BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

1. jordmoderbesøg

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

1. jordmoderbesøg

Indlægaf Snorre » søn, 12. september 2010 11:52

Hej med jer
Så skal jeg endelig til 1. jordmoderbesøg! Det finder sted i morgen, hvor jeg er 16+1.
Jeg glæder mig. Rart at skulle afsted denne gang uden samme nervøsitet, som mine tidligere scanninger har medført.
Jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal forvente mig. Men vi skal vel have en snak om mit liv, spise- og motionsvaner. Og hvad jeg måtte have af spørgsmål. Måske skal der også kigges til maven.
Jeg vil muligvis også blive spurgt om jeg fremover vil til individuel eller gruppekonsultationer fremover. Hvad har I andre valgt? Og er der i det hele noget i forhold til mødet i morgen, I vil anbefale, at jeg har tænkt over? :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1. jordmoderbesøg

Indlægaf TVS » søn, 12. september 2010 19:57

Hej Snorre,
god fornøjelse til jordmoderbesøget. Det bliver da dejligt at komme igang med den del af det. Til mit første jordmoder-besøg snakkede vi mest kost og motion og tidligere graviditet - og hvad den havde medført af diverse skavanker og hvad der så kunne gøres ved det denne gang. Det er en rigtig god ide at spørge om ting man må / ikke må som man 'har hørt om'. Jeg spurgte f.eks. om hvorfor det var 'forbudt' at gå i sauna som gravid - jeg skulle til Finland på sommerferie og er en meget sauna-glad person ;-) Så jeg fik opklaret at den eneste årsag til at det ikke kunne anbefales var risikoen for dehydrering - så hvis jeg bare sørgede for at drikke rigeligt før, under og efter var det ikke noget problem. Havde ellers hørt og læst altmuligt om at det var fostervandet der blev opvarmet og det kunne fostret ikke tåle o. lign. Min jordmoder fik lige manet et par myter i jorden på den måde. Så jeg vil sige, at alt det du undrer dig over at du må / ikke må eller bare er i tvivl om, det er en rigtig god ide at få spurgt om.
Rigtig god fornøjelse,
TVS
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf Annemor » man, 13. september 2010 16:50

Hej Snorre

Jeg håber det gik rigtig godt hos jordemoderen i dag...

Fik du hørt bebsens hjertelyd... jeg synes det er lige fantastisk hver gang jeg er afsted.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Snorre » man, 13. september 2010 18:42

Tak for jeres kommentarer :-) Ja, det gik fint hos jordmoderen idag. Jeg havde egentlig forventet at blive krydsforhørt lidt om mine spise- og motionsvaner. Men det var ikke tilfældet. Jeg nævnte selv min vægt, da min vægtforøgelse ligger i den gode ende. Men hun sagde, at det var rigtig godt, for inden jeg blev gravid, har jeg været for tynd til at kunne gennemføre en graviditet optimalt - der skulle meget mere sul på mine depoter :-)
Så jeg skulle helst tage en 17-18 kg på. Det er jo ikke dårlige nyheder for en, der har appetit som mig for tiden :-)

Så fik jeg også hørt hjertelyd. Det var rigtig beroligende og meget meget dejligt :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snorre

Indlægaf elefantus » man, 13. september 2010 19:46

puha det var da godt nok en del kilo hun mener du skal tage på ... men så det jo fint med din sunde appetit :lol: dejligt du har haft en positiv oplevelse
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Snorre » man, 13. september 2010 21:17

Ja, der ligger jo et vist pres på mig med alle de kg :cool:
Hvad med dig, elefantus? Du har formodentlig været til jordmoder? Og du skulle vist til MD-scanning før mig, mener jeg at kunne huske :-)
Billede
Snorre

Indlægaf elefantus » man, 13. september 2010 22:18

næ skal til jordmoder i morgen ;-) er lidt spændt på i morgen.

MD er den 29/9 for mit vedkommende

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Snorre » tirs, 14. september 2010 16:55

elefantus skrev:næ skal til jordmoder i morgen ;-) er lidt spændt på i morgen.

MD er den 29/9 for mit vedkommende

Håber besøget hos JM gik fint i dag :-)

MD - der er du foran :-) Jeg har først en tid omkring d. 20. okt!
Billede
Snorre

Indlægaf elefantus » tirs, 14. september 2010 19:08

Så fik jeg også overstået min første jordmoder konsultation.

Vi snakkede lidt om kost og motion, men ikke det store.
Jeg blev ikke engang vejet, da det ikke var nået de gik så højt op i, da jeg hverken skal på slanke eller fede kursus som de kaldte det.

Blev tilbudt fødselsforberedelse ... de havde desværre holdt det første møde i morges, så der fik jeg lidt info hvad der var blevet snakket om.

Fik fortalt lidt om baby ... hvordan den levede inde i mig og livmoder, fostervand med mere ... ganske godt fortalt. Der blev fortalt fra det lille æg i æggestokken og vist tegninger ... de føste ting ved jeg jo fra behandlingens verden, men altid meget spændende alligevel.

Målt blodprøve, urinprøve og så lyttede vi lige til den lille ... ;-) ahh dejligt.

Da vi ikke er gift, fortalte hun om at kæresten skal gå ind på personregistrering og påbegynde anerkedelse af faderskab ...

Alt i alt okey konsulation :D

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Tilbage til Graviditet