PuHa... sikke en masse penge
Jeg har altså været ude at nasse lidt hos veninder og familie...
-har også spurgt om de kender nogen der skulle af med nogle baby-ting.
Det har indtil videre resulteret i
- Barnevogn/lift/voksipose/insektnet
- Rigeligt med babytøj i alle størrelser fra 50 - 104 (Her kunne jeg måske godt tænke mig at spendere lidt på et specielt sæt han skal tages hjem i, men så er 1.000,- kr også højt sat)
- Kravlegårde (2 stk)
- Vugge (går i arv i min mands familie)
- Babyseng (her skal jeg lige have ofret lidt knofedt, sandpapir og maling, så er den så god som ny)
- Puslebord inkl. badekar
- Autostole (skal lige have fundet ud af den helt lille model, men har set det i dag til ca. 2.500,- kr.)
- Skråstole (jeg tror efterhånden jeg har fire???)
- Babybadestol til badekaret
Legetøj / lammeskind / aktivitetstæpper / plaider / klapvogn / flyverdragter i flere forskellige størrelser / sikkerhedsgitter både til brændeovnen og til trappen / sengetøj / ammepude / hagesmække / sutteflasker / bæresele / drikkekopper... jeg tror slet ikke jeg har fået nævnt det hele, det er SÅ overvældende.
Det kan altså godt betale sig, hvis det er fordi pengene er lidt små (eller fordi man som mig er lidt von and-agtig) Der er mange ting jeg havde tænkt at lave selv en masse af, men som jeg nu bare gerne vil supplere lidt. Og jeg tror også at de ting, der bliver brugt penge på, måske bliver PRÆCIST som jeg havde forestillet mig.
Men jeg kan også sagtens forstå dem, der siger at det er deres allerførste barn og det hele skal bare være nyt fra starten... Men så tror jeg tilgengæld også man skal være om sig i tilbudsaviser eller lign. hvis man skal gøre det for 15.000,- kr.
Mit bedste bud til dig må være at tage et blad fra babysam/ kære børn og bladre det igennem nogle gange for at finde ud af hvilke behov I har for at føle at jeres barn har fået det bedste eller det mest optimale, der er jo ingen idé at regne med penge til et stort puslemøbel, hvis I slet ikke har plads.
Kære børn har lavet en huskeliste -kig den dog meget kritisk igennem, du har ikke behov for det hele...
Held og lykke -jeg håber du finder din optimale løsning