BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

1 lægebesøg imorgen :)

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

1 lægebesøg imorgen :)

Indlægaf babyskruk » søn, 30. oktober 2011 19:08

så skal jeg endelig til lægen til 1 rigtige graviditetsundersøgelse. Formoder ikke vi skal andet end at have en snak og lave vandrejornal men nu må vi se hvad lægen har i ærmet. Skal ihvertfald huske at bede ham om at tage mit stofskifte. Har noteret det ned på telefonen så jeg kan huske de ting jeg skal sige. Det er ikke sådan at have en mega ringe hukommelse.

Glæder mig nu alligevel til at få overstået endnu en milepæl i denne graviditet :) Og til endelig at have en vandrejournal. Og forhåbentllig snart en tid til NF :)

er dog ret panisk over om barnet stadig lever. Frygter så meget at vi skal til at starte forfra igen med behandling. Kan ikke kapere tanken om vi er kommet så langt og frygter virkelig at jeg pludselig begynder at bløde eller babyen er død til NF :( Det virker bare for godt til at være sandt at det lykkes denne gang og at der faktisk kommer et barn ud til os til juni. Puha det er hårdt at være skide bange for at der går noget galt med babyen og samtidig have tonsvis af hormoner flyvende rundt i kroppen :(

Måske jeg skal fortælle lægen hvordan jeg har det. Manden tager mig ikke alvorligt at jeg er så bange for at babyen dør.
Billede
babyskruk

Re: 1 lægebesøg imorgen :)

Indlægaf Stinna30 » søn, 30. oktober 2011 22:30

Ja, du skal sige til din læge, hvordan du har det, og så synes jeg (undskyld, at jeg blander mig), du skal give din mand et los over skinnebenet for ikke at tage dig alvorligt - for det første har han vel også kæmpet i 4 år? For det andet går behandlingen ud over din krop, ikke hans. Det er fint, at han ikke deler din bekymring, men han skal da dælme tage det alvorligt, hvordan du har det med det.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf babyskruk » man, 31. oktober 2011 00:04

Stinna30 skrev:Ja, du skal sige til din læge, hvordan du har det, og så synes jeg (undskyld, at jeg blander mig), du skal give din mand et los over skinnebenet for ikke at tage dig alvorligt - for det første har han vel også kæmpet i 4 år? For det andet går behandlingen ud over din krop, ikke hans. Det er fint, at han ikke deler din bekymring, men han skal da dælme tage det alvorligt, hvordan du har det med det.

Ja vi har jo kæmpet sammen i 4 år på at få det her barn. Han er evig optimistisk omkring det og jeg synes bare det er så svært ikke at frygte der sker noget med dette barn. Men vendet det lige med lægen imorgen. Ville ønske jeg bare kunne tage hans optimisme på mig. Alt tyder jo på barnet trives perfekt men alligevel er jeg så bange for at vi mister det. Glæder mig så meget til nf er overstået så jeg ved abortrisikoen er så lille som den overhovedet kan blive. Tak for de søde ord.
Billede
babyskruk

Indlægaf ønsker-familie » man, 31. oktober 2011 09:44

Jeg vil også tro, at du får en blodprøve. Jeg har fået en blodprøve hver gang. Og jeg har også fået en underlivsundersøgelse alle gange, bortset fra EN gang. Og ja - så har vi lavet vandrejournal ;-)

Hvis du fortæller om dine bekymringer for at miste igen, synes jeg også, at du skal snakke med lægen om det. Måske du bliver sendt til en "trygheds-scanning" i den her uge så... Jeg har været til "trygheds-scanning" hver gang, i omkring 7-8 uge af min graviditet. Bortset fra min første graviditet. Og der fandt vi ud af, at fosteret ikke levede til nakkefolds-scanning. I min graviditet nummer 3 var jeg til "trygheds-scanning" i 8. uge, og fik også der en trist nyhed... Så en "trygheds-scanning" er virkelig en befrielse (når alt er som det skal være selvfølgelig) - Og selvfølgelig er alt som det skal være hos dig ;-)... Den lille spire hænger i og vokser trygt og godt i din mave :-). Men snak med din læge om dine bekymringer ;-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf babyskruk » man, 31. oktober 2011 14:54

ønsker-familie skrev:Jeg vil også tro, at du får en blodprøve. Jeg har fået en blodprøve hver gang. Og jeg har også fået en underlivsundersøgelse alle gange, bortset fra EN gang. Og ja - så har vi lavet vandrejournal ;-)

Hvis du fortæller om dine bekymringer for at miste igen, synes jeg også, at du skal snakke med lægen om det. Måske du bliver sendt til en "trygheds-scanning" i den her uge så... Jeg har været til "trygheds-scanning" hver gang, i omkring 7-8 uge af min graviditet. Bortset fra min første graviditet. Og der fandt vi ud af, at fosteret ikke levede til nakkefolds-scanning. I min graviditet nummer 3 var jeg til "trygheds-scanning" i 8. uge, og fik også der en trist nyhed... Så en "trygheds-scanning" er virkelig en befrielse (når alt er som det skal være selvfølgelig) - Og selvfølgelig er alt som det skal være hos dig ;-)... Den lille spire hænger i og vokser trygt og godt i din mave :-). Men snak med din læge om dine bekymringer ;-)

lægen tog så også blodprøve for stofskifte så det var super og har fået lavet henvisning til gynækologerne på det sygehus jeg skal føde hvor jeg skal gå til kontrol for stofskiftet. fik lavet vndrejournal men ingen undelrivsundersøgelse hvilket jo var meget logisk nu de jo har tidlig scanning som bevis på jeg er gravid :)

dog fatter jeg har af at min termin er rykket til d 4 juni men lægen mener jeg er 9+3 idag men skidt pyt med det. Regner med at få det præcist fastsat til NF.

jeg har aldrig mistet før. jeg har end ikke været gravid før. Er bare mega bange for at der sker noget med babyen og vi skal igang med behandling igen istedet for at blive forældre i juni. Har været til tidlig scanning på fertilitetsklinikken i uge 8. Glemte dog at sige det til lægen om mine bekymringer. Dumme hukommelse.
Billede
babyskruk

Tilbage til Graviditet