber det går an- er dog lidt usikker på om jeg selv synes det er en god idé!! Men det er arrangeret sidste år, og vi skal samtidig til et arrangement i den weekend- så håber virkelig alt går godt- men som min mand siger- man kan vel føde andre steder også!! Han er super :cool: Synes jeg er lidt mere :-| ved ikke lige hvad jeg helt synes, men det er nok lettere at mærke når vi kommer tættere på-

HÃ¥ber I nyder vejret ;-)
mrsma

Indlægaf Mulle » man, 18. april 2011 17:54

Hej mrsma
Det er ikke sjovt at have den fornemmelse men det er nok fordi vi er så langt i vores gravidteter så det er nok en normal fornemmelse.
Jeg har indtil videre taget 4,5 kg på og det passer mig meget fint da jeg i forvejen har rigelig med kilo for meget. Vores pige er da blevet vuderet til noget mere end din baby men de siger også at hun ligger lidt over gennemsnittet. Jeg skal til gravidtetsundersøgelse hos lægen igen d. 27 april men skal ikke til jordmor før d. 1.6 igen og der vil jeg være ca 37 uger henne.
jeg synes det er modigt at tage på camping så tæt på ens termin. Men man kan jo sagtens gå 14 dage over tiden det gjorde jeg feks med vores søn.
Dejligt at der endelig er blevet sommeragtigt i vejret.
Mulle

Tilbage til Graviditet