BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

12 uger

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

12 uger

Indlægaf Mulle » søn, 05. december 2010 23:19

Så er jeg nået igennem de første 12 uger og er i dag 12+3 og på fredag skal jeg til NF scanning og er meget spændt. Har desværre ondt i iskasnerven som trækker ned i balderne og i lænden. Har læst herinde at der er en anden som har de samme symptomer og lægen har sagt til hende at det er starten til bækkenløsning. Det ville være trist at også skulle have det i denne gravidtet.
Er der nogen som prøver eller har prøvet at få kraftige jag ind maven hvis i feks vender jer i sengen om natten eller rejser sig hurtig op?? Er det plukveer eller bare kroppens reaktioner på alle de forandringer der sker når man er gravid?? Det er til stor gene og overvejer at snakke med min læge eller JM om det for skal snart til første JM besøg.
HÃ¥ber der er nogle som vil dele deres erfaringer!!!!
På forhånd tak
Hilsen MulleBillede
Mulle

Re: 12 uger

Indlægaf Pille » tors, 09. december 2010 11:45

Først og fremmest tillykke med de 12 uger (nu 13 ;-)) Jeg har desværre ingen erfaring med de symptomer du beskriver, men ville bare lige sige TILLYKKE :-)

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf HeidiBH » tors, 09. december 2010 11:51

Hejsa..

Tillykke med den 1. Milepæl, håber du får en dejlig NF..

Med hensyn til de jag du beskriver, oplevede jeg den, men var dog meeget senere i min graviditet, omkring uge 30+, så jeg forbandt dem med plukveer..

Det andet kan godt tyde på bækkenløsning.. Men synes helt bestemt at du lige skal høre din JM eller læge ad.,
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Snorre » søn, 12. december 2010 14:47

Hej Mulle
Stort tillykke med din 12 ugers milepæl. Håber NF gik godt i fredags? :-)
Jeg døjer også selv med nogle af de smerter, som du beskriver. Jeg fik tidligt ret ondt i lænden, når jeg lå i sengen. Og kunne ikke vende mig uden at det gjorde rigtig ondt. At ligge på ryggen var nærmest umuligt. Så viste det sig, at en blødere madras var en rigtig god løsning. Det hjalp mig meget, men ligger nu stadig ikke for godt, når jeg sover. Og sover ofte med en pude mellem benene og sørger for at vende begge ben samlet, når jeg f.eks. vender mig fra den ene side til den anden.
For et måneds tid siden begyndte jeg så også at få ondt i dagtimerne. Først længden og senere iskasnerven i den ene balde. Så endte med at komme til undersøgelse hos en fysioterapeut, for at høre om det var begyndende bækkenløsning. Hun konstaterede heldigvis, at det var det ikke. Men at min kropsholdning ikke er helt optimal og kroppen giver sig rigtig meget. Så jeg har fået en række øvelser, som gerne skal laves hver dag.
Smerterne er heldigvis gået en del i sig selv igen. Jeg håber, at det også bliver bedre med dig, og at bækkenløsning ikke kommer på tale :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » tirs, 14. december 2010 19:00

Hej Mulle,

Lige et sent svar på dit indlæg, men er næsten sikker på at det er mig du henviser til som "hende den anden"!
Jeg har det på samme måde, og fik afvide at det var begyndende bækkenløsning. Jeg får også nogle gevaldige jag i maven/underlivet hvis jeg fx. rejser mig hurtigt op.
JM og læge sagde, at dette var helt normalt og at det var en del af den måde kroppen reagerede på når den skulle igennem alle de forandringer som en graviditet medfører.

JM skal følge op igen 7/1 for mit vedkommende mht. bækkenløsning tingen med indtil da så sagde hun at man skal passe på for mange akavede stillinger for bækkenet. Dette værende, at støvsuge og at bruge bevægelser med benene som minder om dem når man stiger ud og ind af en bil. Dette kan nemlig give de samme smerter :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Tilbage til Graviditet