BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

1. gangs mødre - hvad regner i med det koster?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

1. gangs mødre - hvad regner i med det koster?

Indlægaf lk83 » fre, 03. september 2010 10:07

Hej,

Ville lige starte en lidt anderledes tråd :)

Vi skal have vores 1. barn til April, så vi er selvfølgelig begyndt at tænke i udstyr - og ja det er jo en jungle :)

Vi ville så sætte beløbet af i budgettet, men hold da op hvor er det svært at sætte tal på???

Hvad regner I med at bruge for at være klar til den lille ny?

Hvor kan man spare og hvor skal man spendere?
lk83

Re: 1. gangs mødre - hvad regner i med det koster?

Indlægaf HeidiBH » fre, 03. september 2010 10:48

Hejsa..

Og tillykke med de to streger...

Vi har faktisk ikke brugt et svimelende beløb.. VI kiggede meget på nettet og købte babyseng og pudslebord i Ikea.. Kan sagtnes betale sig.. Så det fik vi for under 1000 kr. Tøj har vi købt meget af brugt.. Vi fandt fx en på nettet der sogle babytøj til 10kr pr del.. så der fik vi købt godt ind.. Men vi har så også været heldig at arve autostol mv og vi får barnevognen af mine sviger forældre.. Så det har også sparet os for nogle penge...

Men kig lidt på nettet og find ud af hvad i gerne vil have og så se hvor i kan få det billigst.. Og evt overvej at købe det brugt... Vi fandt fx en lender-vugge til 1200 brugt frem for at købe den fra ny til 2500 kr.. så der er der altså mange penge at spare... :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Flunken » fre, 03. september 2010 10:49

Hej med dig

Nu er jeg jo ikke 1.gangs mor, men jeg kan da give dig et praj om det vi har brugt.

- Barnevogn med lift, insektnet, regnslag og pusletaske ca 7000kr
- Barneseng (vi har ikke brugt vugge, så har baby bare sovet i liften) ca 1500kr - kan fås billigere i Ikea
- Puslepude, vaskefad, cremer, bleer mm. 300kr (vi lagde vores pude på en plade vi selv satte op og sparede et puslemøbel)
- Skråstol ca 200kr
- Bæresele ca 500kr
- Tøj, stofbleer (du skal bruge mange - min. 15 stk) mm. ca 1000kr lidt afhængig af, hvad du kan låne mm og så vokser de ca 1 str. hver 1½-2 mdr i starten. Og man bruger mere tøj end man lige regner med især i starten.
- Dyner, puder, madras og sengetøj ca. 1000kr
- Autostol ca 2000kr - fås billigere i Tyskland (fx over nettet) elller på Den blå avis. Vi har købt vores baby-stole brugt, da de jo ikke bruges ret længe - ca til de er 9-10mdr.
- Sutteflasker, sutter, brystpumpe, ammeindlæg osv ca 600kr
- Kravlegård ca 1000kr eller køb den brugt
- Udsmykning af børneværelse (uro, legetøj osv) ca 600kr

Så alt i alt ca 15.000kr, men igen - det kommer jo meget an på, hvad man vil have for noget udstyr. Håber du kan bruge mit svar til noget.
Kh Flunken
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Flunken » fre, 03. september 2010 10:56

NÃ¥ ja, glemte lige badekar, men det koster ikke mere end 60-100kr i supermarkedet ;)
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Nynne10 » fre, 03. september 2010 13:07

Halløjsa...

Vi har brugt minimum 15.000kr i udstyr... kan ikke sige dig helt præcis hvor meget, men det som jeg har skrevet ned med priser er rundet de 15.000kr.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Annemor » fre, 03. september 2010 19:14

PuHa... sikke en masse penge

Jeg har altså været ude at nasse lidt hos veninder og familie...
-har også spurgt om de kender nogen der skulle af med nogle baby-ting.
Det har indtil videre resulteret i
- Barnevogn/lift/voksipose/insektnet
- Rigeligt med babytøj i alle størrelser fra 50 - 104 (Her kunne jeg måske godt tænke mig at spendere lidt på et specielt sæt han skal tages hjem i, men så er 1.000,- kr også højt sat)
- Kravlegårde (2 stk)
- Vugge (går i arv i min mands familie)
- Babyseng (her skal jeg lige have ofret lidt knofedt, sandpapir og maling, så er den så god som ny)
- Puslebord inkl. badekar
- Autostole (skal lige have fundet ud af den helt lille model, men har set det i dag til ca. 2.500,- kr.)
- Skråstole (jeg tror efterhånden jeg har fire???)
- Babybadestol til badekaret
Legetøj / lammeskind / aktivitetstæpper / plaider / klapvogn / flyverdragter i flere forskellige størrelser / sikkerhedsgitter både til brændeovnen og til trappen / sengetøj / ammepude / hagesmække / sutteflasker / bæresele / drikkekopper... jeg tror slet ikke jeg har fået nævnt det hele, det er SÅ overvældende.

Det kan altså godt betale sig, hvis det er fordi pengene er lidt små (eller fordi man som mig er lidt von and-agtig) Der er mange ting jeg havde tænkt at lave selv en masse af, men som jeg nu bare gerne vil supplere lidt. Og jeg tror også at de ting, der bliver brugt penge på, måske bliver PRÆCIST som jeg havde forestillet mig.

Men jeg kan også sagtens forstå dem, der siger at det er deres allerførste barn og det hele skal bare være nyt fra starten... Men så tror jeg tilgengæld også man skal være om sig i tilbudsaviser eller lign. hvis man skal gøre det for 15.000,- kr.

Mit bedste bud til dig må være at tage et blad fra babysam/ kære børn og bladre det igennem nogle gange for at finde ud af hvilke behov I har for at føle at jeres barn har fået det bedste eller det mest optimale, der er jo ingen idé at regne med penge til et stort puslemøbel, hvis I slet ikke har plads.
Kære børn har lavet en huskeliste -kig den dog meget kritisk igennem, du har ikke behov for det hele...

Held og lykke -jeg håber du finder din optimale løsning :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Pille » fre, 03. september 2010 21:37

JANUAR-udsalg!!

Der fandt vi f.eks. vores barnevogn, som normalt koster 7000,- med lift og pusletaske, til 4000 kr. (fra BabySam). Så det var en fin besparelse.. Vi har også købt meget af vores tøj brugt via nettet, og så sov Noah i liften de første 2 måneder, indtil vi fandt ud af, at min søster havde en vugge vi kunne låne.
Derudover har vi fået en seng fra IKEA af min far og hans kone (koster 549 kr.)
Stofbleer købte vi billigt i NameIt (igen, da der var januar-udsalg) og puslebord nedsat til 299 kr. i BabySam i januar.
Vi har købt en brugt skråstol til 100 kr.

Tror godt, at det kan gøres under 15.000, hvis man spejder lidt efter de gode tilbud - og hvis man kan vente til det bliver januar ;-)

Og tillykke med de to streger!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf lk83 » lør, 04. september 2010 15:30

Tak for de mange gode råd - god inspiration og god liste! Synes det er lettere at få overblikket over udgifterne nu :)
lk83

Indlægaf elefantus » lør, 04. september 2010 16:14

Meget god tråd .... giver lidt inspiration og råd ;-)
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Tilbage til Graviditet