BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

1. jordemoderbesøg i morgen

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

1. jordemoderbesøg i morgen

Indlægaf Katrine-mor » tors, 25. november 2010 12:26

Hej piger,

Så skal jeg til første jordemoderbesøg i morgen. Det glæder jeg mig til, selvom jeg har hørt lidt forskelligt om, hvor meget/lidt man får ud af det.
Jeg håber at hun mærker på min mave om livmoderen passer med den størrelse den skal have på dette tidspunkt, og at jeg ellers bliver undersøgt for om alt er ok med mig. Jeg har det faktisk rigtig fint, selvom trætheden stadig kan være overvældende efter en lang dag på arbejde.
Vi har valgt ikke at ville høre hjertelyd, for det er ikke så tit de kan høre det med doptone så tidligt. Jeg ved bare at jeg vil blive alt for nervøs, hvis nu hun ikke kan høre det, så vi lader være.

Er der nogen andre, der snart skal til jordemoder?

Håber I ellers alle har det dejligt og passer på Jer selv på de sneglatte veje :D

Knus
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Re: 1. jordemoderbesøg i morgen

Indlægaf elefantus » tors, 25. november 2010 13:54

Håber du får en dejlig oplevelse hos JM i morgen.
Jeg synes nu mit var meget hyggeligt... sød JM og elev ( eller hvad hun lige var ) de var 2.
Vi hørte hjertelyd og det var eleven der stod for det. Hun sagde også med det samme at hvis hun ikke lige kunne finde den skulle jeg ikke blive nervøs, for så måtte hende den erfarne komme til. Men hun fandt lyden med det samme... super hyggelig lyd ;-)

Og her mærkede hun efter størrelse på den lille ... så jo mon ikke.

Men ellers bestod mit besøg i snak, urinprøve, mærke på maven, hjertelyd.
Synes det var meget hyggeligt.

Skal til 2 JM besøg 22dec ...
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Katrine-mor » tors, 25. november 2010 16:28

Hej elefantus,

Det lyder som et rigtig hyggeligt jordemoderbesøg.
Åh, bliver helt fristet til at høre hjertelyd, når du fortæller at du hørte det. Hvor langt var du henne der?

Lyder ellers også som om at du blev undersøgt grundigt.
Det håber jeg at jeg også bliver, og at vi får snakket lidt om graviditeten og alle de tanker man går og gør sig.

D. 22/12 skal jeg til MD-scanning. Så må vi lige holde øje med updates fra hinanden :-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Katrine-mor

Indlægaf elefantus » tors, 25. november 2010 17:33

Under terminsgrupperne kan du også finde hvad jeg skrev om mit JM besøg, har termin februar.

Jeg var 16+6 til mit første JM besøg. Uha hjertelyd er altså bare det bedste.

MD scanningen var for os en meget STOR oplevelse, glæd dig ;-) glæder mig til at læse om Jeres oplevelse og skal nok lave en update på mit 2. JM besøg .... hov fik da lige set i mine papir det er den 21/12 samme dag skal jeg også til en ekstra scanning.... glæder os til at se bebs igen :D

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Lilien » tors, 25. november 2010 19:34

Hej Søde,

Håber du får et rigtig positivt 1. besøg hos JM, og at hun er rigtig sød ved dig :)

Jeg skal til JM for 1. gang d. 1 Dec, så det er jo lige om lidt. Ser ud til vi kommer til at følges meget godt ad hele vejen, det bliver da så fantastisk.... synd vi ikke skal føde samme sted :lol:

Held og lykke med det, glæder mig til at høre mere om hvordan det hele er gået :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf elefantus » man, 29. november 2010 17:13

kan du så komme med en update :D

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Katrine-mor » ons, 01. december 2010 16:38

Hej piger,

Undskyld at jeg ikke er kommet med update noget før.

Det gik rigtig fint, og jeg skulle ikke bekymre mig om at jeg ikke havde taget noget på endnu. Det var først længere henne i graviditeten. Og eftersom jeg spiser sundt og godt og ofte, så skulle det ikke have noget at sige.
Min livmoder var lige som den skulle være i forhold til hvor langt jeg er henne, så det var også dejligt. Det bekræftede mig også i at min manglende vægtøgning ikke havde noget at sige i forhold til om baby vokser.
Og så mente hun at de sagtens ville kunne høre hjertelyd.Jeg var dog meget i tvivl om jeg turde, for tænk nu, hvis hun ikke kunne finde det :shock: MEN jeg blev overtalt og ganske rigtigt gik der ikke længe for vi hørte den fineste hjertelyd :D
Så det var et rigtig fint første JM-besøg :D

Lilien, ja vi følges da fint ad. Håber at dit besøg hos JM også er gået godt :D

Knus
Billede

Katrine-mor

Tilbage til Graviditet